handla och vandla
håller på att beställa skivor från usa till min bror i julklapp/ väldigt försenad födelsedagspresent…
har ni bestämt vad ni ska köpa för julklappar till alla?
brukar skriva ner en lista, men blir lika rädd varenda gång när jag ser hur lång den är. min sambo har sju syskon varav 4 av dom har barn… *suck*
Nej, inte vad jag ska köpa för julklappar till andra men vad jag själv vill ha :D Haha.

hehe det har jag med skrivit. behöver en ny radio till stallet…
o bra knivar.. :D
Det jag skrivit uipp änsålänge då, då :P Ridbana, två uteboxar, en fiin dressyrhäst, dressyrsadel, shettis, men vagn och tillbehör :P Haha, inte för jag kommer få det, men nått annat har jag inte kommit på ännu :P

*fniss* man får ju vara lite realistisk med.. :D
huaa, grämer mig för julklappar, har så jukt dålig fantasi…=/
men johan har avslöjat min julklapp, haha, en käpphäst…;)

Jag har köpte till mamma, lillesyrran och ena brorsan..

vad snäll han är som köper det nästbästa! ;)

Barnens julklappar fixades i Ullared.
jag köper inte till alla i släkten… köper bara till min familj, sambo, hans föräldrar och mina mor och farföräldrar. blir ändå dyrt

Jag älskar att handla pressenter till folk, så jag har redan massor på lager, så i stort sett är alla nödväniga klappar fixade, men fler kommer det att bli =0) Ska med svärmor en runda till, till ullared i nov. Köpte massa julklappr där sist ! Det enda jag önskar mig i år är en bra trimmsax till hundarna men en sån dyrgrip kan gå på ett par tusenlappar så jag får väl se om jag varit tillräckligt snäll =0P

Herregud Lisette! Du älskar verkligen julen. Tycker bara att det mest är jobb. Det ska städas och göras en massa mat till folk som kommer hit och bara äter. Burr!

älskar julen? var har jag skrivit det? :D gillar det faktiskt inte speciellt mkt.
#10 trimmar du dina hundar? *förvånad*
Hmm.. Näääe.. Det blir nog inte mycket julklappar i år.. Bara till mina kompisar, min syrra + hennes man, deras 2 barn och min brorsa.. ;) Sedan så får mormor och farmor troligen en kalender.. ;) Min lista ska vi inte tala om.. ;) Den får inte plats här!! :P

Jag köper bara till barnen och så brukar vi åka till stan i mellandagarna och låta dom välja och köpa kläder. Grabben ska få sport saker behöver en massa till bandyn och tösen där är det lite torka, det får bli smycken och böcker typ och så har jag redan köpt en sak till hennes rum….

Ohh, jag älskar julen. Att shoppa till barnen. Att få se deras ögon glittra på julaftonen. Att baka pepparkakor med dem och julgodis.
Att få plocka fram alla dessa tomtar och lampor och ljusstakar.
Jag är en julfanatiker säger gubben, men lite tror jag han uppskattar det. han säger att det bästa han vet är att se min lycka när jag tassar omrking och julpyntar och slår in julklappar. Jag ser ut som en extremt nöjd misse efter att den svalt en stor saftig mus ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#12, Ja adina trimmar jag om tassarna osv. Dom andra rakar jag med trimmer mellan tassarna så att dom inte ska dra in då mycket skit. Ni med långhåriga vovvar, kanske värt att testa !?

#15 ÅÅåhhhh Åsa, jag är precis som du, jag älskar julen, ja faktiskt månaden innan också, pyssla, laga mssa mat, koka knäck och karameller, sätta nejlikor i apelsiner och pynta med ljus och julfint i hela huset och i trädgården, stallet och gårdsplan.
Älskar julen för det är så mysigt och fridfullt jag brukar ta en veckas semester innan själva julen så man hinner med allt. Julklappar klarar jag mig utan, men köpa klappar är ett måste för mig =0)
Jag åker till Gran Canaria dagen innan julafton, så jag har sagt till alla släktingar o.s.v att jag inte vill ha några julklappar av dem eftersom jag ändå inte är hemma.Så det blir en i princip julklappslös julafton. De enda jag ska köpa julklapp till är pappa och hans familj :) Vad har jag inte kommit på än….

#12# Ja, man brukar älska julen när man planerar så tidigt som du. Jag börjar tänka på julen när det är ca 2 v kvar bara.
#16# Vi klipper våra hundar med maskin eftersom dom har pudelhår. Jätteskönt.

Jag gör dom flästa julklapparna som jag ger bort själv syr tröjor och väskor.målar tavlor mm det blir väldigt omtyckt :D

#16 ska man göra det på newfounlands? jag kan inte trimma nadjas tassar, hon ser ut som ett lejon om tassarna. men hon är så himla kittlig så jag får itne ens komma åt med en sax.. :D
#19 jag är bara praktisk, har ju saker att tänka på och jag hatar att panikhandla dagen innan julafton!

#21# Ok då hade jag fel då. Men eftersom du startade en tråd om hur vi gör med våra hästar på julen så trodde jag att du längtade till julafton. *ler*

det var mest intresse. har ju aldrig varit med om det innan :D