Nordsvensk i action!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Har hört så många fördommar mot travare att de inte kan trava, galoppera, hoppa m.m
Samma sak med tunga hästar, de kan inte hoppa, de kan inte ridas i dressyr osv.
Men jag måste bara visa denna ursnygga Nordsvensk travaren, Olle! Tävlad i dressyr osv. Jag är imponerad, vilket steg han har alltså! Något enormt snyggt. Ville bara visa filmen. :) Hoppas ni också gillar vad ni ser.
han är riktigt läcker :)
om han är. :)
Jag tycker han såg spänd ut, framför allt i galoppen, tyckte inte han hade ovanligt bra steg.
#3 håller med om galoppen!
Men riktigt snygg var han :)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Inte så tokig! 
Jag hade för ett par år sen en Irish cob! Miss Ronya! DET var en riktig pärla! En ståtlig dam på 155 cm med MASSSSSSSA man, pannlugg å svans! Henne började jag utbilda i dressyr och hoppade även ett par maskeradhoppningar med henne. Å startade två klubbdressyrer på henne! Gud vad jag saknar den pållen! Så stor å maffig va hon!
Nu hade jag ingen bild på henne här på datorn! Men dom som sett henne vet att hon var fin! Ska försöka fixa en bild tills imorn:) Kan ha på nåt annat minneskort!
Snygg :P Fast nosen var lite väl indragen, svårt att få med allt då.
(fast det finns väl inga ordsvenska travare, det är väl kallblodstravare efer att raserna gått skilda vägar? :P)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Riktigt snygg, men kanske ngot htsig/späng i galoppen, särskilt i och strax efter fattningen. Lite bakom hand, men som sagt, jättefin! Steget kan jag varken sätta plus eller minus för, svårt att avgöra då måga klb.travare brukar ha stort och "högt" steg när dom ska gå i lugnare tempo.
Riktigt snygg! Men är kanske inte tyglarna lite väl hårda? eller kanske bara jag som ser fel :) Jag rider oftast med rätt lösa tyglar ^^
Va lycklig och gör andra lyckliga<3
Jättefin häst. Traven var jättefin och det syntes att han kunde både öka och minska steget. Galoppen däremot såg ansträngd ut både för häst och ryttare. Men mkt fin och trevlig galopp för en travare.
Skulle hellre velat sett denna häst söka sig mer framåt neråt, han tappade ryggen litegrann i galoppen.
Men traven såg som sag bra ut.
#3-4. tror det kan bero på att hon satt och tjuvhöll honom lite. Ibland gör man saker som man inte själv vet om, hon fick ju tipset om att lossna i händerna för bättre resultat. :)
#5. Vore jättekul att se! :)
#6. Hon höll honom lite för hårt ja, men hon fick som sagt tips, så om hon viste det eller inte har jag ingen aning om :) Hmm, vet inget om det finns nordsvenska travare, kanske kallas för kallblods travare?..
#7. Jo det är sant, jag hra dock inte sett en sådan gång på en kallblodstravare, allra minst en nordsvensk. :) Hon tjuvhöll honom lite, därav galoppen och att han avr lite bakom hand. :)
#8. Hon sitter och tjuvhåller honom, så jo. Han bär inte sig själv, tyglarna ska vara lösare som du säger. :)
#9. Ja, han tappade lite i galoppen, helt rätt. :) Men han kunde länga och korta sig fint i traven :)

Visst är han fin, han påminner mycker om en häst i mitt stall.
Jag har den senaste tiden börjat gilla denna ras mer och mer..
De är verkligen allround, han i mitt stall tävlas i trav, monté, dressyr och hoppning =)
*** Kärleken övervinner allt ***

