OT: Vad klarar ni er inte utan?
om man räkna bort familj o vänner o djur. Vad är det ni inte skulle klara er utan??
Jag som är hörselskadad är LIVRÄDD för att förlora hörseln helt då musik och sång är fruktansvärt viktig för mitt välmående!
Skriv gärna en rubrik så man förstår vad det handlar om.

Jag klarar mej (nästan) inte utan min mp3. Musik är oerhört viktigt för mej me, det inger ett lugn som jag behöver när jag ska ge mej ut i folkmassorna
Min bil

Pengar. :)

#1 förlåt…jag glömde. Visste inte hur jag skulle döpa det och skulle fundera medan jag skrev, sen glömde jag totalt. Inte meningen..
Jag skulle inte klara mig utan musiken och inte mina kameror!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

#0 Förstår dig precis då även jag älskar musik och ibland funderat vad som skulle vara värst att förlora av hörseln eller synen.
Men tror nog hörseln varit svårast att förlora för jag kan inte vara utan radio, dom står på dag och natt.
Marsvin 4-ever
.
Min medicin.
Men förutom den måste jag säga min dator, klarar mig inte en dag utan den. Den är bra till allt, spel, programmera, forum, msn, irc, musik, film, serier, ja, allt!
pengar,datorn 

Mitt svar blir min hälsa och ett arbete.
(eftersom hästarna är det som håller mig frisk så är dom inbakade där)
#3 jag förstår dig, sen den 19 december så har jag bara fått köra bil i tre dagar, på grund av operationer, nu sitter jag utan att få köra fram till den 4 april.

#10 ja det e kämpigt sånt….:-( Bilen är man ju så beroende av och just att inte få köra kan med kännas väldigt instängt kan jag känna…har med varit i den sitsen.

hästar :)

#11 fast det är jobbigare att inte få rida 

#13 Ha Ha det påminner mig om då jag för många herrans år sen genomgick en stor operation där jag "sprättades" upp med ett rejält bikinisnitt.
Det blev långvarigt ridförbud. Men jag kunde ju inte hålla mig tiden ut. Nog skulle jag väl kunna lungt skritta min häst?
Sagt och gjort, jag fick hjälp upp på hästen och överlyckligt skrittade jag en tur, rusig av lycka glömmer jag bort mig totalt då jag skall av hästen och svingar mig av som vanligt.
Men då trodde jag att sprack upp totalt i snittet, jag vågade knappt titta efter då jag kom ner på marken. Men det var suturerna som dragits åt då jag svingade bak benet för att hoppa av.
Man blev lite chockad. 
Marsvin 4-ever
.
Mobilen, skulle dö utan den
Pratar och smsar 23h om dygnet
Kamerorna och mobilen 
Och självklart syn och hörsel… fy vad hemskt att förlora något av dessa sinnen.
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Datorn och mobilen förmodligen ;P haha
oj svår fråga
jag struntar i prylar för det överlever man. Men just nu har jag det så himmla bra, en kärlek barn o fint hem. Där är mitt allt min familj jag var i botten innan utan min man hade jag vart under isen, jag hade panikångest o mycket depremerad mellan varven min man var min klippa min ängel. Jag är ju en glad sak åter igen. Jag fryser mycket så kanske värme skulle jag inte klara mig utan, eller mina varma tofflor
förfrysna fötter hör väl till oss ridtjejer som dessutom blivit trampade ett antal gg
Jag skulle nog aldrig klara mig utan synen eller hörseln.
Hellre att hörseln försvinner isf. Även fast musiken är väldigt viktigt för mig.
Fast samtidigt kanske man vänjer sig "bättre" m att tappa synen men ändå kunna höra. Jätte svårt om man absolut måste välja :P
Skriver under på syn/hörsel…
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
frihet skulle inte jag klara mig utan. både fysisk och psykisk

alltså det är svårt, men synen och hörseln - självklart. MenÄven att inte kunna få barn i framtiden, när de är dags.. Så måste nog svara förmågan att kunna skaffa barn.

Sinnerna, men hästarna och kameran oxå! Usch, svårt!
Josefinejumpforjoy.blogg.se
mobilen

Jag håller med de flesta, syn och hörseln är något jag inte skulle kunna vara utan..
Jag skulle inte överleva utan mina sagor, bilder eller photoshop! Det är oerhört viktiga för mig!
Va lycklig och gör andra lyckliga<3
Musik och kamera :P

Synen skulle ja inte klara mig utan inte heller hörsel men ja har en synskada så ja måste ha linser/glasögon "/
Sen har ja ett het humör och kräver väldig mkt frihet så friheten måste ja ha

Åh jag har mycket jag inte skulle kunna klara mig utan…
Mobilen (tyvärr)
Min bil
Min medicin som gör att jag slipper få mina brutala yrselattacker
Hästarna som gör att jag mår bra både psykiskt och fysiskt
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.