Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettfoder
Läst 1302 ggr
thilda-
0

Mögligt foder?

Idag var jag och köpte en säck med Åsebro Cool på en hästsport butik här i Örnsköldsvik.. Och då jag kommer hem och öppnar den sen på kvällen då jag skulle ge ponnyn sin kraft.. så ser jag att pelletsen är grönprickig..?
Ska den pelletsen vara så eller är den Möglig?
tyvärr så hade jag ingen kamera så jag kunde ta kort på det.

Zaphix
0

Hur luktar den då?

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

thilda-
0

är tyvärr tät i näsan så jag känner inget :)

[Angel88]
0

tycker du ska åka tillbaka till affären, det är ju inte värt och chansa mögel e ju jätte farligt…

thilda-
0

Har ringt och pratat med dom som sålde påsen till mig… och dom säger att det ska vara gröna prickar i det?

är det ingen här som ger sina hästar Åsebro Cool?

Maja
0

Sa dem att det ska vara så är det nog inga problem. Ring tillverkarna annars. :)

Ledin
0

nop, tyvärr.. men ett möglig foder då pellets bör väl bli lite "trasig" allså att de ramlar i sär mer? sök på google på detta foder o gärna förstås med bild :)

Maja
0

Fast en tanke slog mig..

Om det är mögel borde det ju gå att pilla bort? Hur ser det ut i mitten om du bryter itu en bit?

Alex
0

Taget från hemsidan:

"Innehållsdeklaration: Korn, vetekross, betfor, lucern, soja, melass, salt, bryggerijäst, kalk, linfrökaka, mineraler, vitaminer,."

Skulle tro att det ska vara gröna prickar i, jag ger lusern till min häst (som även innehåller melass) och det är grönt. Flört Så du kan nog vara lugn.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

thilda-
0

Tack så mycket allihopa :) det skulle visst vara gröna prickar i det Skäms ringde till hon som jag har köpte av det så haha Skäms inte så lätt då man tar sig en närmre titt på den för första gången (har vanligt vis bara öppnat påsen och gett hon) ;)