OT dagens ridning
jag MÅSTE få skriva av mig, förväntar mig inga kommentarer eller så. men måste få skriva av mig helt enkelt..
JO, idag var jag i stallet . och tänkte, fint väder ute. , hade varit nice med en uteritt.. och barbacka hade varit pricken över i:et.. Så jag tränsar och sitter upp utanför stallet. Det går bra, tills jag kommer till den där FÖRBANNADE ''bron'' som jag har skrivit så mkt om..
där svänger jag henne till höger så att vi kommer ut på en gräsgång eller vad man ska kalla de.. Där börjar hon stegra sig sånt fjantigt, bara ca 10-20 cm från marken TILLS, en FETEstegring kommer. jag ramlar såklart av, men håller tyglarna, och min häst står alltid stilla när man ramlar av, eller ja, detta var bara andra gången har ramla av på henne, men sist stod hon också stilla.
jag går en bit med henne för att hon ska lugna ner sig.. OCh samtidigt håller jag utkik efter ngt som är tillräckligt högt för att jag ska kunna svinga mig upp på henne.. Jag hittar de, och hon vill inte stå stilla. Jag försöker säkert 15 ggr, men de går verkligen inte.. Till slut blir hon nog förbannad, och sliter sig, och full galopp rakt hem till stallet. jag börjar gå, jag menar, vad ska jag göra.. På grusvägen möter jag Christer som kommer uppifrån stallet. han plockar upp mig och frågar varför hästen kom hem utan mig på ett hånfullt sätt. fy!
Jaag var så förbannad på henne, men jag tänker inte visa det.. så jag börjar borsta enne och sånt , precis som vanligt.. Och tänker att de var nog tur attt jag hade nosen dit stallet var.. för annars kanske hon hade sprungit andra hållet.. och då vetefan hur denna storyn hade slutet..
Så thats my day!. tack så mkt ;)

Åh de är jobbigt när dom gör så -.- min förra häst gjorde så fast hon skena mer dirket typ men sprang alltid raka vägen hem och stannade utan för stalldörren (som tur va) de är inge kul o ha en häst på vift! Tur att de gick bra med dig iaf! :)