Hoppövningar!
Skulle vara kul om man kunde skriva en rolig hoppövning man gjort en gång! Gärna rita upp om det går oxå!
En klassisk övning för mig är studs. Annars hoppar jag det som står framme på ridbanan (sänker ibland, fegis som jag är).
Hihi… En övning vi gör ofta är den här! Först råsa sträcket sen gröna sist blå. Fast allting ska hålla ihop. Blir lite språng men är jättebra! Man tränar att få ut hästen ordentligt i fyrkanten. Hoppa snett på oxer. Hitta avstånd på räckena å vara koncentrerad hela tiden!
här är en övning som jag har ridit många gånger för tränare. Den är jättebra träning och går att variera väldigt mycket. (hoppas ngn förstår hur jag menar på skissen) hihi
Okejj! Ja fattade lite i alla fall!
Ser nu att på skissen i #3 så glömde jag att numrera oxern…Men den är nr 3.
#5 Ja förstog det!
gjorde en bomövning.. med hinder då!
man börjar innan bommarna, rider i trav över den. när man kommer till spåret så fattar man galopp, galopperar över första hindret, vänd mot andra, sedan en volt mot trejde sen avsluta volten till sista, avbrott och börja om!
man tränar på mkt kontroll och att se till att ha en ordentligt ihopriden häst, så man klaraar volten
haha glömde bilden!
Bra övning!
ja, man kan ju öven höja till högre hinder och lägga in oxrar m.m, men orkade inte rita allt sånt.. =)
Näe de e klart.. De blir ju svårare då ju!

Gå in på www.hippson.se där hittar du/ni hoppövningar och andra ridövningar.
#12 Min faster/tränare är med där i hippson!
jumpingqueen: Vad heter din faster? *nyfiken*
//I
Medarbetare hästhoppning.ifokus.se
#14 Jag kan mejla dej om det. Om du vill…
Gör det om du inte vill ta det offentligt! Jag blev bara så nyfiken!
//I
Medarbetare hästhoppning.ifokus.se
Okejj.. JA kan göra det.. Va ja har sett att du skrivit i olika trådar verkar du vvara seriös…
Kanonbra övningar! Själv är jag urusel på att komma på, brist på fantasi… =) Men jag har ett annat tips som jag brukar nyttja…
När jag är ute på tävlingar (antingen själv eller som medhjälpare) har jag ett litet block med mig och ritar av banan. Dels kan vi sitta vid transporten i lugn och ro och lära oss hur banan går. När vi kommer hem bygger vi upp banan och tränar på de linjer som vi hade problem med. Och när vi tränar på att rida en hel bana har vi massor att välja mellan. 
När vi åker iväg på träning för ngn annan tränare är naturligtvis lilla blocket med då också…
Finns massa övningar på www.hippson.se

#18 Det är jättebra! Tänk vad många banor och andra tips på övningar man får då! En bana kan ju ändras på lite, eller som du sa träna linjer på. Eller så kanske man får tips från banan hur man kan göra en annan bra övning.
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi