Hästarna är räddade!!!
Av dom 100 hästar som blev strandsatta så dog det 19 stycken.
Nu har dom äntligen kommit till fast mark. http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,923599,00.html

Så skönt att det gick att rädda de andra hästarna. Inte lätt när de får panik.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Vilken tur att dom fick in dom och att inte fler gick åt. Stackars hästarna!

Dom red ut och hämtade dom, såg det på tv:n, tur det finns dom som engagerar sig och ofrar sig för att räddar hästarna!!
Sicken tur :)

*puuuust* =D

Visade dom det på nyheterna eller? Fasiken, så missade jag det igen.
Vilken tur att det inte drunknade fler hästar.Men det är ju tråkigt att djuren ska bli drabade när naturen spelar oss ett sprat :(

Gejsa - Japp, såg det på rapport precis innan vi sappade över till idol.
Kollade på expressen nu, dom hade en bildspecial där dom hade många bilder från det där men VARNING för känsliga, även döda hästar på bilderna…

Jag såg inte på tv:n men däremot bilderna. Fast jag tyckte att det såg ut som döda kor på en bild. Men det var väl skäckhästar ev då.

Oj vad tåliga hästar måste vara, nu när människor hamnar i detta kalla vattnet om båten sjunker så dör de ju av köldskadorna, men hästarna verkar tåla en hel del! :)

#10# Men dom stod inte i vattnet hela tiden. Det var en liten "ö" som dom stod på. Det var väl mest vatten till knäna. Men dom vågade inte gå mot fastlandet utan hoppade i och började gå åt andra hållet vad jag förstod. Hästar är ju lite dumma ibland.

jag undrar lite smått vem som äger hästarna. holland har väl inga vildhästar?
Stor eloge till dom här kvinnorna som red över! Modigt gjort! och modigt av deras hästar dessutom!
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Vilken tur att dom klarade sig!