Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettfoder
Läst 683 ggr
carrrrrooooo
0

söker artikel om mat/Foder.!

Hej, jag ska skriva en artikel till skolan om vad man bör äta för mat när man ska hålla på med hästar eftersom det är ju ganska krävande för kroppen att rida och pyssla med hästarna.

Plus att gärna skriva vad hästen bör äta till en stor tävling.

Jag har för mig att det finns en sådan artikel här på forumet men nu kan jag inte hitta den :(

någon som vet vad rubriken var eller som har hittat den?. skulle behöva lite bas till min artikel som jag ska skriva som just ska handla om detta…

Någon som kan hjälpa?

AnnaLundin
0

Hästen ska ha en foderstat som täcker dess behov varje dag. Och eftersom hästen bör vara tränad för att orka med denna stora tävling så finns ingen som helst anledning att förändra foderstaten för tävlingens skull - snarare tvärt om eftersom varje förändring av foderstaten påverkar hästens tarmflora, vilket teoretiskt sett skulle kunna påverka hästens prestation till det sämre.

Vad gäller din egen kost så är det väl som vanligt en väl balanserad kost i lagom mängd som är det bästa.

carrrrrooooo
0

Tack för faktan:)..

Någon som har en bild på en häst som äter, gärna som är så tydlig som möjligt. och som jag får ha till min artikel.:)

Zaphix
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en ätarbild om det kan vara till hjälp..

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

carrrrrooooo
0

#3 tack för bilden:)