112 till veterinär
Jordbruksverket och distriktsveterinärerna ska teckna ett centralt avtal med SOS Alarm så att alla som ringer 112 och behöver ha tag i en veterinär ska kunna få hjälp.
Detta tycker jag låter suveränt
Vad tycker ni?
Låter jättebra tycker jag, för om det skulle hända något akut kanske man inte har tid/sinnesnärvaro för att leta reda på telefonnummer till en vetrinär.
javisst, jag tyckre det låter kanon också. kan tänka mig flera tillfällen där man kna behöva ringa veterinär akut. om man har djur själv har man kanske nummret inlagt i mobilen, men det kanske finns dem som råkar hitta ett djur el liknande och behöver lite hjälp.
Låter kanon!
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Great!
låter ju hur bra som helst! :)

Jag trodde att det var så redan men har läst att jag hade fel.
För flera år sen var jag ute och åkte med några och vi såg en fågelmamma bli påkörd medan hennes ungar stod i vägkanten. Vi stannade och samlade ihop ungarna i en låda. Det här var en söndageftermiddag och vi ringde larmnumret för att få veta vad vi skulle göra med ungarna och fick numret till veterinär och viltvårdare. Det här var i Stockholm.
Jag tycker att det låter jättebra för händer det något akut så brukar åtminstonde de flesta komma ihåg 112.
#6 Jaha, det var ju bra att du fick hjälp. Såg detta i morse så det var därför jag satte ut informationen

låter ju kanon!

Ja de är väl bara att tacka och ta emot!
// Marielle
-Ucbus.. förevigt i mitt hjärta..
Låter kanon

när vår hund blev påkörd ringde maken till 112 och var helt förstörd. de kopplade ohnom vidare till en veterinär, så vissa har nog redan gjort så.
men kanon!
Det underlättar säkerligen en hel del när man är totalt panikslagen. 112 är ju det första numret man lär sig 
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Låter ju kanon! Hoppas bara dem anställer fler så inte linjerna blir ännu mer belastade:-S

Suveränt!! :)
Josefinejumpforjoy.blogg.se
Då är jag nog den enda som säger nej. :P Hellre ett annat nummer till veterinären, men ett snabbnummer vore suveränt!
Anledning?
Samtalen kommer att bli fler - människor i nöd kanske inte kommer att komma fram för att tant Astas katt hostar hårbollar och hon tror att den kvävs.. Tänk om det sker en olycka och så går det inte att nå för att fler samtal (människor och djur) tar upp fler linjer. Och i och med att man kan ringa veterinären på 112 så kommer säkert många fall ringa dit när de lika gärna kan ringa veterinären i närheten..
Fler samtal behöver fler växlar. Och det är inte säkert att de kommer att räcka, tyvärr..
Men ett snabbnummer till veterinären, till exempel 222 eller något skulle vara bra.
#16 Håller niog med till en viss del där.
Något lätt snabbnummer, men kanske inte 112.
Annars är det en bra idé tycker jag. :)
#16 precis det jag med tänkte på…men anställa fler så kanske det funkar…?