Spanien / sommarjobb :D :D
Nu, om några timmar åker jag ner till spanien för att kolla sommarjobbet :D är där tills på lördag, måste ju hinna med lite shopping också ;)
För er som inte vet ska jag sommarjobba i ett stall i spanien, hos Inger Hallberg (uttagen till OS i dressyr 1960) och hjälpa till att motionsrida hennes hästar. detta ska bli helt underbart och jag ska fota massor :D
men nu ska jag inte jobba, utan bara ner och kolla hur det är (:
så tjingeling, spanien, här kommer jag 8)
Isa Aronsson
www.stallequino.se
Wow, häftligt! Grattis :D
ha så kul!
Dubbelpost!

inget dåligt jobb! får du betalt också?
hur fick du tag på de jobbet?

Wow! Häftigt! :D
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi
hemma nu ;D
kollade ju det bara denna gången , men dom sa att jag var välkommen när jag ville :D stället var helt UNDERBART. hur finst som helst med så vackra hästar så ja…… helt otroligt (: jag har bilder på kameran , dom kommer såfort jag lagt in dom ;D
måste också säga att jag skrev fel där uppe, det var i hoppning hon blev uttagen till OS (:
Isa Aronsson
www.stallequino.se
Sen till dom andra boxarna. jag vet inte riktigt hur jag ska förklara….. men längs kanteran såg det ut som på bilden, men sen i mitten var det öppen upp mot himmlen (förutom ett tak av vinrankor) och massor av växter och sånt, sen stod det även lite bord och övriga saker där, men just nu höll dom på att städa ur ett förråd så det stod lite dunkar och sånt där. men det var ju helt otroligt att komma ifrån sverige till detta.
hur fint som helst….
Isa Aronsson
www.stallequino.se
Sen till dom andra boxarna. jag vet inte riktigt hur jag ska förklara….. men längs kanteran såg det ut som på bilden, men sen i mitten var det öppen upp mot himmlen (förutom ett tak av vinrankor) och massor av växter och sånt, sen stod det även lite bord och övriga saker där, men just nu höll dom på att städa ur ett förråd så det stod lite dunkar och sånt där. men det var ju helt otroligt att komma ifrån sverige till detta.
hur fint som helst….
Isa Aronsson
www.stallequino.se
Vad vackert!
så avslutar vi med en bild på en av hästarna (:
han visade oss runt och presenterade några av hästarna. och omg vilka hästar säger jag bara. han visade oss mest hingstar, och dessa var så vackra så jag vet inte vad jag ska säga. självklart kärade man ner sej i deras frieserhingst (; han visade oss också en tysk hingst, nu pensionerad, men som han sa hade gått så långt man bara kunde i dressyren (:
hingsten som stod i boxen bredvid, även denna tysk, var uttagen till OS nästa år :D
Isa Aronsson
www.stallequino.se
Var du bara borta i två dagar? :o Eller har jag missuppfattat mej (som vanligt) ;)
Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Fy fasiken vad mysigt. Apelsinlundar på tomten och undrar om det inte är vindruvor som hänger som tak överallt?
Fick du jobbet då? Red du aldrig nu och visade om du kunde. Eller är det mest markarbete som du ska göra?
#15 kan inte annat än hålla med och erkäönna att jag är lite avundsjuk på mej själv :D *fniss
#17 nu var jag bara nere och kollade hur det var, ska förmodligen jobba första veckan nån gång i januari, (: tyvärr kan jag ju bara jobba veckovis pågrund av hästarna hemma också :/
#18 apelsiner, olika kryddor, vindruvor, fikon, ja allt växte det där :D Nej jag behövde inte rida, men det är ridningen jag ska sköta, men även annat stallarbete då (: men jag fick berätta vad jag gjort, visat referenser från min tränare m.m (; så hon nöjde sej :D
Isa Aronsson
www.stallequino.se
Vad roligt! Och vad fint det såg ut :)
Måste ju dock fråga, har de hästarna ute nåt?
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
#19 Oj, vilken snabb resa. Jag blir så avuuundsjuuk! :D:D Lyckost!
Va lycklig och gör andra lyckliga<3
#20 jag var ju bara där och kollade så jag vet ingeting om det där, men det gick typ 10 hästar ute i en hage.. och jag tror dessa var unghästar (: dom andra vet jag ingenting om (:
Isa Aronsson
www.stallequino.se

Vem betalar flygresan då om du ska pendla hem då och då? Verkar ju vara ett kanonjobb. :) Grattis!
#23 det får vi betala själva, men övriga kostander (buss, taxi, tåg m.m) betalar dom (:
ah det ska bli underbart (:
Isa Aronsson
www.stallequino.se

blir det något sommarjobb?