Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 2468 ggr
bebbe
0

God middag 22/3

God Morgon, hästarna har fått sitt och jag väntar på att Inge ska vakna så vi får frukost sen ska hästarna ut. I dag har vi mulet och vindstilla + 5 och jag har sett och hört både Lärkan och Vipan i dag. Arbetet går på halvfart eftersom min onda finger pekar rakt ut och är i vägen hela tiden.

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Chestnut
0

God morgon

HAr haft en helvetesnatt i natt, vaknade upp med ett svullet, ömmande och blåslaget knä. Tvivlar på att jag kommer få ngt vettigt gjort idag…

Hovslagaren kommer ikväll så hästarna får nya skor, blir syrran som får möta henne.

Med vänliga hälsningar
Chess

SHV-Pysen
0

Morrn Morrn!

Jag gick upp för en och en halv timme sedan och ska snart åka till stallet för att återigen ta upp nybörjarlektionerna på Pysen för min lilla lärling på åtta år. Ska börja med trav idag ^^

sedan ska det sys på klänningen och övningskörning blir det senare.

Ser ut att bli soligt och fint ännu idag, men temperaturen verkar bli lägre. Men lika glad är man för det, snön försvinner ändock!

lisette
0

god middag? här har vi nyss vaknat…

ska äta lite frukost och sen ut och fortsätta med mitt staket.

jsca
0

Godmorgon!

Vaknade för ca en timme sen, tråkigt grått väder ute, men ser något varmt ut.. kanske :P

Blir eventuellt Kristianstad idag, hämta fälgar till polares bil! Och sen blir de hingsttåget kl 16 ! :D Och nu är de frulle ;D

Ha en bra dag!

bell
0

God morgon.

Ska tvätta en häst, sedan blir det promenad med densamma. Dottern ville följa med o rida sin shettis oxå. Annars blir det bara som vanligt idag, mockning o stallskötsel. Njuta utav mina underbara hästar helt enkelt.

Ta hand om varandra där ute,

imorgon kan det vara försent!

bubbelbubbel
0

morrn morrn. jag har bråkat med min väckarklocka sen halv nio, se hur bra det gick. haha!

idag tror jag inte det händer mycket..

Marija
0

Godmorgon Glad

Jag ska snart äta frukost och sedan bär det iväg till medryttarhästen. Har inte kunnat rida ordentligt på ett tag så hoppas på att det är OK underlag i paddocken!

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Zaphix
0

Kom hem vid halv fem inatt, så är trött!

Ska inte göra något vettigt idag förutom att fara och äta middag hos mamma och pappa. Är hästledig idag, så ska passa på att ta en långpromenad också.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Lyth
0

God förmiddag!

Allt är färdigt i stallet. Idag ska vi förmodligen in till Kalmar och äta kinamat och handla lite på city gross och i eftermiddag ska jag rida Robban, Pix och jag var ute på en 40 min promenad igår så han får ta det lugnt idag.

Maja
0

God dag, ligger med huvudvärk och illamående.. Har bara blivit värre och värre sedan i torsdags då vi gick omkull, tror jag ska ringa till sjukhuset..

Men jag kan inte bli sängliggades, jag har ju hemtenta, jobbmöte, jobb, föreläsning och massa annat.. Bläää!

Chestnut
0

#10 Usch då, du får ta och krya på dig =/ Skadar ju inte att ringa sjukvårdsrådgivningen iaf, du kan ju ha dragit på dig något när ni gick omkull.

Med vänliga hälsningar
Chess

gejsa
0

#10# Usch låter som en släng av hjärnskakning ju. Tycker du ska ringa omgående.

Nu ska jag gå ner och mocka och luncha hästarna. I kväll är det första gången i valpkursen med min nya vovve. Ska bli så kul. Men det ska bli snöblandat regn i dag hoppas verkligen inte att det är i kväll bara. Det är ju mindre kul att gå i. Rida gör vi inte i dag. I går löshoppade vi Gobban och han var pigg som aldrig förr. En riktig rodeohäst och fille tömkördes och han var envis som vanligt. Men vi hoppas väl att det ska bli en häst av honom med så småningom. :)

Anna
0

Goddag!

Vaknade halv 11, gick upp och läste min bok som jag är smått beroende av, har läst fram tills nu.

Vid 1-tiden ska jag och en kompis till stallet, ska gå en promenad med Wilda.

Ikväll ska jag bara ta det lugnt.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Maja
0

#11-12: Sitter i telefonkö just nu, drygt en halvtimmes väntetid.. ;)

Cattix
0

Goddag!

