Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 2656 ggr
Thorsson
0

Bra sadel, hjälp?

Letar ju fortfarande sadel som en del kanske vet. Nu har jag även hittat denna sadeln. Men jag är ju inte den bästa människan på och veta om detta är ett bra märke, och det kanske skulle passa Lord. Vill gärna svara på sadeln, men tänkte fråga här först! Mycket ingår ju även, om jag bara är intresserad av sadeln så tar jag ju hela köret! :)

http://hastutrustning.hastnet.se/sok/annons.php?aid=129761

Vad tror ni?

Minetta
0

har aldrig hört ngt om den sadeln förut. men den ser fin ut :)

Minetta
0

letade på google om dessa sadlar: "VÄLDIGT många av dem är sneda i bommarna och har snedsydda bossor.
De är helt ok att rida i och läderkvalitén är ok för priset men man får kika på många sadlar innan man hittar en som är rak… Tror att jag sett fler sneda än raka." var ngt jag hittade.

Thorsson
0

Ja, den ser fin ut! :) Vill dock veta mer om märket, och det finns väldigt kunniga människor om sadlar här inne! Alla sitter väl och tittar på Melodifestivalen ^^

Minetta
0

och så hittade jag ngt till, det är många som tkr olika:

"MYCKET bra sadel till det priset!!! Kan inte jämföra dem med andra billighetsadlar, är inte alls i klass med dem.
Hade en londonfärgad till min skimmel, och det blev inte fläckar eller ngt sånt efter regn. Lite dåligt med stöd, men det kan man ju leva med. Ganska hårda i sätet, om jag minns rätt..vågar faktiskt inte lova något…var några år sen jag hade den. Ganska rak bom, låg perfekt på mitt halvblod.

Personligen har jag inget negativt att säga om sadlarna, däremot har jag hört att det är lite si och så med leveranserna från tillverkaren - det tar alltså lite väl lång tid innan man får sin sadel.

Du får helt mycket sadel för ett lågt pris"

Thorsson
0

#2. Får ta och leta lite jag med då, låter ju inte bra!

fridak
0

hästlagret säljer cavaletti-sadlar.

Thorsson
0

#6. Vet du något om sadeln?

Peppe
0

Det är i stort sett omöjligt att ge råd såhär över internet om en sadel ska passa, det enda folk kan göra är att säga vad dom tycker om sadlarna. men i slutändan ska den ju passa Lord och dig så dom råden spelar inte så stor roll.

Vad jag menar är att bara för att nån här säger "en sån kan nog passa", så bör du inte springa och köpa en sådan. När jag frågade om Blacky så sa de mest sadelkunniga härinne att en bates inte skulle passa, efter att vi varit hos utprovare så var det just en bates, och endast en bates, som passade. (om vi inte ville ha en sadel för 35 000). sadeln är aldeles för viktig för att man ska köpa första bästa tycker jag, bättre du sparar så du kan prova ut en riktig sadel (finns ju begagnat)

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

fridak
0

#7 nej tyvärr…inte mer än att nypris ligger runt 3000 och att den ser billig ut på bild, alltså lädret ser hårt ut men det är som sagt på bild bara:)

Har man tänkt köpa sadel via nätet så tycker jag att man ska se efter seriösa verksamheter med rätt till öppet köp.
Finns det verkligen inte någon hästaffär i närheten där de har lite sadlar som du kan låna hem och testa?

Thorsson
0

#8. Håller ju på och sparar och allt jag har är 1500:- får ju spara i åratal till (får 200:-/månad) Såklart ska jag inte köpa första bästa, letar ju som tusan. Men i något mildare prisklass. Hade jag haft pengar hade jag ju köpt sadel för 4-5000:- iaf! Funderar ju på en Romano, då dom är bra! Men drömsadeln är en Stübben siegfrid cs! Himlans snygga och trevliga. Sedan vill jag ju helst att det ska komma en utprovare som kan kolla att den ligger bra med, men har hört att det är rätt dyrt… :/

Letar ju begagnat för att få ett bra märke, men för ett billigare pris. Vill ju inte ha en billighetssadel igen.

#9. Nej inte vad jag vet. Vet inte om charlies har det. Undrar om de ens har sadlar där, glömt att kolla. Annars inget.

Peppe
0

#10 det ska troligtvis bli utprovning i sinnerstad snart, nån kommer dit som har både begagnat och nytt. det är åtminstone 2 st till som ska prova ut, då skulle det ju bli billigare för er att dela på resan. men du får nog skynda dig, lät som det skulle ske väldigt snart

Thorsson
0

#11. Okey. När är det?

Peppe
0

#12 det var senare samma dag som jag skrev det där tyvärr….

Thorsson
0

#13. hmm, okey!