Ångest..
Hej!
Jag börjar gymnasiet till hösten och planen är den att ja skall gå i Uddevalla om jag kommer in, det är 12 mil fram och tillbaka.., Det ja har lite ångest för är att ja bara kommer hinna rida på helger och lov för det mesta
Nu brukar jag rida på vardagarna oxå men tror ni hon "fara illa" av att stå mån-fre? måste ja skaffa en medryttare? de tar emot lite men ja vill ju hennes bästa…
mvh erika

Att hyra ut henne på foder kommer ja aldrig tilllåta i såna fall får de bli en medryttare…

Jag tycker du skall skaffa dej en medryttare. :)

Medryttare, defenitift! Då kanske du inte behöver ha ångest!
Kram!
Jag tycker också att du ska skaffa en medryttare, men jag måste bara fråga var du bor? :) Bor själv i närheten av u-a.
medryttare är nog snällast mot hästen, börja i god tid så kan du vara lite kräsen hehe och du kan ju bestämma att bara lättare arbete får förekomma de dagarna typ skogsridning och underhållning av muskler på banan så kan du själv ta hand om the hard part :P
Det beror ju på vart du vill komma med din häst. Vill du bara ut och skogsrida i lugnare tempon som inte kräver att hästen har någon större kondition fungerar det nog. Jag tror ju inte att hästen i sig mår "dåligt" av att inte träna jämt, men som sagt det är ju väldigt beroende på vad du vill med din häst. Får den bara daglig utevistelse & annan skötsel borde det inte vara några större problem.
Mitt varmblod tränar bara 3 ggr i veckan, visserligen travtränar han & går då ganska hårt, men han skulle må sämre av att träna oftare än han gör. Men han går inte heller dagarna efter varandra utan utspritt under veckan med en eller två vilodagar emellan…

Jo ja är ganska kräsen av mig hehe..ar inga planer på att tävla henne utan bara kul men ändå inte bara skogsridning…hon kräver ganska mkt och gillar hon inte sin motion elr ryttare så visar hon det verkligen, har pratat med min kompis som har ridit henne några gånger och det funkar bra…men hon vet inte vart hon ska gå än så de ligger lite på "is" , mamma tkr ja ska vänta och se hur mitt skolschema ser ut men att ändå vara förberad med en medryttare om så skulle va…, just nu rids hon 3-4 ggr i veckan. ja är väldigt noga med att de är en seriös person om ja behöver medsyttare och att allt funkar perfekt då Jackie betyder väldigt mkt för mig och har hjälpt mig genom en mkt svår sorg.., Jag bor i Bäckefors :)
Medryttare/kompis som rider är ju jättebra alternativ, speciellt om de funkar tillsammans!
Får man fråga vad du ska gå? Ska nämligen också börja i Uddevalla till hösten 

Hästar mår inte dåligt av att inte blir ridna om de får vara ute mycket. Du måste inte skaffa medryttare, men om du vill kunna rida lite hårdare när du väl är hemma kan det vara en god idé att någon motionerar hästen medans du är borta. :)
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

8# jag ska gå omvårdnad :) ja de är de ja oxå tkr ja vet att dom funkar ihop…
9# nej inte dåligt men aa ja vill ju kunna köra lite hårt med henne iaf o inte bara lunka i skogen typ…
Jag tycker också att medryttare låter som ett bra alternativ!
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
#10 Spännande 

#12 vad ska du gå då? :)
Wow vad kul att flera här bor i Uddevallaområdet. Bor själv både i och utanför uddevalla =)
Hoppas det löser sig för dig och att det blir bra, oavsett om det blir medryttare eller ett bra schema som löser det =)
Medarbetare på westernridning.ifokus

14# var utanför uddevalla bor du? =)
Ja ja hoppas verkligen det löser sig…=)
#15 Ja jag bor på 3 ställen, dels har jag en lägenhet inne i stan, dels har jag en liten gård utanför stan på norra sidan (ca 15 min från stan bara) och dels så bor jag en del i min fars hus som ligger på orust (30 min söder om u-a).
#7 Hmm.. Bäckefors.. nej det har jag inte riktigt koll på men det ligger uppåt va? :)
#16 Nu närmar ni er mig.. var på orust? :)

17#ja det ligger uppåt har 6 mil enkel väg till Uddevalla =)
#17 vid stillingsön… Bor du också på orust? Var?
#18 Jaha :)
#19 Jaha, där har jag ridit ett par gånger :) Jag bor i henån.. en bit från barackskolan 8)
#20 Aha,,, Var rider du/har din häst? Varför/var har du ridit när du ridit vid stillingsön då?
#21 Nej min kompis provred ett sto där i närheten någonstans ett par gånger, och då fick jag låna en underbar travare som jag kanske skulle bli medryttare på. Dock var inte ägaren så seriös så allt sket sig om man säger så. Men vet inte riktigt vad det hette eller så och när jag tänker efter kanske det bara var att man körde in där det står en skylt med "Stillingsön" på så.. Men några km/nån mil utanför svanesund tror jag det var…
#13 Jag ska gå Öppna Programmet med inriktning på Natur :)
http://www.oppna.uddevalla.se/