Åsa! Hur gick det i dag?
Har du inte kommit hem än? Har du fått hem shettisen och dom två vuxna katterna? Är ju nyfiken ju. Bilder, bilder, bilder vill vi se NU.

haha, du vill bara inte veta hur dagen varit. Jag lovar. Men den har gått helt i Åsa anda. I princip allat som kan gå fel har gått fel. Fast shettisen är nu hemma här och missarna med. ;-)
Missarnas resa har gått bra. Våran resa att hämta shettisen ska vi nog inte tala om. Men bilder kommer i morgon. ;-)
Ska fota henne i dagsljus. (hon är tjock, riktigt tjock, hihi)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
spännande!! Jag har nog missat en del sen sist! Du får uppdtera mig om hästfronten, så tassar jag in och kikar lite!:o)
Är hon dräktig månn tro?
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

#3: Nepp det har jag inte hört något om. men hon behöver nog börja röra på sig och jobba lite mer kanske. ;-)
Audiatur et altera pars

Jo men Åsa…berätta om din resa. Vad var det som hände? Kul för dig att du fått he shettisen nu och dina kisar….. härligt!!

*garv* åsa anda… kan nästan ana mig till katastrofer…
väntar spänt dock..

Ha, ha verkar nästan som om Åsa sover nu. Eller????

hon sover ju aldrig. hon är säkert och tar bilder..

Ha, ha någon gång måste hon sova. Annars vore hon unik vet du. Hon går nog och smygsover mitt på dan så vi inte ska märka något. haha

en halvtimme där och där.. :D

Här och där heter det. *ler*

okokok :D här och där.

Nehe, här har inte sovits. Sedan jag skrev sisst har jag varit och lämnat tillbaka hästtransporten. Släppt ihop hästar ihagen. Läst ett kapitel ur en bok för två katter som totalt ignorerade mig och höll sig gömda ;-)
Fotat lite, men självklart hade jag glömt extra batterierna hemma. Sedan mycket tid med att hålla koll på töserna i hagen. Nu har jag ätit en macka som jag verkligen behövde. Första jag får i mig idag. ;-)
Har liksom inte hunnit. hihi
Audiatur et altera pars

men var är bilderna då Åsa ? 

haha, i min kamera. ;-)
Audiatur et altera pars

ladda in dem ! :P ;)
kom igne! skynda skunda! :D Vi vil lse underverket!

så söt hon är! :D

vad fin hon är :)
o kul för Dixi att få en kompis :b

ÅsaF, vad är det för fel på Mojje då?

Naj, vad gulligt där dom åt ihop. Men nästa bild såg Dixie lite sur ut. Men dom blir nog riktigta kompisar med tiden.
Är Dixie helt återställd nu? Inga särskilda skor eller så, Får hon äta vanligt hö eller måste det fortfarande vara sämre värden i?
Söt såg hon ut iaf din nya shettis. *ler*

#28: haha, Ja Dixi var nog lite sur där. det var liksom under den första kritiska tiden när hon inte visste om hon skulle skratta eller gråta över denna nya häst. ;-)
Men jag kan berätta att i dag på dagen stod de och kliade varandra.. Lääänge. Så det kändes så roligt att se.
Nej Dixi har skolöst ännu. Och hon äter nu hö som vanligt. Och är enligt veterinärerna så gott som frisk. ;-)
Audiatur et altera pars

Oh vad skönt att det verkar gå bra med Dixie nu, och skoj att hon fått en väninna.
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

vad kul att det går så bra. Söta är dom båda två.
Jätte fin liten pålla ni skaffat!!!

#29# Oh, vad gott att höra att hon nästan är frisk nu. Du har ju varit dålig på att uppdatera om Dixie. Och jag ville inte vara framfusig och fråga heller. Ifall om det gick åt fel håll liksom. Tycker att du har varit med om så mycket nu. Men nu verkar vinden har vänt för dig iaf. Känns det inte så?

