Din Quarter
Någon här som har en quarter? Eller en korsning, eller kanske är medryttare på någon.
Berätta! Känner mig lite ensam i quarter-världen idag. =)

det förstår jag att du gör! lite tråkigt faktiskt.
tyvärr har jag ingen. Men de är väldigt vackra!
Nån gång skulle jag kunna tänka mig en…

Paint är ju en typ av Quarter och det magasinerar jag en dam hemma hos mig som är korsning med welsh också, men med en riktig Quarter rumpa men med welsens små öron
en härlig dam
Tycker också att dom är mycket fina =) Har faktiskt ridit en Quarter en gång.
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
jag har ridit flera o på väg en gång att köpa ett sto men det visa sig ha fel på benen o gick inte igenom besikningen, så jag köpte henne inte. Men super trevlig ras fina att se med :)
Quarterhästarna är otroligt fina, men har ingen quarter.

Inte jag men min kompis har en. :)
#3 Ja, det är en bastant tjej du har där!
Tycker också dom (flesta) är supersnygga. Men det finns ju så många typer av quarter, jag tycker om de som är lite mer satta men inte de som ser ur som kallblod i kroppen.
#7 Är din kompis nöjd med sin? Har du pysslat nåt med den? Lugn, stirrig?

#8# Nej, jag pysslar inte med andras hästar. Har för många själv för att intressera mig för andras, tyvärr. :) Men hon är duktig med hästar så lugn är den iaf.
putt

#8 Ja vist är hon fin ett riktigt fynd för den som köper henne, hon är tillsalu.

Syrran har skaffat sig en paint/vbl korsning… Om det räknas? :) 1årig liten tjej som kommer bli rätt grov, kanon i huvudet är hon också!
Min förra lånekuse var en paint, Super Chicki Dee. Pleasurehäst som mest tränades i reining och avancerad skogsridning ;)

Jag har ingen egen Quarter, men jag har gjort en hemsida åt en familj som har!
Delad glädje är dubbel glädje :)

Jag har ingen quarter men måste väl säga att det är en av raserna som står högt hos mig. Nån gång i framtiden så kanske man har en i stallet.
De quartrar jag har träffat på har haft mycket bra psyke och är lätta att ha att göra med. men som med de flesta hästar, så speglar sig ägaren/ryttaren i hästen.
Har ju faktiskt pysslat m Mollas Skippy för många år sedan =)
#14 Men mamma då… du finns i min värld förstås, så heelt ensam är jag ju inte ;)
#16 Ja, just ja. Skippi kände ju du. Hon fick ett jättefint föl i år med, har alltid gett superbäbisar! Poster med en bild på Fanny!
#15 Snygg sida! Den hingsten känner jag igen. Tror jag sett han tävla. =)
#18 Tack! 
Delad glädje är dubbel glädje :)
#15 Ohh, Glowing e fin :D Honom har jag ridit en gång för några år sen om jag inte minns helt fel :)

Mer bilder.
Mkt vacker häst tycker jag.
#21 Coco och Charlie är ett vinnande team!! Snyggt häst!!

Oh ja! :)

#17 Verkligen jättefin bebis =) Hennes föl hon hade när jag stod i samma stall, hade även praktik där, var även hon jättefin! vissa hästar är födda "mamma".

#26 Jättesnygg! Nån känd quarterstam?
Lyxig paddock förresten, med plank! =)
#21 ja bara älskar den färgen/täckningen på hästar, och vill ha en häst osm har dne färgen I LOOVE IT! :)
Quarter är med fina men jag har ingen och vet ingen som har tyvärr :/

#26 Perfect har Colonel Jay Jay i blodet, utöver det så har han ingen speciell stam. Men han har kroppen för det mesta, nackdelen är att han är ett typiskt fullblod i hullet, svårfödd och tappar lätt hull när någonting i foderstaten ändras.
Paddocken passar oss utmärkt, hela stallet är byggt i plank, stockar och järn hållbart. Det var ett naturligt och billigt val av material.
#29 Är ni ute och tävlar någe?
Inte sugen på fler quartrar? =D Vi har just nu tre till salu, Peggy är född 2007 och letar matte!
De andra hittar du på hemsidan www.qalm.nu =)
#30, jag är galet kär i eran Sweetie..:)
#31 Du såg kanske den tunna texten "till salu" brevid?! =P Kan ju tillägga att hon är mycket finare i verkligheten. Hon har mycket snyggt huvud!
#32, hrm…*visslar* jo, jag gjorde ju det. :P
varför ska ni sälja henne ?
#33 Tyvärr släpps inte paintarna (har två) in i flocken. Vet inte om det är rasism eller nåt i hagen, men alla andra hästar är med i gänget och paintarna får gå en bit bort. Det förstör flockens harmoni och är inte juste mot paintarna!

