Årets häst 2006
Orkar inte skriva nåt vettigt, men här är iaf en länk till tävlingen
Ta och rösta så att tävlingen blir rättvis

Åh, den dära shettisen var ju bara föör söt!
men vad dåliga bilder det var.. de flesta var ju kapade halva huvuden elelr halva kroppar.. eller dålig skärpa..
#2 Jo, men det finns ju en del bra (jag förstår mig inte på de konstiga bilderna)
#4 det verkar onekligen som så…. (fin bild, btw)

#4# OJ VILKEN FIN BILD.. :O

#4: Det var en snygg bild. det stod att bilden skulle komma upp inom 2 dagar.
Jag har också skickat in en bild och röstat. Ska in och rösta på din också sedan :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
ja det måste ni göra =) jag vill ha täcke =)

stackars den som vinner. libresse i ett helt år? tänk om man använder always då…
Hm… jag börjar se ett mönster i det här… ems bild blev inte alls bra där (bara halva huvudet syns
) så det verkar som om stående foton inte funkar…. Hoppas de fixar det…
själv tycker jag att andra priset verkar bäst (fast trots att man har höga betyg är det inte säkert att man går till final, för det är ju en jury som väljer ut 8 av de 50 som har högst betyg)
#10 USCH ja och jag kom på det försent.. har ju skickat in en supersöt bild.. fast den också i stående format.. Fan va kasst!
Fast om de är en jury som väljer bilderna.. kommer dom se dom hela tro? aja shit the same! :D
gud va störande.. min bild är ju fel pixelererad och fel klippt.. varför gör dom så? jag menar, då kan ju alla bilder vara bra… fan va störande!
och inte kan man kontakta och säga till heller.. grrr
#13 förstår att det är irriterande. Jag tycker att det är en sak att den är fel pixelerad (det står faktiskt minimi mått för att det ska bli bra angivet) men att det inte står nåt om att bilden kommer se underlig ut om den står upp är konstigt och orättvist
ja, jag menar, vem röstar på en häst som man bara ser örat på…

Vad trist att de gjorde så där med din bild ems, för den är riktigt vacker orginal. Tur att flera vet det. För den har ju fått rätt bra med röster. ;-)
Såg att min bild också kommit in nu. Och någon har faktiskt röstat på min dam. ;-)
Audiatur et altera pars

Finalisterna ska visas upp direkt där i tre dagar står det. Då får man inte ta en häst som inte går in i transport eller är död ju.
#19 Skulle tro att det är bilderna som ska visas….

Musse är i top 3 nu ;)
man känner igen en del hästar härifrån, röstar 5:or på alla :)
irriterande med din bild ems.. :/

#21: Vad skojigt. Gör som dig röstar på de jag känner igen. Vore skojigt om någon här inne vann.
Själv gör jag som ni andra, hoppas på täcket. ;-)
Tycker min lilla Dixi skulle må bra av ett nytt täcke efter detta år :-)
Audiatur et altera pars

Vad kul att vinna libresse produkter då xD Hahahah ;)
Lycka till !!

Åsa, har du din pålle med ? det missade jag, måste kolla igen ^^
jaa, Hanna.. kände bara igen namnet så tänkte jag att det måste va den ;)

nu är det Tova, som ligger på topp 3 ;)

#25: Jadå Dixi är med ;-)
Audiatur et altera pars
haha ja tova går då inte visas upp.. det är nog bilden ;)
men grrrr så dumt att dom klipper.
alla måste ge tova en 5a! =)
Jag får väl ta och säga att en av mina hästar också är med (Nickolina) fast det är min syster som skickat in bidraget, så jag har inte bilden på den här datorn

Dixi ligger på 11:e plats.
Audiatur et altera pars
tova på 1a! trots fult klippt..men jag tror det är så att de nyaste ligger bäst, sedan åter de bakåt mer å mer…

Skojigt ems. ;-)
Audiatur et altera pars

när man skullr fylla i födelseår så gick det bara ner till 1966, hur gör man då när man är född tidigare???
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

*fniss* du får inte lägga upp bilder då bebbe! ;)

#34: Börja tjoa om diskriminering. ;-) Det är populärt. hihi
Audiatur et altera pars

Kan man få minuspoäng? Jag menar om någon tycker min häst är ful.
Dixi har ramlat ner från 2.9 poäng till 2.8 :-(
Undrar vem som inte tycker om henne.
Audiatur et altera pars
#37 Nu är Dixi på 3.0…
#37 det är ett medelvärde och alla värderar troligen inte skalan lika….

#27 okej, såg det nu :)
nu är Dixi på topp 3 :)

haha skojigt ;-)
Audiatur et altera pars

Vi var på ettan, men är inte med längre :(

Musse är just nu på 3:e plats, åhh vad roligt =) Får man rösta på sin egen bild?

