B vitaminer
Tänkte börja ge mina hästar lite tillskott nu i form av B vitamin nu när de fäller.
Nåt märke ni rekomenderar?
Såg nu också att krafft har vitaminer i pelletsform, någon som har provat dem?

I vårat stall är det Emin B-vitamin som gäller. Flytande då.

Jag gillar Shy Feeder B, luktar gott (dessvärre inte så gott enl. mig, har smakat själv xD).
har aldrig hört om krafft´s vitaminer i pelletsform, men det är väl för jag bor i finland och har inte krafft´s foder på närmaste foderbutik :P
jag ger också bvitamin för att underlätta fällningen=)
ger Emin flytande till mina, funderar dock på att byta till pellets pga att vi har kallstall så det flytande måste jag ha inne för att förhindra att det fryser.
Det blir ett väldigt spring med foderbyttor in och ut…
Ngn som har erfarenhet av pelletsen? Fungerar det lika bra?

EMIN b-vitamin flytande
Jag känner lite samma som #4, jag ger inte mina hästar blöt mat, och de får då inte i sig vitaminerna så bra. Därför funderar jag på om pelletsen är bra…

Jag kör med SHY FEEDER, tycker den är kanon, har ibland även gett beviplex-spruta som vet får ge. Fördelen m beviplex-sprutan är att det endast är en spruta och så behöver man inte dutta hit och dit =)

har hippo B-vitamin flytande för det fan inte pellets "/ ser hellre att de är pellets för som #4 säger måste man passa o ha det inne så att de inte fryser :(

Använder mig av emin :)
Josefinejumpforjoy.blogg.se

Jag ger EMIN höst, vinter och vår. Får hästen för mycket B-vitamin kommer det ju ut via kisset :B
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

Jag använder mig bara av naturliga råvaror då de andra vitaminerna är framställda på syntestisk väg.
Så jag ger båda hästarna riktig fin råpressad linfröolja dels för pällsfällning/pälssättning men oxå för att det är bra för magen (olja fryser inte i minusgrader).
Jag skulle ge olja istället för pellets då oljan inte behöver bearbetas i hästens kropp innan hästen kan tillgodogöra sig vitaminerna.
NP´s vetegroddsolja är oxå bra att ge vid fällning och sättning av päls.
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.
Ger Beviplex spruta under en 2 veckors period, detta ger jag själv, men min häst e extremt känslig vid fällning
jag har för mig att vi ger någon foderjäst. har inte sådan stenkoll. sedan har vi två olika flytande, ena luktar som cola ^^ minns dock inte märket.
Jag ger krafts b-vitamin nu när ponnyn fäller :)

veterinären rek mig b-vitamin som finns på apoteket. han sa att de man köper i butik inte är lika bra som den som finns på apoteket. gav mustangs b-vitamin men märker ingen skillnsad nu. Minns dock inte vad de hette de på apoteket…..får fråga mig fram när jag kommer dit. nån här som vet vad det heter o har erfarenhet av den?
Nu har jag varit och köpt b vitamin pellets
Ska bli intressant att prova!

Jag har använt kraffts b-vitamin pellets både i höstat och nu och jag tyckr det funkar bra, ingel kladd!!!!

Foderjäst.