Nej jag har ryggproblem och rider sällan avancerat idag. Jag arbetar klassiskt enligt NH metoderna från marken nu i den spanska skolan med våra hästar. Perfect kan satt och sträckt levad tex. Hästarna är min avkoppling, tävlingar hör inte hit.
Min dotter däremot kanske kommer tävla, hon har lite större ambitioner än mig.
#34, nämen fy så illa, och tråkigt! mobbing pågår även i djurvärlden..
#35 Själv har jag inga tävlingsnerver, men hoppas på att komma ut nåt i framtiden. Nu i sommar ska vi iaf ställa några hästar! =)
Roligt med spanska skolan, hur har du lärt dig det? =)

i Portugal 2000
Vad fin h*n var! Hur gammal? och kön? =)
En av våra avelshingstar är halvbror med Hollywood Borrego, samma pappa, den kända Hollywood linjen!
Tränar ni nån speciell gren? Har du några bilder in action? =)
#40 Ja, han är verkligen fin =) valack =)
Mejla mig: Malinolsson@elefant.se så kan jag mejla några bilder :)
Kram malin

Här är en till med quarterhästar……har ett helt gäng…..
En dag i taget...
#42 Kul med ett helt gäng! Är det för ridning eller avel, eller kanske båda? ;)

Det är ihuvudsak avel, men vi har en hingst som tävlas också.
En dag i taget...
Hej hopp!
Har själv en Paint som är så otroligt underbart och passar mig perfekt!
Håller på att betäcka denna skönheten men just nu minns jag inte hingstens namn, men gud så fin han är iaf!
För er som undrar så tycker jag själv att det är roligare att gå ut en promenad och leta svampar eller efter roliga pinnar
(mest för att göra något annorlunda, och gå slalom mellan träden)…
Jag sysslar med NH (Naturlig horsemanship), NHE (Nevzorov Haute Ecole) och parelli skulle jag säga! Rider henne mest med ett rep hängandes runt halsen, eller med knutgrimman! :))
Efter en massa fakta har jag tagit bort bettet, och eftersom det fungerar så bra utan så behöver jag det ju inte! 
Hon är så himmla rolig eftersom hon vill och kan lära sig allt mellan himmel och jord.
En himmla rolig ras och du frågar mig! 
Har bara mött underbara Quarter/Paint och Solid Paint Bred (mindes jag rätt att dom hette så nu?)
Detta är en ras som jag skulle rekomendera till nästan alla! ;)
KRAM!
#44 Jättefin hemsida, och snygga hästar! =) Snart kommer fölisarna, längar såå! Får ni många i år?
#45 Jättefin bild! Du har inga ridbilder? Vi har två paintar, men de är av lite grövre typ så de faller inte mig på läppen. Annars gillar jag psyket på quarter o paint. Tuffa som kräver sin ledare, o när allt funkar en super själsfrände! =)

#46 Tackar roligt att den uppskattas. Ja snart blir det föl den första kommer i april o den andra i slutet på maj om allt går bra. I år blir det bara 2 föl.
En dag i taget...

Gud va underbart med föl!
Hoppas min lilla pärla tar sig i sommar, så att jag också kan få uppleva en uppväxt! ;))
VH

Gud vad mysigt med föl!
Han är ju jätte fin!
#50 Ja, äntligen. Som vi har väntat de sista dagarna! Men skönast är det ju för dig, som slipper ränna i stallet om nätterna! =)

#52 Tack älskling! Nästa föl kommer den 19 mars och då tänkte jag att du kommer hit och fölvakar. Det är okey va?
#53 Guuud vad hon drar på det! Inget föl än!
Måste ju också lägga in en nyare bild på juvelen, som jag döpt till Qalms MC Dreamy!!!

När jag tittar ut genom fönstret ser jag 25 quarterhästar. Så du kan ju komma hit så sätter jag på kaffet //kram