#33: Ja jag vet att jag varit dålig på att hålla er uppdaterad. men det har varit så mycket som konstant går fel. och under hennes extremt långsamma tillfrisknande har jag helt enkelt inte vågat tro på att hon skulle bli bra. Så jag ver helt enkelt rädd för att säga att hon var på väg att bli bättre då jag kände att det skulle göra henne sömre. Eller, usch vad svammligt det lät i skrift. ;-)
Att vinden vänt vet jag nog inte. Bara kolla på resan till Felicia. Börjar på morgonen med trasig bil. Den kokade och gick varm. jaja, händig gubbe lagar. Vi kommer iväg sent om sider.
4 mil från söderhamn, vad händer? Jo, avgasröret går av.
Japp, händig gubbe, lagar ihop det värsta. Vad händer, jo vi kommer ytterligare tre mil. Stannar lagar bilen, denna gång med en colaburk och tråden ifrån ett raserat viltstängsel. ;-)
Tar oss till Söderhamn, stående på preem. In köper saker för att laga bättre. Åker från Preem, åker tillbaka till Preem. Sätter tillbaka colaburken igen och så på med avgasrörsbandaget utanpå. Japp nu kommer vi iväg till Felicia. Bättre sent än aldrig.
Hemvägen. Fel på växellådan. Den bara sprtar ur sig växellådsolja. Över hela bakrutan och bakdörrarna och halva hästtransporten är full med denna rödaktiga sörja.
Hemma, konstaretar att vi får lämna tillbaka vagnen dagen efter då vi måste se för att få bort oljan.
Åker och lämnar transprten på söndagen. Vad händer när vi lämnat den? Jo framhjulslagret skär ihop.
Så nu står vi med en glad Dixi en tjock shettis och en relativt deprimerad bil. hihi
Men det är klart bilen är skriven på mig så vad kan man vänta sig.
Så inte har turen vänt kan jg säga. Jag har nog trampat herre gud på tårna rejält är jag rädd. Och jag som inte ens är troende. Men börjar helt klart tro att någon vill mig illa.
Audiatur et altera pars

*garv* det där låter ju rent sjukt!
åsa, jag har ett regntäcke som inte passar brago. lila och snyggt, är det ngt du vill ha till felicia? det är 85 cm o lila!

Nej, men gud Åsa. Det var inte lite det. Stackars er. Men har ni inte besiktat bilen på flera år? Jag menar avgasröret borde man väl ha sett isf. Ja, det var nog det värsta jag har hört någon gång. Stackars er.
Men nu är ni hemma och djuren med. Så nu kan du koppla av och njuta av dom. Jätteskönt att höra att Dixie är bra nu. Jag förstod vad du menade när du svamlade. Jag är likadan själv. Törs inte ropa hej förrens man är över bron sas. *ler*

#37: Jodå den är besiktad varje år. I år var enda anmärkningen på lyset
Jaja, skojigt var det inte i alla fall. Som du säger de hade ju kunnat förvarna oss på besiktningen att nu är det dax snart. men nejdå itne ett ord.
Audiatur et altera pars
Jisses Åsa, sicket äventyr! Gott att ni kom hem hela i alla fall, fast kanske inte så rena.. ;)
- Den lilla ser jättesöt ut, är hon snäll också? =)

åsa - ska försöka fixa en bild i kväll… :D det är jättefint!

Hon är jätte söt, Åsa…GRATTIS!!!
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

#39: Kan berätta att gubben nu har lånat bil. Flr nu har nästa sak rasat. Nu är den okörbar. Sknt att vi kom hem med den i alla fall :-)
Känns som om vi får tillbaka för att vi haft den så många år utan att ha speciellt stora fel på den. Ja, hon är snäll. Men har lite dumheter för sig. Så vi får jobba lite med henne.
#40: Tror jag säkert att det är. Vad ska du ha för det då?
#41: Tackar. Ja, hon är söt. fast som han som vi köper hö sa idag när han kom förbi. jaja, det var den tjockaste häst jag sett. Har du funderat på at hon kanske behöver få lite motion. Hur kan du ha låtit henne bli så tjock Åsa. Jag fick snabbt förklara hur länge hon bott här ;-)
Audiatur et altera pars

Ha, ha ja det är inte lätt att förstå för en del ang hö. Men bättre för tjock än för smal häst iaf. *ler*

haha, problemet är väl kanske att vi måste få ner henne lite. Tror ärligt alat inte att en häst oavsett om det är en shettis eller en annan häst mår bra i leder av att vara för tjock. Ni skulle se hennes rygg uppifrån ;-)
Tror jag måste fota det så ni får se. hihi
Audiatur et altera pars

Nu menade jag inte så fet så hästen mår dåligt av det.

haha förstod det gejsa. ;-) Men kanske finns det andra som inte förstår det hihi
Audiatur et altera pars

Åsa! Vilken fin häst!!! :D

Tack NinaToy.
Lisette jag har testat täcken på henne nu. Hon kan ha mindre än 105 i värsta fall. Men 105 sitter perfekt. Så det är den storleken jag ska köra på.
Så nu saknar tösen ett fleecetäcke i 105. Någon som sitter och häckar på ett tjejigt sådant?
Audiatur et altera pars

då sätter jag ut annons på täcket. men det avr ju värt ett försök! :D

haha, japp det var det. Synd att det var fel storlek. Älskar ju lila :-)
Audiatur et altera pars