Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: off-topicgod-morgon
Läst 1061 ggr
gejsa
0

O.T.Vann rätt låt tycker ni?

Jag sa till min dotter i dag när vi var ute och red skulle inte förvåna mig om snälla, snälla eller den där operalåten går och vinner. För det är dom enda låtar som jag kan sjunga och komma ihåg. Men jag hoppades på Måns.

Dior-Leia
0

Nja , jag vet inte vad jag tyckte egentligen ! hade väl inte direkt någon favorit , men visst den är väl bra och så .. får väl bara hoppas på att det går bra i Ryssland nu då , det har det ju inte gjort dom senaste åren Flört

RubHel
0

Jag hejade på Alcazar, Måns och Sarah. Och lite Caroline. Men inte Malena dock. Tungan ute

Dior-Leia
0

jaa det var väl dom som jag med tyckte var bra ! dock inte Caroline .. Men jag har tyckt att detta årets melodifestival var lite urspårat ? osammanhängande och konstigt .. bara jag som tyckte det ? gillar inte direkt petra mede heller för den delen:S

[Jennniie]
0

I just loooove Petra.. Inte gillat henne innan, men hon har vuxit i mina ögon efter detta.

Btw, helt ok låt som vann. Jag ville INTE att måns skulle gå vidare, Och höll mest på Sarah, men mellan Caroline och Malena, klart rätt låt!

Cilla89a
0

jag hoppades på måns :/ men operalåten är ganska intressant faktiskt, lite speciell, kommer bli kul att se den i eurovison..

blev överglad att det inte blev "snälla, snälla, snälla, snälla, snälla, snälla, snälla" :P herregud, vilken katastrof..

Medarbetare på Dressyr.ifokus

AnnaLundin
0

Detta var nog den jämnaste och bästa finalen som varit på mååååååååånga år, där faktiskt många av låtarna både hade chans att vinna och skulle kunna lyckas i internationella finalen.

Ja, jag tycker att det var en av de bästa låtarna som vann. Och jag tror ffa att den kan gå hem i övriga europa också.

Det var tydligen så att Malena haft nån konsert i Tyskland härom veckan och när hon kom ut från den så blev hon överraskad av ett stort antal ungdomar som ville ha autografer - de hade sett denna låten på Youtube….

Jojaton
0

Håller helt med AnnaLundin. Hejjade på Måns, Sarah och Alcazar. men Malena var grym ;)

Johanna - Instagram

gejsa
0

haha vi verkar vara rätt så överens om låtarna här på tråden den här gången. :)

#6# Håller med dig! Det var mycket jämnt och spännande. Många bra låtar. Och jag tyckte faktist att 1:an och 2:an var urdålig så jag skämdes när jag hörde dom första gången. Men ju mer man hör på dom desto bättre är dom.

Dior-Leia
0

#4 jaa jag håller helt klart med , mellan Caroline och Malena var det rätt låt som vann ! är dock lite små sugen på hur Caroline hade gjort med dels låten i ryssland , den måste ju skrivas om till engelska , hade det ens passat ? ^^ men som tur är så slipper vi ju det katastrofala framträdandet :D

Maja
0

Malena eller Alcazar, helst Alcazar.

RubHel
0

#9 Måste, måste den inteGlad. Men antagligen så hade hon ställt upp med den på engelska kan jag tänka mig. Jag är också nyfiken på hur det skulle kunna ha gått för henne. Nåväl, nu blev det som det blev.

Med Malena tror jag det blir toppen eller floppen i ESC.

bebbe
0

Jag tycker att man knappt hörde vad Måns sjöng, jag har hela tiden gillat Caroline, en låt och sångteknik som sticker ut lite Glad annars var det i mitt tycke Emilias låt som var bland de bästa.

