Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 2127 ggr
Peppe
0

Skrittmaskin

Nu har vi fått en skrittmaskin till stallet och jag vet typ ingenting om sådana, har aldrig trott att jag ska komma i kontakt med någon

Åsikter och erfarenheter av skrittmaskin?

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Zaphix
0

En skrittmaskin kanske skulle vara bra att låta hästen gå i som uppvärmning innan man rider?

Bara man inte låter den gå där för mycket så det blir förslitningsskador.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Ahnna
0

Du kan lugnt låta hästen gå i walkern 20-40 minuter per dag, så länge den byter varv ofta (minst var 5:e minut, gärna var 3:e) och det är bra om tempot ändras från långsam skritt till lite snabbare skritt eller till och med lugn trav. Det är ett utmärkt komplement till träningen eftersom hästen får röra mer på sig och de dagar marken är hård och hal slipper hästen stå helt orörd i hagen.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

JenD
0

Mina erfarenheter är bara enormt bra, och dom flesta hästar tycker det är roligt och skönt att kravlöst röra på sig lite och spana på omgivningarna :)

Vänlig hälsning

Jennifer

Arabiska Fullblod iFokus

** Pressure makes diamonds **

Peppe
0

Hm nu har jag sett en bit av den och det verkar vara ett löpband mer än en vanlig skrittmaskin, så hästen går rakt fram hela tiden =)

Kan nog vara bra då med tanke på att hagvistelsen inte är optimal

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

gejsa
0

Hon som red till Fille (islänningen) har en som går runt. Hon har så många tillridningshästar så hon spar ju tid om hon slipper värma upp och skritta av. Då får dom gå där i stället.