Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 955 ggr
PimTheGreat
0

OT...kan inte sova

nån mer som har samma problem? Ligger bara o vrider mig. blir vansinnig!

IdaT
0

Jo, jag har samma problem, så otroligt irriterande, det förstör hela dagarna för mig! Rynkar på näsan

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

PimTheGreat
0

#1 jag brukar somna som en stock då min lilla tös håller mig ajour hela dagen……men inte ikväll inte….åhh och jag ska jobba imorgon! inte tidigt men ändå. My väcker mig tidigt och sen har jag kvällen på jobbet

Smex
0

samma här… Ligger och funderar och blir hårt sparkad i magen av min "alien"…

PimTheGreat
0

#3 åhh vad mysigt…:-)

Smex
0

#4 nja…. det är väl samma sak för dig med din My. Att hon håller dig vaken hela tiden som min håller mig vaken =P

Alex
0

Jag är också vaken. Är man nattuggla så är man… Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Smex
0

ja just det Alex… är ju medlem på nattsudd. Kanske skall titta in där =P

Alex
0

#7 Det tycker jag, saknas många gamla medlemmar. Och nya med för den delen. Tungan ute

Mvh Alex
Värd för Ridsport

PimTheGreat
0

#7 har inte varit inne så mkt nu på sistone….så jag vet inte vilka som e kvar och inte rikgit ännu

PimTheGreat
0

men Nu ska jag se om jag lyckas somna igen..e ju trött….

Smex
0

#10 lycka till =) och god natt

Alex
0

Hoppas du lyckas. Glad Ska strax göra det jag med… Gonatt.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

gejsa
0

Natti natti på er. Ska snart släcka ner här jag med. :)

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
AusaBausa
0

Usch stackare!

Jag somnar på två röda…mannen tycker det är sååå orättvist…jag förelog för honom o sjunga ngt för o koppla bort allt han grubbla på när det var dags o sova…vad tror ni han sjöng? Jo, vi komma vi komma från pepparkakeland hahahaha…säkert man somnar av det..hihihi! kul han försökte iallafall…

attika
0

Jag har då inget problem att somna, går upp 5 varje morgon utom lör och sön då jag brukar vara uppe vid 6, sen går det i ett så vid 23 om kvällarna är det bara att lägga knoppen på kudden och så vet jag inget mera förrän klockan ringer 5 igen.Glad

Repoort
0

Jag har haft stora problem med sömnen tidigare. Men de ssenaste veckorna har jag faktiskt kunna sova hela nätterna (de flesta). Är väldigt skönt att vakna utvilad på morgonen.

Hedlundskan
0

jag med.

Maliiin
0

Inatt sov jag 3½ timme=( Å denna natten kommer a nog inte kunna sova heller=/ Å klockan ringer vid 6 imorn=/

Alex
0

#20 Varför inte det? :/

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Maliiin
0

#21 Bra fråga! Bara kan inteObestämd

Alex
0

Låter ju inte så bra…

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Maliiin
0

Näe.. de e ingen höjdare! Men nu ska jag gå å försöka sova iaf=) Kursen kallar imorn å klockan ringer vid 6 imorn som sagt. Bläää!

Nattinatti på er allihopa som e vakna:D

Alex
0

Natti, sov gott!

Mvh Alex
Värd för Ridsport

exitingsvillemo
0

inte sova… Hallå ni sover ju som stenar allihopaFlört jag blir jämt lämnad kvar ensam inne på hästsajternaGråter.

Ska upp om 5 timmar…hm… kanske skulle prova gå och nanna

tantnett
0

Att kunna somna har blivit bättre för mig nu.

Men vet hur jäkligt det kan vara att ha detta problem.

Tidigare har jag alltid somnat "på studds" och ej vaknat föränns klockan larmat.

Men sen small jag in i den berömda väggen och mitt liv fick ändras totalt, vilket gav sömnproblem. I samma veva fick jag ett rejält "dasslock" tillhörande en ilsken Ardenner rätt in i min höft. Sen dess har jag även haft sömnproblem då jag ej längre kan ligga på min sovsida.

Det har tagit fem år att ändra sovsida.

Har även ni en speciell sovsida som ni bara måste ligga på för att kunna somna?

Marsvin 4-ever Tungan ute.

JenD
0

Jag har alltid hat sömnproblem, speciellt mardrömmar. Den sista tiden har det gått bra att somna/sova pga attt jag varit så trött..nytt jobb & ny häst men inatt var det dags igen..  Känns som jag ska kvävas för att det inte finns någon luft och sen drömmer jag helt sjukt. Gick och lade mig på soffan vid 4 med den lilla hunden, det brukar hjälpa.. Tog 2h men sen har jag sovit, med drömmar men ändå :)

Vänlig hälsning

Jennifer

Arabiska Fullblod iFokus

** Pressure makes diamonds **

Alex
0

#26 Du vet att det finns människor på andra ställen när allt hästfolk sover… Flört

#27 Byta sovsida kan vara väldigt jobbigt. Jag brukar alltid ligga på vänster sida när jag ska somna, men det roliga är att om jag pratar i telefon har jag inga som helst problem med att ligga och somna på höger sida. Tungan ute

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Ledin
0

jag somnar alltid lätt, men vid fullmåne brukar det vara hopplöst attt somna lyckas jag med det så sover jag illa o vaknar flera gg.

Cilla89a
0

sömn problem är inget jag någonsin märkt av ;) jag kan somna när som helst och var som helst i princip :P och jag ääälskar att sova..

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Alex
0

#30 Jag sover också mycket sämre vid fullmåne…

#31 Var glad för det. Tungan ute Jag har i och för sig oftast inte så stora problem med att somna, men jag sover förbannat dåligt jämt, så jag är ju ständigt trött.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Cattix
0

När jag väl sover så sover jag gott och brukar inte vakna, men att somna brukar vara ett problem. Vänder oftast på dygnen och är vaken mot morgontimmarna, vilket kan vara ett problem när man går i skolan Tungan ute

Sömntabletter är en enkel lösning, men just de jag använt (dock bara ett par gånger) bör inte användas av någon under 18 år.