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Dior-Leia
0

#11 Jaa lite nyfiken är man allt ! haha ja nått utav det blir det ju , men vilket ? Toppen el floppen ? Glad eftersom att dom flesta utav sveriges bidrag går åt skogen.. och viska ju ha den starkaste låten osv osv , så det brukar ju alltid bli flopp .. så tror tyvärr det blir det denna gång med :S Skäms

RubHel
0

#13 Kan ju bli mitt i smeten också Tungan ute

Dior-Leia
0

#14 jo det är sant ! får väl hoppas på det bästa :) inte kul om det bli Sämre än mitt i smeten :S

Zaphix
0

Jag röstade på Emilia.

Men tyckte att låten som vann var riktigt bra den med. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Guggeflickan
0

Ja jag hade inte hört en endaste utav låtarna innan ikväll, men enligt mig så var det en av de låtar som stack ut som vann.

Hoppas vi får en placering i Eurovision song contest med den också =)

"Efter regn kommer solsken"

http://mittsvenskaridtravare.zoomin.se/

studs
0

Nej tycker inte de va rätt, Hade hoppats på H.E.A.T faktiskt.

Toscany
0

Jag tycker fel låt vann, hejade på Måns.

Marija
0

Caroline skulle ju vunnit! Flört

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

joooossan
0

Jag säger bara,

Tingeling, tingeling, betyder jag ingenting? Åh åh jag ber sig min älskling lägg av, med ditt slingeling.

Tingeling, tingeling var vi bara en fling eller vill du när allt kommer kring ha en ring på ditt fingeling?

TINGELING, TINGELING <3

Josefinejumpforjoy.blogg.se

Salo
0

Vem som helst hade fått vinna över Ugglas (med det bidraget hade vi fått kvala nästa år), men jag hejade nog mest på H.E.A.T. Fast jag gillade Malena så rätt låt vann kan man nog säga ändå.

I övrigt gillar jag inte alls hur melodifestivalen har blivit. Allt går ju ut på att tjäna pengar, det var bättre förr med en enda stor tävling. Sen var bidragen i år riktigt tråkiga.

RubHel
0

#22 Alla länder kvalar numera förutom de fem stora.

Salo
0

#23 Jaha, ok men då menar jag att vi skulle komma i botten då jag inte tror att den låten passar där ute i övriga europa om den inte översätts till engelska möjligtvis men hur skulle det låta? Vore rätt kul faktiskt.

Sen vet man ju inte hur det går med den som nu vann, kanske inte heller går hem. Det återstår att se.

Maliiin
0

Nej ag tycker inte det var rätt låt som vann! EMD eller Alcazar tycker ja skulle vunnit…

jsca
0

jag vet inte om rätt låt vann. när jag hörde den i deltävlingen tänkte jag bara ''HERREGUUD!'' , men som alla andra låtar som man inte gillar första gången, så börjar man väl gilla denna också.

Linaah
0

#23 Varför kvalar inte de fem stora länderna? Det blir ju orättvist att dom kan vara med verje år och tävla om segern men inte den så länderna… Vilka är de fem stora länderna?

Zaphix
0

#27 Är det inte så att de är med och finansierar det hela väldigt mycket?

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

WinterPrince
0

Jag tyckte röstningen var lite komisk. Alla dom låtar som fått topppoäng av jurygrupperna, fick dom lägsta poängen av svenska folket.

Sehvrin
0

Jag har inte medvetet hört någon av låtarna, men hörde en liten bit av vinnarlåten på nyheterna på radio och jag blev jätteförvånad över att en så cool låt hade vunnit.Förvånad Så jag tycker helt klart rätt låt vann, även om jag inte ger så mycket för melodifestivalen över huvud taget. Flört

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Tusen
0

Tycker låten som vann var rätt cool. Af Ugglas var trist och låten som sjöngs på grekiska passade inte sombidrag från Sverige (annars var det väl inget större fel på den låten)

Själv höll jag tummarna lite extra för Molly Sandén. Hon kom tvärsist. Låten hon sjöng var kanske ingen schlager men hon sjunger så OTROLIGTFörvånad vackert. Med en annan låt hade hon kommit mycket högre upp. Säger bara det: Vilken röst den tjejen har! Vi kommer med säkerhet få höra mer av henne i framtiden.

