God morgon 25/3
I dag har vi -7,4 soligt och vindstilla. Jag ska inte göra något särskilt i dag förutom att åka och grattulera Nattis Mamma som fyller år i dag.
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst
God morgon!
Det är fortfarande snö här, lite tråkigt men så är det. Ska upp till skolan snart, så fort jag lyckas slita mig från datorn och gå och göra mig i ordning istället.

Godmorgon!
Solen skiner och ser inte ut att blåsa så mkt :) hoppas de håller i sig , för isf får det bli en uteritt idaag :)
Nu ska jag jag snart till jobb , men först ska ag käka någonting :)
Ha en bra dag alla!

Godmorgon. Skall strax en tur till affären.
Sen blir det middagsfodring av hästarna.
Sitter här med en sjukling i knäet. Det är ett av mina marsvin som en tid nu har varit dålig.
Hade honom hos veterinär förra fredagen för han hade ätit dåligt några dagar samt var lite hängig, dom klippte tänderna på honom och så skulle allt vara ok?
Men icke då, har fått tvångsmata honom nu sen dess, trodde det berodde på att dom nyklippta tänderna var lite struliga. Men börjar ana att hans sjukdom inte alls hade med tänderna att göra.
Har en tid hos veterinären i eftermiddag så hoppas nu att dom finner vad som fattas honom. 
Marsvin 4-ever
.

Middag!
Idag är jag i Djurröd och hälsar på.
Jag har "pratat" me Vesslan lite och vårmockat hagen och mockat till båda hästarna. Nu äter jag lunch och sen tänkte jag och hunden ut och cykla..

jag är himma nu, ska iväg och hämta loke om en stund, först städa ut hästanras hage lite.

#5# Gud vad du flänger runt överallt. Hur orkar du lisette? Jag blir trött av att bara läsa vad du gör om dagarna. hihi

Goddag.
-10 grader i morse men när solen kom fram så blev det underbart. Var ute med barnen i pulkabacken och vi blev riktigt svettiga av all åkande på madrass och stjärtlapp. Tror de var rätt nöjda då de fick komma in för lunch och sedan vila.
Nu blir det inget speciellt förrän 22 tiden då hästarna ska få komma in. Ev. åker jag till pappa så han får hjälpa mig med stallritnigarna
har haft möte med jobbet och facket idag.
två alternativ, antingen går vi ner i lön och arbetstid 20%, eller så lägger dom ett nytt varsel om 35 pers.
inget vidare svårt val.
Godeftermiddag
Idag har solen skinit hela dagen, jätteskönt! Ska på US möte senare ikväll. Annars har det inte hänt något särskilt idag.
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

#6 jamen så är det ju, måste hämta grabben på dagis!=)
#8 vaaaa? men hur mkt får ni gå ner i lön då? sjukt att de ens begär det.
#10, 20% av grundlönen. så jag kommer väl få ut 10 000 ungefär. men hellre det än arbetslös.
och ja, det är sjukt, men sjukast är att jag är rädd att folk hellre ser att ytterligare 35 personer ska få gå, när vi redan gjort oss av med säkert 130..

kan de ens begära att de ska få sänka ens lön?
ni tog det som en delaktighetsfråga va?
vad händer sen om det går bra då? får ni tillbaka er gamla lön igen?
Go´kväll!
Är inte på ngt vidare humör i dag..
sur på skolan o deras beslut..Hörde att Träne med ska läggas ner Lisette! Är det där Loke skulle gått så småningom?
sur på delar av min syskonskara..
Har dock fått lite foton så jag börjar se ljuset i tunneln av fotokrisen..Sorterar nu kort från 2005-2009 NAJS!!! fler kort kommer med posten imorgon, kanon..tar bara 2 dagar från man skickat bilderna tills man har dem..SNABBT tycker jag!
Tja snö igen minus 7 imorse…mindre kul då man nu längtar efter vår…MEN kollade korten från mars-08 o då hade vi snö precis nu med..
i morgon blir det sista friskolemötet o sen ska ansökan in, puh!
nattinatt!

så det blev så? för j*kligt. förhoppningsvis har de kvar rickarum när han ska börja skolan!
ok..med en liten skola va? Tror inte ngn byaskola är kvar då om pierre får som han vill..
#12, ja, tydligen kan dom det. det var ju IF metalls korkade idé dom släppte över alla oss för nån vecka sen.
vi hade en omröstning igår, så vi får väl se vad alla gamla tanter och gubbar tyckte, resultatet kommer idag. röstar dom emot det ligger ALLA risigt till eftersom dom endast kommer gå på kompetens, då vi är så få kvar så företaget har mest makt i en förhandling.
men ja, detta förslaget är "bara" till sista augusti, så självklart kommer vi få tillbaka vår vanliga lön, samt att vi inte får någon löneförhöjning i år, den går in som ledig tid istället.
går detta igenom och dom ändå måste lägga ett varsel kommer alla som får sluta få tillbaka pengarna dom egentligen skulle tjänat om dom jobbat 100% av företaget, så ingen förlorar full a-kassa.

#15 ja med en liten skola. sjukt att de inte kan behålla de skolorna
#17 nej håller fullständigt med!
..och som sagt fler verkarju ryka enligt tidningen..blir så arg.
Vi kämpar dock på med vår friskola o blir det det ingen(o i glappet) så sätter vi dem i grannkommunen, så våra pengar får dem inte, samt att den skolan är nästan lika liten som den dem nu går i och mer personal(än så länge..)
nyss hemkommen från möte med chefen. blev uppsagd! hur kul e det! så nu blir det väl till och deppa resten av dagen och beundra min sadel :)
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus