Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 347 ggr
lisette
0

hästar i stormen

jen
0

fyfaan rent ut sagt Skrikandes

hur kan man låta djur stå i en översvämmad hage???

jäkligt dåligt att hon som tog emot anmälan var så korkad och svarade så där…  Fasen så onödigt. Om hon hade tagit detta på allvar kanske hästarna hade levt nu….

LinaN
0

Alltså, Det stod inget om var hästägarenbefann sig elelr om hon ens visste om vad som hänt ute på "betet" om hon var iväg på jobb eller besökte vänner eller dylikt och ingen kontaktade henne så hur skla hon då veta att hästarna är illa ute? Tycker tine det är grund nog för att hävda misshandel/vanvård.

Och det var verkligen fel av SOS alamr att kläcka ur sig ngt sådant. Hästar kan simma. Well, alla hästar kan inte, lika litet som om alla människor kan simma…. 

Polis och räddningtjänst gjorde stort fel där. Sedan undrar jag varför ingen annan kunde tänka sig knava ut i vattnet och hämta in häststackarna?!

Jag hade gjort förljande. konstaterat att hästarna står i vattnet, sedan ringt sos, väntat en timme eller två, åkt tillbaka dit, ringt sos igen o frågat varför hästarna inte blivit inhämtade. därefter hade jag begärt omkoppling till polisen och fått dem att muntligen gå med på att jag hämtar in hästarna från vattnet. Sedan i värsta fall bundit upp dom vid en lyktstolpe ute vid vägen…..

stackars djur….

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

lisette
0

hade faktiskt struntat totalt i att ringa polisen om jag sett att djuren stod i vatten till magen… hade tagit saken i egna händer och fixat det.

gejsa
0

Nej, fy fan igen alltså. Vad är detta? Skulle Sos alarm vara så korkad att svara så där. Hon måste ju få avsked tycker jag. Hon ska ju sitta där och ta emot anämlningar och se till att dom blir hjälpta. man ringer ju inte sos för inte heller.

Jag hade gjort som Lisette. Ringt sos alarm sedan gått ut för att hjälpa hästarna innan dom kom. Aldrig att jag skulle åkt därifrån eller väntat på hjälp.

Eve
0

usc, varför har sånna människor hästar?

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

MiaMaria
0

Bli illamående av att läsa saker som de här, lika det Lisette hade skrivit i en annan tråd. Att man kan behandla hästar så!!

Ägaren kanske hade förhinder men då kan man iaf fixa någon som ser till hästarna!

Faxlin
0

#4: Håller med dig till 100%.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

gejsa
0

Tack Åsa. Då är vi två iaf.

lisette
0

jag såg på nyheterna innan idag. 100talet hästar som stod med vatten upp till magen. 18 hade drunknat och de hade lyckats få in ngr hästar till stranden. men de är ju flockdjur. räddningmanskapet hade gett upp och hoppades att hästarna skulle rädda sig själv/vattnet sjunka undan.

har försökt hitta ngn artikel om det men inte hittat. det var i holland.

gejsa
0

#9# Men herregud vad grymt! Stackars djur. Vilka nyheter var det på? Har ju kollat på nyheterna på tv:n i dag.

lisette
0

rapport eller aktuellt.

lisette
0

*muttrar* nog för att jag är förvirrad men jag hittar verkligen ingenting om det. jag är hundra på att jag har sett det. de tog iland en svart häst… de andra stod som ett gäng får mitt ute i vattnet… får leta mer imorrn för nu ska jag nann…

elin
0

Herre gud! Jävla människa!
Så grymt arg blir jag så fyfan!

/Elin

shirley
0

stackars pållarna!!!!!!!!!!!!!!!!!

lisette
0
LinaN
0

stackars hästar….

Det är hemskt att djurs liv ska vara så lågt värderade…. Hade det vart 100 vettskrämda dagisbarn varav 18 redan drunknat hade dom gjort allt för att rädda dom….

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

lisette
0

det är väl lättare för folk att relatera till barn/människor än till djur.

gejsa
0

Fy fasen vilket dilemma. Det ruskiga är ju att dom ska ta dit andra hästar för att visa dom att man kan simma. Tänk om dom också får panik då???

tessa
0

vilket hemskt lidande för de stackars hästarna! och så fruktansvärt onödigt! GråterSkrikandes