Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 722 ggr
bebbe
0

God morgon 19/3

Morr´n, Strålande sol, vindstilla, kan det bli bättre? I dag ska jag köra min bil till verkstan och sen köra ner till byn och se om jag får tag i några fina penseér, nu kliar det i trädgårdsfingrarna Glad

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Guggeflickan
0

God morgon!

Idag är det strålande sol och någon enstaka minusgrad i skuggan än så länge… Det är härligt att höra takdroppet ^^

Idag blir jag bara hemma och pysslar lite, ska ev. påbörja ett schabrak.

Ha en fin dag alla!

"Efter regn kommer solsken"

http://mittsvenskaridtravare.zoomin.se/

Sehvrin
0

God morgon

Rätt fint väder här i Linköping också, trots lite moln på himmeln.

Idag fyller jag år, men ska inte fira något särskilt idag, utan det blir mer i påsk då jag åker hemhem. Sen ska jag börja med mitt kandidatarbete (examensarbete) idag, det ska bli riktigt spännande, även om jag inte riktigt vet om jag får göra det arbete jag helst skulle vilja…

Annat som är planerat idag är att baka muffins och att träna kendo ikväll Skrattande

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

tantnett
0

Grattis på din födelsedag #2.

Godmiddag är det strax. Jag pysslar idag med en liten sjukling här hemma, det är ett av mina marsvin som är lite hängig och behöver stödmatning.

Skall strax till stallet. Stallägaren har jobbat inatt så hon får sova och jag middagshöar. Tänkte även överaska henne med färdigmockat stall.

Dom skall mocka och ta hand om min häst på söndag då jag är nere i Malmö och ställer ut hundar på mässan. Toppen att man kan hjälpas åt.

Sen blir det nog att ta hand om sjuklingen resten av dagen. Samt städa lite. Har varit alldeles för dålig på det den sista tiden. Rynkar på näsan

Marsvin 4-ever Tungan ute.

CBA
0

God förmiddag :o)

Jag var i stallet 8 i morse och mockade åt killarna och fixade deras mat sen passade jag på att göra rent frieserns sadel (den blev full med lerprickar igår efter att vi galopperat på ridbanan).

Nu sitter jag och surfar lite, ska väl dricka lite gott te och ta en smörgås om en stund sen skall jag nog lägga mig på sofflocket och läsa :o)

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Chestnut
0

God dag

Segade mig igenom tre lektioner i skolan, idag sen toig det tvärstopp… Är hemma nu och har tagit smärtstillande för knäet - känns lite bättre :) Är lite besviken dock då tanken var att jag och stallägaren skulle sätta en vagn efter Foxen imorgon (har enligt förra ägarna tävlat i körning för x antal år sedan) men det blir inte av… Fick reda på flyttdatumet med, den 18/4 åker hästarna ut på lösdrift med islänningar och ett par nordisar =)

Ska väl försöka plugga ikväll, annars blir nog inget vettigt gjort här idag.

Med vänliga hälsningar
Chess

Anna
0

#2 Grattis!

Goddag,

skola idag, hade bara två lektioner, resten av dagen satt vi och skrev utvärderingar om alla ämnen (17st)… så bortkastat! Suck.

Slutade tidigare pga inställd musiklektion så jag kom hem för ett tag sedan, ska titta på lite serier nu och sedan plugga lite fysik ikväll, annars händer inget.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

lisette
0

god kväll!

har varit flitig idag. mockat, motionerat hästen, dammsugat bilen. sen har vi varit på visit hos bebbe med.

nu ska jag lägga sonen tänkte jag,

Maja
0

#2 - Grattis! =)

Idag har jag ridit och nu funderar jag på vad jag ska äta till middag.. Har ingen lust till det .:P

fridak
0

#2 grattis!

idag har jag varit i skolan på två föreläsningar, väldigt intressanta faktist:) sen har jag försökt plugga i skolan, gick sådär men det blev mer gjort än hemma iaf.

åkte hem med mor och åkte sen till stallet. i stallet fick jag reda på att uppe vid vägen stod gert fylkings och robert aschbergs husvagn, "från ystad till haparanda". så de har världens finaste utsikt, över hästhagarna;)

lisette
0

HUSVAGN? de ska ju försjutton gå!

bebbe
0

Nu är jag nyduschad och fin, tänker sitta och spela betapet en stund och sen krypa ner i sängen med en bra bok. Det låter väl gött?

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

lisette
0

ja det tycker jag, allra helst med tanke på hur dina fötter såg ut idag! ;)

attika
0

Gokväll får väl jag säga, har nästan nyss kommit från stallet. Vilket härligt vårväder vi haft nu några dagar, hoppas det håller i sigGlad. Helgen är fullspäckad med roliga saker ska bla till våran träningsbana där medlemmar får rida för en domare och få bedömning, så vet man hur man ligger till inför tävlingssäsongen. Jag ska hämta en megafon som jag hyrt som vi ska ha och skrika i. Ja den blir det ut och rida och på söndag ska jag bjuda på våfflor.Skulle behöva klippa äppelträden också.

gejsa
0

#13# Ja, min granne ska provapå tävla på lördag där. :)

I dag har man ridit ut i solen och iofs var det även lite kall blåst emellanåt. Sedan var jag till hundklubben med min ena schäfer. Det var första gången på vår kurs i klass I.

attika
0

#14 ja jag träffade dom ute vid banan för någon vecka sen.Glad

fridak
0

#10 javisst, de går också men det ska väl sova någonstans också^^ fast jag tror att alla, de två fotgängarna och folket runtikring, sov på gästis inatt så var husvagnen med reklam parkerad utanför så folk såg den tydligt.:)

gejsa
0

#15# Ska du vara med eller är du bara sällskap?