Stallkaniner
Nu har jag fått fritt fram att annonsera ut lite kaniner här 
Det är nämligen så att jag beslutat, efter mycket om och men, att jag inte längre ska hålla på med kaniner. Vissa ögonstenar kommer behållas men resten av gänget ska bort.
Jag tror stenhårt på aktivering och yta när det gäller kaniner, alla djur för den delen, så att dom i allra största mån kan få utlopp för sina naturliga instinkter. Därför har jag kommit fram till att mina ninisar skulle passa alldeles utmärkt som stallkaniner 
Vad jag har märkt så får stallkaniner ofta tillgång till en box eller kanske rent av springer lösa i stallet. Sällan sitter dom i en trång bur om man säger så.
De jag först och främst tänker på som stallkaniner är de lite större kaninerna, kring 3 kilo, men även dvärgharar kan säkert göra sig som stallisar 

I alla fall så hoppas jag att det finns någon hästmänniska därute som kan förbarma sig över t ex ett kaninpar -kastrat och hona, syskon dessutom, som är hemskt trevliga och väldigt charmiga kaniner. Bessa, honan och den som bestämmer (och hittar på flest hyss.., jag menar upptåg
) är grå, enkelt förklarat. Lite harlik är hon med sina öron rakt upp och ganska smäckra huvud. Mimir, lillebror och sidekick, är åt det bulligare hållet. Vit med bruna fläckar på rygg och i ansikte.
Äsch, för bubblan, skickar med en bild på trollen. Gamla dock, tar nya om någon vill se mer.
Hursomhelst. Förgyll ditt stall!
Kaninerna är framåt, riktiga personligheter, och jag kan lova att stallgäster kommer ha roligt åt mer än bara hästarna. Speciellt i det här fallet är jag mer noggran med hemmet än priset. Har flertalet kaniner att välja mellan så känner du att du är intresserad… mejla eller PM:a 
//Mimmi
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Sälj inte till någon som ska ha kanin i samma box som hästen bara. :( Hört många otäcka historier om kaniners död på detta sätt.
Nej då, det känns inte speciellt säkert. Vilket förfärligt sätt att dö på om hästen skulle råka lägga sig/trampa på kaninen 
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

#2# Ja, jag menar det. Jag hade en kanin förut som fick en egen box. Men tyvärr fick jag också stora råttor som åt upp maten över natten. Så jag vågade inte ha kvar kaninen där ifall om råttan skulle bita kaninen också.
Fd grannen berättade en historia om en av hennes föräldrars hästar. Han hade en kanin som sällskap. Råkade trampa ihjälp den, och var sen riktigt deprimerad. Dom fick skaffa en ny kanin. (tror dom ordnade på något vis så han kunde prata med kaninen men inte trampa på den)
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
Vi har några kaniner i en box och de trivs jättebra! =)
Lycka till med försäljning! :)

Låter lockande men då mina katter fångar harar så tror jag inte kaniner skulle överleva så länge löst i mitt stall.