Jag vaknade vid 11 idag och åk toasts till frukost, håller på att ladda ner Twilight (guuuud så bra) och True blood nu.
Ska ner till stallet och träffa lite kompisar vid 2-tiden.

Och ikväll vet jag inte, en kompis kanske skulle komma förbi och sova här.

Thorsson
0

God dag!

Sitter och luffar lite i pojkvännens stora tröjja! Väntar på att duschen ska bli ledig, hoppas på att pojkvännen hinner hem innan den stora färden bär av! Kvart över 2 åker jag iväg till stora sjukhuset och röntgar ryggen. Sjukt nervös!

Anna
0

#16 Det är iinte hemskt att röntga ryggen, så du kan vara lugn =) Fast jag är också alltid nervös innan trots att jag gjort det så många gånger att jag inte minns alla :P Lycka till nu, hoppas de hittar något så du slipper undra!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Chestnut
0

#14 Väntetid som är så kul och givande :P Har de sagt något ännu?

#16 Röntgen är inte ett dugg hemskt (gjort fyra slätröntgen på mindre än ett halvår), men förstår att du är nervös. På ett sätt vill man att de ska hitta något så man får veta vad som är fel men samtidigt vill man det inte… Hoppas det går bra!

Med vänliga hälsningar
Chess

lisette
0

#12 har du skaffat dig en ny hund igen?

jag har varit ute och spikat och sågat. inte lätt att göra det själv. funderar på att åka till öb och byta nätet jag köpte igår. men jag tror inte jag orkar.

gejsa
0

#19# Nja, det är hon som jag fick till mig dagarna före jul. Men för vissa är hon ny. Blir ju 6 månader den sista. Jag har 2 schäfrar hemma alltså. :)

lisette
0

ha så det är inte bessie då? här hänger man inte alls med.

gejsa
0

#21# Nej, det är inte Bessie. Hon är ju 11 månader nu och hon och jag har precis börjat gå klass I i veckan.  Trodde att jag berättat om min andra tik. hihi Petra vet nog om henne iaf.

Repoort
0

Hallå!
Inte gjort så mycket idag. Släppt ut hästarna och jobbat en stund. Ska försöka röja lite hemma.

gejsa
0

Usch, jag fick nyss ett msm från min dotter. Hon står i Tuna Park och skulle lyssna på flera som varit med vid melodifestivalen. Dom brukar sjunga en låt och så ger dom ut autografer.

Nyss skulle Sarah Down Finer sjunga men hon sitter fast på tåget från Stockholm.

Någon har tydligen hoppat framför tåget och tagit sitt liv. Så inga fick gå ur tåget så hon kunde inte komma till Tuna Park. Vad ruskigt! Stackars människa som driver en till självmord. Gråter

lisette
0

#22 nej jag är inte alls med. haha

sitter här och skapar styrka att gå ut och arbeta vidare. är så TRÖTT just nu.

Maja
0

#18 - "Vila, börjar du kräkas så får du åka till akuten, men annars ska du bara vila!"
Så jag har legat och sovit fram till en halvtimme sedan. Huvudvärken kändes inte när jag precis vaknade, men nu börjar den komma igen.. Illamåendet sitter kvar fortfarande. Usch..

Sedan tyckte jag att de sa "Du har köplats ett" minst tio gånger.. ;) Från plats 22 till ett gick det ganska fort, men sedan blev jag kvar på köplats ett länge. Så det blev drygt en halvtimmes väntetid ändå! :P

#24 - Usch, hemskt! :(

gejsa
0

#26# Ja, det är väl vila man ska göra om man får hjärnskakning har jag för mig.

lennartsdotter
0

God middag!

Har ridit kurs idag igen… fast gick inte så bra… Men bara att bita ihop och kämpa på.

#24 - Blää vad hemskt…

Thorsson
0

#17. Jag vet ;) Har ju trots allt röntgat det innan ^^ Ja, det hoppas jag med!

#18. MR-röntgen var inte så kul, ligga i en tunnel. Eftersom att jag får yrselanfall ibland så brukar jag skaka till, vilket man inte får göra när man ligger där inne. Blev inte bättre när allt börjar snurra, ^^ Har gjort många andra slätröntgar innan, röntgar mig alltid minst 1gång om året, med samband att jag åker in! ^^

Chestnut
0

#29 Skräm mig inte nu ;P ska göra MR för första gången om en till två månader….

Med vänliga hälsningar
Chess

Thorsson
0

#30. Haha, om man inte får yrselanfall så är det ingen fara! Man får lyssna på musik i hörlurar, och man ligger bekvämt! :) Man är nervös precis innan allt börjar, men de är absolut inget farligt! :D