Gå i form
Jag skulle behöva ha hjälp mer med de här, att hästen ska gå i form och jobba mer,och gå ner på tygeln..
Han är 17 år och är gammal ridskole häst,så han kan allting om det här med fomr och det här,men det gäller bara att påmmina honom om hur det går till.Men hur ks jag göra?Kan någon hjälpa mig och ge lite tips om hur jag kan göra.Jag vill absolut inte såga ner honom,och så vill jag inte heller använda massa hjälp tyglar.Det ända jag vill använda är långspö som hjälp.
Ge mig tips om hur jag kan göra 

börja rida för en duktig tränare är bäst som ser er i verkligheten.
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Bara för att hästen går med huvudet "i form" så betyder inte det att hästen verkligen går i form.
Hästens form kommer bakifrån och jobbar sig fram till hästens huvud.
Jobba med halvhalter, eftergift i både skänklar och tyglar och få hästens vikt flyttad till bak så den kan trampa under sig och därmed höja ryggen.
Ta hjälp av en intstruktör i början tills du hittar de rätta knapparna om du är osäker på hur du ska gå till väga.
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.
Okej,tackar !
Inga fler tips
??
Hästar väljer naturligt om utrustning och ryttaren gör/är rätt att göra rätt.
Så jag brukar börja med att fråga varför hästen INTE går i den form du önskar?
Gör du rätt? Passar sadeln? - Eftersom det är de två vanligaste anledningarna till att något är fel skulle jag börja med att fundera på det. Framförallt på den första ;)
Om du sedan konstaterar att det inte är fel på någedera (eller iallafall itne alltför mkt fel på dig själv, och det du vill just nu borde gå) så skulle jag börja kolla om det inte är något fel på hästen, den tredje vanligaste anledningen till att ridningen inte går som den ska.