fäller!
hej, nu fäller hästarna jätte mycket! Borstade en häst med en skrapa i 105 min och den blev inte derekt färdig, utan den var fortfarande hel hårig! Hur gör ni? Eller bryr ni er inte eller bara borstar lite???
Tack och lov blåser det ute nu om dagarna så lite av pälsen lossnar i vinden 
Annars har hon extremt med vinterpäls som är påväg av. Värsta fluffet! Jag skrapar av så mycket jag kan/hinner/orkar innan och efter träning (hon rids inte, ej inriden ännu) och resten får sköta sig självt.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Mina pållar rids ju inte, så de får fälla av sig själva i hagen. Ju mer de rullar sig, desto snabbare blir de av med pälsen.

jag ger min häst emin b-vitamin. men jupiter har inte börjat fälla än :O det kanske beror på att jag gav han b-vitamin förtidigt ?
Vi har haft sån kall vinter iår att hästarna stått med täcke nästan hela vintern, så Chikina har inte satt så mycket vinterpäls
Jag njuter!
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
min häst fäller bara där hon inte är klippt :P vilket är så skönt för min shettis är en hårboll och jag blir en med när jag ryktar henne, mina har fårr b-vitamin nu i 2 veckor och sen hjälp av mig men de tar verkligen aldrig slut haha.

Mina har inte börjat fälla än! :)
Josefinejumpforjoy.blogg.se

Jag försöker gå över min häst med gummiskrapa varje dag och så får hon gå utan täcke om vädret tillåter. Tyckte att hon fällde en aningen mindre idag! Hoppas det tar slut nu, har pågått i tre veckor.
Min häst fäller lite,, hon har gått med två täcken och nu går hon med ett täcke,
min ponny vet jag inte, men tror nog han fäller 

min häst fäller också! Står med rktsten hur länge som helst. Ger B-vitamin i maten så det hjälper ju lite så blåser det också då åker det ju av mer i hagen. 

De hästar som går på lösdrift får sköta sin pälsfällning själv och de ser för tillfället ut som ruggugglor 
Pojkarna som jag har inne och kör lite blir borstade innan de används.

Min förra medryttarhäst Briana hade tjock vinterpäls och fällde som bara den, var hopplöst att göra i ordning henne framåt våren. Men som #9 säger ge B-vitamin och rykta/massera av det värsta 
Som tur är är hästarna på RJ rakade så det är inte riktigt lika mycket päls att fälla 

nu har min också börjat fälla *överlycklig* på ett sätt, haha inte de roligaste att komma hem helt svart på ett annat sätt ;D men såånt man får ta. jag e lika glad för de :D
Halva skaran av våra hästar har börjat fälla, den ena som tränas måste man ha halsduk över munnen på sig själv så man inte behöver tugga hår. Har valt att inte klippa hästarna i år pga jobbet med alla täcken hit och dit. Borstar ordentligt med piggborste varje dag.
Min fäller också nu men inte jättemkt. Vill att de ska bli lite varmare innan han fäller för mycket annars kommer han bara frysa ju.

jag har läst lite fel ;D antog att man bara skulle skriva om hästen fäller eller inte ;) MEN min gör, och jag hjälper henne MER ÄN GÄRNA med en ryktsten så ofta jag kan, gärna flera ggr om dagen ;D hennes vinterpäls är inte snygg alltså! GE MIG SOMMARPÄLSEN!
Alltså är det någon som verkligen vill köpa en ruskigt bra borste för att få bort all päls, skall ni verkligen lägga pengarna på en FURminator. Har en till min vovve och katterna och det känns som om dom har bestämt sig för att bli naken djur för det är grymt vad dom släpper hår. Det finns en "häst storlek" fast ju större dom är ju mer pengar kostar dom (tyvärr). Men jag har en i Medium och den kostade mig 359 kr och om man vill ha häststorlek så kostar den 649 kr. Men jag säger bara att det är välinvesterade pengar. Priserna är väldigt olika från affär till affär. Men många har gjort fynd på olika aktioner på nätet. Bara ett tips.
Hästen fäller på halsen och lite på bogen än så länge. Borstar ordentligt med gummiskrapa varje dag.. Går väl sådär att få bort håret.

Min häst har inte börjat fälla än, men det kommer nog snart.

Anväder en ryktsten i ca 10 min över hela kroppen varje gång jag borstar, och det ger resultat faktiskt. Han är inte alls lite hårig som sina stall kompisar.

#11 andvender ryktsten en kvart/dag
och sen ryktar jag bort det som är kvar men dom andra borstarna

tack för alla svar! Min älskling fäller fortfarande, min kompis sa att jag så ut som honom för han fäller så himla mycket!
#19 vad är en ryktsten?