Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 703 ggr
Repoort
0

God morgon 26/3

20 grader kallt när jag steg upp. Brr! Men medan jag var ute och satt i motorvärmaren och hämtade pelletsen så hann det bli 1,5 grad varmare.

Gissar att det landar runt 0 strecket idag. Solen värmer upp snabbt.

Efter jobbet hoppas jag kunna ta en ridtur i solskenet. En lång skrittur kanske.

AusaBausa
0

God morgon!

Sol och kallt ute.

Sitter o glor i datorn medans jag väntar på att det blir dags o köra till jobbet. Släppt ungarna till skolbussenoch ska snart ringa den ev skola dem ska gå i och fråga om även Joel får komma och besöka den i morgon, storebror ska dit och kolla läget.

I kväll blir det sista friskolemötet, se om jag hinner dra lite med skrapan på pållarna för det var hemskt vad dem fäller nu.

Ha en bra dag alla!

attika
0

Godmiddag!

Soligt och fint väder ute, härligt! Ska ut och rida en tur ikväll med en kompis i stallet. Annars händer det inte så mycket mer idag efter jobbet. Ha den bra dag allaGlad

Zahara
0

nyss hemkommen från möte med chefen. blev uppsagd! hur kul e det! så nu blir det väl till och deppa resten av dagen och beundra min sadel :)

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

Alex
0

#3 Nej men vad tråkigt, beklagar! Rynkar på näsan Tur att du har en snygg sadel att beundra i alla fall…

Här har vi en massa gubbar som springer runt och kollar huset hela dagen, så ingen ro här. Blir ju stallet sen.

Men ja, sitter och funderar på hingstval också, eftersom det nu är klart att Sylgja ska betäckas i år. Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

lisette
0

fick åka och hämta loke kl 9, problem att andas. åkte till vårdcentralen och sedan hem igen. har sovit närmre två timmar nu.

snart ska vi gå ut och mocka tänkte jag.

attika
0

#Beklagar, tråkigt!

#4 Vad spännande, har du valt ut några hingstar du funderar på?    Lycka till Glad

Själv vill jag gärna ha ett sto men jag vet inte, finns många unghästar till bra priser också.

Alex
0

#6 Japp, det står mellan två. Den ena är en 5-åring, som ännu är obedömd, så det hänger ju på om han blir godkänd i vår då, annars blir ju valet enkelt. Flört Men den andra är i alla fall Forkur frá Austurkoti.

Sen den ännu obedömda heter Samherji från Konga och är en Meitill-avkomma, riktigt snygg och med kanonrörelser!

Mvh Alex
Värd för Ridsport

bubbelbubbel
0

#3, åååh vad tråkigt!!! =/

jag har idag fått besked om att jag ska gå ner 16-17-20% i lön, och jag är glad. itne för att jag kommer bli fattigare än en kyrkråtta, men för att jag iaf har jobbet kvar. än så länge.

nu är det helg också, så jag är bara nöjd. sol och helg.

idag hade jag tänkt tvätta bilen. ett måste nu!

Repoort
0

Tråkigt med alla varsel och uppsägningar. Själv fick jag besked om lönepåökt igår. Hela 800:-

Men har ju bara ett vikariat fram till semestern, så får vi se vad som händer sedan - hoppas på att jag blir kvar på samma ställe

fridak
0

#3 Usch vad tråkigt…

Jag var inte alls på något vidare humör innan. det snöade precis som att nu kommer en dundervinter, men sen slutade det och solen kom fram så snön försvann fortare än den kom:)

gick in på skatteverkets hemsida för att räkna ut ev. skatteåterbäring/restskatt. har hela tiden varit inställd på att jag skulle få ett par tusen i restskatt men enligt deras beräkningar borde jag få några tusen tillbaka istället:)

håller det fina vädret i sig så blir det en ridtur idag också. har iten haft någon vidare motivation i några dagar men nu är jag på G igen^^

Nu vill jag bara ha besked om sommarjobb, jag vill inte städa i år igen….

Zahara
0

fick med löneökning fom 1 april och sen en uppsägning efter det… går ju inte ihopa riktit

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

Anna
0

Goddag!

Jag försov mig imorse och vaknade när min kompis stod vid dörren och ville ta sällskap till skolan… Ajdå. Stressade som en galning och kom bara 15min försent, suck.

Sedan flöt dagen på, fick veta resultatet från nationella i svenska, MVG rakt igenom, skitglad!

Var hos tandläkaren, gick bra, slutade 15.10 och kom hem för ett tag sedan. Ska plugga lite ikväll och titta på massa serier - South Park, Scrubs, Lost och ANTM bl.a Skrattande Finns nog lite pizza kvar sedan igår också, mums.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

lisette
0

jag är lite smått irriterad.

har bokat tid för byte av däck imorgon, skulle lägga på sommardäcken. men tror ni inte det snöar ute nu? hur stor är chansen???

blir nog till att fixa ett vanligt vinterdäck istället… suck

annars har jag lånat två sadlar idag att prova på merry.

en stübben siegfrid och en wintec. får se om jag kan prova imorgon!

attika
0

#7 gud så spännande och vilka snyggingar, inga dåliga lyft där inteTungan ute

Alex
0

#14 Nä, de är inte så pjåkiga direkt… Tungan ute Det jobbiga är ju bara att Samherji inte kommer bedömas förrän i maj, så jag måste ju vänta tills dess innan jag kan bestämma mig… Tungan ute

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Maja
0

#15 - Men visst var Samherji femgångare? 

Nä, ska jag vara ärlig trodde jag aldrig att du skulle stå och välja mellan en fux och en rödskäck. Du är inte klok människa! Hoppas Sylgja ser till att fölet blir fint i alla fall. ;)

Rækja från Någonstans. Eller Ingenstans. Eller Därifrån. Eller Långt borta. Vad blir det nu?

Alex
0

#16 Japp, Samherji är 5-gångare. Och nej, det trodde inte jag heller kan jag ju lova… Men jag hoppas ju att hon har dubbla svarta och bruna anlag, så går det bra ändå. Flört Chansen är väl relativt stor, eftersom i stort sett hela hennes stam består av brunblackar. ^^ Förutom hennes farmorsfar, det är väl han som kan ställa till det. Han var ju nämligen fux.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Maja
0

#17 - Skulle inte förvåna mig om det blev en fux bara för att.. ;)