Nu är ja trött på de här...
Igår hände en olycka grannarna va ute och red en tjej blev avkastad och hennes häst stak, den sprang hem till oss och där rusa den igenom stängslet in till mina hästar deras häst och mitt sto börja bråka/slåss…så drog dom över vägen och in i deras hage på andra sidan där bråkar dom och härjar i över 1 timme innan jag kommer hem med farmor! Varför ringde dom oss inte?! dom har vårt nummer och mitt mobil nummer! Så ja fick häva mig ur bilen fånga in shettisen gav han till farmor så hon ställde in honom, så ropa ja på mitt sto hon kom nästan dirket..och dom fånga deras häst då kom problemet eftersom våra hästar är så dödens rädda för elstängslet och tråden var nere men hon blev tvungen att kliva över den, så ja fick trixa och övertala henne så till slut tog hon ett jävla skutt över, så när vi kommer ut på vägen ser ja att hon haltar lätt på hö. framben och när ja kmr in ser ja att hon har flera bitmärken på ryggen, hade ej gått hål men man såg dräggel och så. hon var dysvett oxå så ja fick pyssla om henne och ställde sen in henne i boxen.
Idag morse halta hon nästan inget och vi hade lagat stängslet så vi släppt ut dom i samma hage, När ja går hem från bussen ser ja uppe vid vår hage på vägen små föl spår då har deras föl vart på rymmen och härjat på våran väg och en stolpe på vår hage var av men mina hästar va kvar i hagen för att strömmen låg och slog så ja fick laga de och gick ner till grannen och tog dom ett redigt tag
Vi hade som regel när dom köpte hagen av oss att dom fick inte släppa ut några hästar förrän dom fixat ström och de var för lite mer än 2 månader sen och dom har inte fixat de än men hästarna har dom ut! då sa dom att de skulle försöka fixa ett elagrigat i helgen och laga stängslet oxå, Jag passar på att fråga ut dom om hästarna va de är för hästar och om de är pålitliga elr nervvrak m.m russfölet är 8 månader och dom har haft den i 3 månader.., fjordingen har dom på foder i ett år den har dom haft där i 1 ½ månad araben har dom oxå på foder under 1 år och den har dom haft i 1 månad…så fölet har varit ensamt i drygt 1 ½ månad…,
Det var araben som stak in i vår hage och fick med sig mina hästar jag vet detta pga att det är snö och "tjällosse" och araben är skodd det är inte mina hästar.
Ja vet snart inte va ja gör dom ka ingenting om hästar de märkte ja när ja fråga ut dom och dom vet inte ens va dom pysslar med!
förlåt om de blev långt är bara så arg så de kokar i mig…
Så trist att dom skaffat hästar när dom inte kan ett dugg! Inte kul för deras hästar och inte för dig heller som får ordna efter dom.
Men hur skulle det bli om min hund rymmde in till grannen och började bråka, jo jag får stå för vet kostnaden. Kan inte du ta ut vet till din häst så du är säker på att benet är oskadat, och ge dem räkningen. Kanske dom lär sig nåt då?

Dom vet verkligen inte vad dom sysslar med! och nu smörar dom och frågar om inte ja skulle vilja srida med dom aldrig i livet! nä de fölet kommer bli helt förstört…
Jo självklart skulle dom få betela vet räkningen men va ute och kolla och kände på mitt sto förut och hon haltar inte längre elr ömmar…, Vi har pratat med han som äger gården dom hyr så han vet om själva "kärnan" till problemet..för dom har en förmåga att ringa och beklaga sig för honom