Jag brukar faktiskt kunna ha kaniner lös tillsammans med våra hästar i stallet.
Vet många många som säger att hästar måt jätte bra av kaniners sällskap. När vi först köpte häst hade hon inget sällskap (för 7år sedan) och då lät vi oss bygga en bur i stallet till min kanin Stampe.
Simona (hästen) var tídígare mycket orolig i stallet.
Men sen blev hon mycket lugnare med Stampes sällskap.
Kan slänga in en bild på Simona och en av mina avelshonor Sotis =).
Är jätte glad att jag har denna bild då detta är den 11/11-08, sista dagen vi hade Simona ='(. Tvingades avliva henne pga cancer.
Åkte hem på lunchen från skolan och tillbringade 6 timmar med henne i boxen tillsammans med Sotis. Satt inlindad i hennes täcke och till slut somna ja och vaknade med Sotis i famn och en tryggt tuggande nyfiket tittande Simona. Älska henne extremt <33.
När Monita var 2 år hade hon kanin i sin box. Hon hade tidigare bara gått på lösdrift & avskydde boxen. Men med kaninen i boxen blev hon direkt mkt lugnare. Kaninen skuttade lös i stallet undertiden jag mockade men gíck snällt in i boxen efteråt.
Monita var noga med att dela sitt hö med Caramell (kaninen) & så fick kaninen äta kraftfodret monita spillde på golvet när hon åt. Caramell hade dessutom sitt "hus" i boxen så att hon kunde gömma sig om hon ville, därhade hon även vatten & mat.
Jag skaffa kanin för att testa men nä jag vart så rädd att den skulle skadas så den fick bo i egen box men skutta omkring lös i hela stallet som den ville. riktigt gulligt med en kanin som kommer så fort man öppnar stalldörren för att säga hej :) Hästar är ju nyfikna av sig o häslar gärna på allt o alla, men även träffat flera snåla hästar som vägrar dela med sig av sin box därmed skadas kaninen. Mina katter tar inte kanin men har hört att vissa katter gör det som Lorita säger, så en bur är bra att ha. Är det box näta ända upp försäkerhetens skull. Men det är gulligt o ha en kanin i stallet det kan jag lova. Är man inte ofta i stallet lr spenderar så mycket tid till kaninen skaffa då en kompis, endel kaniner funkar inte bra ihop men man kan då ha burarna tillsammans eller dela av boxen med nät/galler. Jag dela av ibörjan med mina kaniner med kompostgaller då de skulle lära känna varandra.
Tänk på att detta är en annons, och inte en diskussionstråd. Vill ni fortsätta diskutera kaniner i boxar hos häst så starta en annan tråd om det.
/Alex, Medarbetare.
Hoppas du hittar ett bra hem till kaninerna! De är fantastiskt söta! 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

var bor du? attans att man har katter, jag vill ju ha kanin!

#11# Katter kan leka med kaninen om man har tur. Det har mina gjort om inte annat så har dom gått in och lagt sig i kaninburen tillsammans med kaninen.

fast jag har en katt som är en grym jägare. tyvärr tror jag han hade lekt med kaninen när den var nära döden. ;)

#13# När den var nära döden? Har du haft kanin?

nej det har jag inte. men hade kaninen varit lös så hade han fångat den och skadat den så pass så han kunde leka lite med den.
strunt samma, detta är en annons.. =)
Hej alla! Jag har inte kunnat komma in på ridsport.ifokus på flera veckor så jag har inte kunnat svara.
Svarar i stort:
Jag vill inte att mina kaniner ska bo i samma box som en häst så att hästen kan råka skada kaninen. Det innebär en för stor risk. Däremot skulle det ju funka om man fixar en bur i/bredvid boxen eller liknande, så att hästen har sällskap av kaninen ändå.
När det gäller katter så tror jag inte att dvärgharar kanske kommer undan, även om dom är den kvickaste kaninrasen (hallå, katter tar fåglar och dödssnabba möss
), men Bessa och Mimir väger minst 3 kilo och jag lovar att en katt inte berör dom det minsta. Vi har en dubbelt inhägnad gård, ett stängsel som gör en "normalstor" gård runt huset, för min lillebror som har Down Syndrom och är väldigt rymningsbenägen. Sedan har vi ett fårstängsel runt resten av gården där hundarna är. På gården runt huset har jag vanligtvis smådjuren eftersom vi har vinthundar med väldiga jaktluster, speciellt kaniner då, som dom är avlade för att jaga.
I alla fall, förra sommaren gick Bessa och Mimir i en bur utanför, där hundarna strosar. Men jag kan säga att speciellt nära buren kom dom inte! Bessa framför allt, riktigt fräste om dom kom nära, bet och slet i burgallret. Hon vet hur en saluki tas, och då gör en katt ingen skada. Jag tror inte den kommer så långt att den ens funderar på dom som frukost, lunch eller middag. Då nöjer sig nog katten hellre med stallmöss och råttor 

Min Kanin brukar äta från samma höhög som sköthästen när jag har honom hemma. Gulligt.
Fast dom bor åtskilt…