Repoort
0

Ja, våra discodängor har ju inte fungerat så det är roligt att kunna skicka något annorlunda i år

RubHel
0

#27 Det är bara fyra, skrev fel. Det är England, Tyskland, Frankrike och Spanien som alltid är direktkvalificerade. Jag råkade räkna med Ryssland, men de behöver inte kvala eftersom de vann förra året

#28 Jo, det stämmer.

OliviaJ
0

Jag tycker absolut rätt låt vann! Mina favoriter i finalen var Caroline, Malena & Emilia :)
Tycker att Måns, Alcazar & E.M.D hade rätt tråkiga, vanliga låtar, kul med nånting annorlunda! ;)

Minetta
0

jag gillade måns och h.e.a.t  men tyckte att hon som vann var bra oxå :) tror hon har större chans i stora finalen dessutom :D

Alexaandraa
0

Nej jag tyckte inte det var rätt låt som vann, jag hoppades på att Måns skulle vinna.

jackiejohn
0

Ja tyckte den låt som vann var bra =) hade den där jäkla Carolina vunnit vet ja inte va ja gjort hehe

Akerberg
0

Jag tycker helt rätt låtar kom 1:a och 2:a! Hade inte gjort något om de bytt plats heller.

Måns, EMD och Agnes tycker jag har totalt ointressanta dussinlåtar… dötrista! Skönt att de inte gick och vann iaf!

lisette
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

snälla snälla snälla… ;) den var ju kanon. men man får blunda när man hör den… tyckte för min del att vinnaren var otippad.

dock så var inte den bästa låten med i tävlingen..

jackiejohn
0

39# man får ju nervsammanbrott när man ser henne stå o spreta med fingrerna haha men melodin va bra haha :P

lisette
0

#40 ja faktiskt så får man det. jag blir grymt nervös… framförallt texten är ju sååå bra!

RubHel
0

#41 Och hennes inlevelse och känsla är bara WOW.

jackiejohn
0

ja både tex o melodi är bra men ja tål inte carolina själv så man får titta bort elr gå därifrån haha

Sweelin
0

Jag säger bara så här: Vi kommer sist i år! Om inte gamkärringarna röstar i årCool

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

lisette
0

#42 fast det är just inlevelsen jag inte fixar… haha =)

gejsa
0

#39# Vi sa så också att Tingeling skulle vunnit. :)

gizz
0

#21# jag är oxå helfrälst av den! min dotter på 6 åe stryper mej snart om ja sjunger på den mer..men ja kan ju inte låta bli..Skrattande…men annars tycker jag att rätt låt vann! oddsade till och med på den o vann 75:- Tungan ute alltid nåt…Flört

niare
0

jag gillade inte låten. och hon liknar en drag queen :P

jag hejade på 1000 miles hehe så de som låg i toppen var inte mej i smaken och absolut inte snälla snälla , hennes hemska röst skar i mina öron låten isej kunde vara bra om nån med röst och inte massa ryckningar sjöng den

Sweelin
0

#48 håller med!

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

lisette
0

#48 antingen en drag queen eller en glädjeflicka…

gizz
0

#48# hällre det du kallar Marlena..än en tupp som försöker sej på att flyga och blivit hes av allt galande..Skrattande…dvs af ugglas FlörtTungan ute

gizz
0

#48# ojjj blev helt tosigt..ja läste galet..sorry…

Mixie
0

Någon som sett Göta Kanal 2??

//Mickan

Salo
0

#53 Ja, syftar du på låten "Vincero" som de spelar så tycker jag också att Malenas låt påminner om den ja. "Vincero" med Fredrik Kempe är riktigt bra. Den är så mäktig.

Jojaton
0

#33 Blir ju 5 länder som slipper och kvala varje år då - eftersom den som vinner alltid får vara med nästa år.

Johanna - Instagram

Mixie
0

#54 Refrängen är ju identisk =/

//Mickan