Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 448 ggr
linasvovvar
0

Uppsss......

Igår kväll när jag nattfodrade så fullkomligt sprutade det vatten från Faxis vattenkopp, helt galet, och blött va det i boxen. Så ner i källaren och stänga av vattnet. Stätta faxi i gången och mocka, kolla vatten i spannarna till båda hästarna, och jag som bara ville sova.

Men vilken tur attt det inte hände efter jag fodrar.

Vad har ni för erfarenheter av vattenkoppar ?

reddie
0

Våra har alltid funkat fint. Det har hänt en gång på 13 år att en vattenkopp hakade upp sig så det blev badbassäng i boxen. Det berodde på att hästägaren aldrig gjorde rent den så det var smuts och hö bakom "flärpen" så den kunde inte gå tillbaka riktigt.

gejsa
0

Oj då! Det var verkligen tur att det var innan nattfodringen. Har hört historier som stackars hästar som har fått iskallt vatten på sig hela natten.

Jag gör rent alla vattenkoppar i varje box varje dag. Hos mig har det peppar, peppar inte hänt än iaf. TAck och lov!

linasvovvar
0

den va ren =0( Vet inte vad som har hänt, faxi måste tryck jäkligt hårt för den fastnade och vattnet fortsatte komma =0) Men men nu är det fixat !

gejsa
0

Klart det kan hända fast den är ren. Den hakade väl upp sig på något sätt. Kanske måste smörjas där inne. Ja, jag vet inte.

AusaBausa
0

Har också haft en vattenkopp som fastnat o det var rena poolen i boxen när jag kom. Mindre kul.

Luthien89
0

Så hände det på ridskolan där jag hade min ponny innan, när det var vinter och kallt så ibland så sprack det i rören elel rnåptt så det svämade ut vatten i hela stallet so har 30 boxar, hästarna stod i 20 cm vatten när vi kom på morgonen :/ Det har hänt vädligt ofta att dem har börjat läcka, vet inte om det var fel på bara ridskolans vattenkoppar elle rom dte händer generellt. I alla fall så har vi vattenspannar nu när vi bor på gård :)