Jättefin häst!!
Men usch vilken hård hand ryttaren hade, såg inte ett dugg trevligt ut…
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
TRänar ni skolgalopp och terre a terre med honom? För det såg nästan så ut…..
Min tanke är också att en skolgalopp skiljer sig en hel de lfrån vanlig galopp och för det otränade ögat kan det se väldigt illa ut. Men jag ska inte döma direkt för så duktig är inte jag…. har sett folk rida mkt värre än såhär.
dock håller jag med om att handen i galopperna kunde vart mjukare och mer följsam.
Men är det som så att det akademisk dressyr i detta fallet så är galoppen inte så dum (sånär som på handen då) eftersom den galoppen ser annorlunda ut som sagt :D
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
#11. Vad trevligt! =)
#12. Visst hade hon det, men alla har vi ju brister…
#13. Inte jag som rider, tycker bara hästen är grymt snygg och har fint steg. :)

http://www.youtube.com/watch?v=LYYk5A1ao0s&feature=PlayList&p=673ED0D36923B091&index=1
haha jag har med hittat en nordsvensk ;) jag har gillat den jättemkt men märkte nu att den pep ia andingen men ändå att en nordsvensk gör sånt ;)

Han är läcker Carina :)
*** Kärleken övervinner allt ***

Jag älskar nordsvenskar o alla de tyngre hästarna! :) hade själv en fjording som var väldigt grov i modellen o rider även morfars nordsvensk o ja tkr både galoppen o traven är stört skön :) o dom kan precis lika bra som vilket fullblod eller vad som helst om bara viljan finns!
hm jag känner och har ägt x antal nordsvenskar och adenner och de har verkligen inte haft problem att verken hoppa eller dressyr dock sliter de mer på en tung häst att hoppa, men tävlat nordsvensk upp till 120 och många beröm att de vart så graciösa så inga fördommar här inte :P
jätte fin häst..
traven var jätte fin men tycker inte om galoppen..
Men annars en jätte fin pålle iallmänhet:D
CarinaO: han är ju super läcker! :D

Hej Allihopa! :)
Jag måste säga att jag blev riktigt glatt överraskad när jag hittade detta inlägget om Olle! Det är jätte roligt att höra allt positivt! Jag håller med i all er kritik också. När denna filmen spelades in, alltså för ca 1 år sedan idag, hade Olle svårt för galoppen. Han spände sig lätt och hade ingen bärighet osv. Idag har vi kommit betydligt längre. Så jag är medveten om allt ni säger. :)
Gå jätte gärna in och kolla på min blogg sensation.devote.se. Där kan ni följa oss dagligen!! :D
Jätte roligt detta!! Tack så mycket! Olle hälsar till er också! :)
/michelle & nordsvensken olle

riktigt snygg häst, men kan också hålla med om de där med galoppen.
Fin häst. Alla är ovana i början, övning ger färdighet och med tiden blir hästen förhoppningsvis det man vill ha den till. Det är bara att gratulera ryttarinnan till en sån fin nordis. Bra jobbat :)
#27. Michelle, kul att du hittade hit! :) Kul att det går framåt med Olle med! Ska kolla in din blogg med, :)

Inte för att vara negativ nu men jag är inte imponerad, det där ska väl vilken häst som helst klara av oavsett ras.
Ja nordsvenskar KAN! :D Har en Nordsvensk Bruks hemma, och oj ;) Släng er i väggen Andalusier brukar mamma säga :P Han ser riktigt trevlig ut när han sätter fart, min Brunte. Har inga jättebra bilder när jag rider, men däremot när jag tömkör honom. Kan ju säga att han själv trampar sådär som han gör på bilden :)
Har ett Ardennersto hemma, snart 2 år gammal. Hon ÄLSKAR att hoppa ^^
Bild: Brunte tömkörs, dålig bild.
PS Olle är riktigt fin! :D
visst är han fin!!

Vilken snygging, jättefin
Han va ju jätte läcker och hade jätte fina steg.

han är riktigt snygg men är inte SÅ imponerad av form ocg gångarter, även om det såklart såg fint ut :)
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.
#32. Självklart behöver du inte vara imponerad, jag har dock inte sett så många tunga hästar klara av det där. Kanske är vanligare än jag tror. Sedan att få den att klara av det, är väl en helt annan femma!
#33. Jättefin! :)
Gud så häftig
Mycket mycket fin :)
#40. Tycker den är jättefin! :)

#39 Det har jag, men det spelar egentligen ingen roll för det som visas i filmen är grundläggande saker som alla hästar "klarar" av.
Super läckert att se o han med..

Jätte fin häst, håller med er andra om hård hand o så. Men fin häst skulle vart kul och se hur han kan gå om man är lite mjukare på handen o mer förljsam.
#44. Gammal film, kolla om det finns nyare. Alla utvecklas ju och alla gör vi fel!