Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketthoppning
Läst 414 ggr
Eve
0

Hoppträning.

Jag och Lykka var och tränade hoppning idag, ååh, guud vad stolt jag är över henne. Sist var det plockepin, vilket var lite pinsamt då det var första träningen för den tränare, det gick vekrligen heldligt då. Men idag gick det bättre och jag fick mycket beröm för henne den här gången :)

Vi körde mycket galoppbommar innan hinder för att få så jämna språng som möjligt, Lykka stortrivdes. Efter det var det studs som gällde. Första gången för lykka, så läskigt var det. Men vi la ner bommarna så hon fick galoppera över dem, så la vi upp en efter en allt efter att jag hade hoppat det bra. Till slut hoppade hon som de andra :) *stoooolt*. Sedan var det att hoppa i en åtta som gällde. Första hindret var en oxer med en galoppbom framför och andra hindret var ett rättuppstående med två galoppbommar. Förutom att jag till en början gjorde för snäva svängar så flöt allt på, det rättade vi också till så att vi inte vände på en tjugofemöring, utan att vi tog ut svängarna. Min sits hade blivit bättre tyckte hon. sist satt jag ostadigt, idag satt jag för stadigt, haha. fick intruktioner om att lätta lite på rumpan på transportsträckorna och sätta mig ner några steg innan hindret, funkar jhättebra och Lykka trived med metoden.

allt detta resulterade i att Lykka lärde sig att backa av lite själv, något som inte tidigare har gjort. Jagfinns numera mest som stöd för henne och hon hoppar mer självständigt, innan var det jag som hoppade åt henne (lyfte henne över). Min lilla tjej blir stor.

Haha, fick också förfrågan av hennes ägare idag om jag inte ville ta Lykka på foder… tror itne att mina försäldrar är så pigga på det, dock.. :(

Lyckad träning.

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

E_hjo
0

Åh, vad roligt att det går bra!
Du får blinka lite extra med ögonlocken å säga: Snääääälla, kan jag inte få Lykka på foder? *blink ,blink*
Hahah Flört

Eve
0

hehe… pappa tvärvägrar.. men men, spelar inte så stor roll för mig egentligen, jag har henne som min egen i princip..

E_hjo
0

Jo, men det går ju bra det med =)

Eve
0

Japp, blir inte så mkt pengar då, heller :P.. då satsar jag hellre på träning och ahr henne som medryttarhäst än att sluta träna och ta henne på foder..

tessa
0

Vad kul för er att träningen gick bra, låter som att ni hade riktigt kul! =)

Hade fått för mig att du ägde tjejen men du är alltså medryttare eller liknande? Ni verkar passa fint ihop.

Eve
0

Japp, jag är medryttare på henne. Men jag rider i princip hur mycket jag vill..

hastar
0

vad kul, super