#42: Det ändrar sig snabbt, snart är ni där igen. ;-)
Audiatur et altera pars

det är ju bara hästar härifrån.. :D

#45 - det verkar så =) Hoppas det blir en härifrån som vinner då!
#45 ja, det verkar så

#46: Håller med dig. Vore jätteskojigt om några här inne kunde knipa priserna. ;-)
Audiatur et altera pars
#43 jag och gubben la in en varsin bild som vi har röstat på iallafall…

jag fick inte ens delta med en bild… av ngn anledning.

#43: ja man får rösta på sin egen bild. ;-)
Audiatur et altera pars

nu har jag röstat en femma på alla de som jag kunde känna igen..

#52: Så har jag också gjort. ;-)
Vill så gärna vinna täcket, men om inte jag vinner vill jag att någon härifrn vinner det ;-)
Audiatur et altera pars

#55: den är fin, men jag stör mig lite på att hästen har 6 ben;-)
Audiatur et altera pars

jo haha är den andra bättre då?

dixi o musse på top 3 ;D

kan inte alla som har en bild med skriva vad den heter i fetstil så man ser vad pållarna heter snabbt ;D ?!
som svar på #59s förfrågan:
Nickolina

:)
#60 ååh, hon va söt :):)

Haha.. Eller vad säger du? Ska jag ta bort Bragos ben också? ;) Haha.. Lycka till!! :)

#57: Fast jag ser sex ben på båda korten. ;-)
Audiatur et altera pars

det hade ju inte varit snällt mot hästen! :D
tack juve! blev jättebra!!!
Haha.. Näe, kanske inte.. ;P Haha.. Det var så lite så!! :)

#59: Dixi
Audiatur et altera pars
Kan man inte förstora bilderna ännu mer? När man klickar på vissa bilder så finns inte hela hästen på bilden, utan ibland finns bara öronen och halva huvudet, eller är bilden så? :/

#70# HAHAHA. :D Photoshop ÄR kul. :)

#70 Haha den va bra =)
#59 Young Mystery

#70 hahha, har me gjort om en bild med brago ;)
lisette ar den också, är på ett annat användarnamn, kan visa imon om inte lisette lägger in tidigare (; ^^
#71 - Orkade inte avancera mig, så det blev inte så bra, men om man har mer tid så kan man få det att se bättre ut.. ;P Haha..

#70 hon är inte den enda som försöker roa sej me annat ist för att plugga
har själv prov på hinduism och sku behöva plugga tyska..man kan ju allti skylla på att man inte hittar böckerna(A)

haha, måste me plugga ;/
men jag ska faktiskt göra dte nu ;)de ni ^^
#75 - Haha.. Nej, hon den där Maja har inget liv, jag lovar.. Men å andra sidan så är hon väldigt trött idag efter att ha haft italienskaprov, så hon tycker inte att hon behöver plugga heeeela tiden.. Haha.. Det känder konstigt att snacka om sig själv som i tredje person.. ;P
#76 - Goooo you!! ;P Haha.. Hmmmmm.. Ja, jag ska också plugga snart.. Jag lovar!! :D

#76-77 va duktiga ni är;P ska nog inte göra de brukar inte annars heller plugga klarar mej fint endå;P sku bara behöva läsa lite om gudar de är väll de enda som inte sittter ;P

*asgarv* vad gör ni med min häst egentligen? *skickar alla små skolbarn till läxorna istället för att hästhandla mitt hjärta*
så här har jennie spökat ut stackars brago…
#79 - Jag? Nääääääääe.. *ser helt oskyldig ut* Vadå? Jag fattar inte.. :P Hahahahaha.. Jennies brago var jätteskön ju!! ;) Haha..

#79 sitter o misshandlar msn o ridsport i focus ist lämmnar brago åt dom som kan fotoshop lite bättre;P

*muttrar* nu funkar ju det ju inte ens att gå in på libresse hemsida. undrar om alla ifokusare lägger hårt tryck på sidan?
har ni tänkt på att om man vinner ska man åka till stockholm horse show? jag vill inte vinna.
#81 - Stackars msn.. Misshandlar du det? Aww.. :P
#82 - Hmm.. Sidan fungerar för mig.. Konstigt!! :O
Har du svårt att bestämma dig för Brago med eller utan ben-bilderna då? ;) Hehe.. Vems ben var det förresten?! :)

#84 har skickat in den du fixade först.. även om jag tror jag hade fått mer poäng med de där avhuggna benen.. ;)
det är vackra haflingern lottas ben.. :D
#59 KingClear skickade jag in och min man skickade in Minta

#82: Jasså ska man åka till stockholm. Men hur kan det stämma. De ska ju ha sista röstningen där, då kan de väl inte veta i förväg vilken som ska komma. Hmm, är du säker Lisette?
Fast det är klart jag åker gärna till Stockholm. Där bor ju Linda ;-)
Audiatur et altera pars

haha, nu hände något konstigt. Var in på sidan. Brago fanns med men han stod som 0.0 så jag röstade självklart på honom. en 5:a som jag gjort på de andra. Och vad händer. Då hoppar han fram till första plats med 5.0. Hihi
Audiatur et altera pars

#86 vad är det för häst? den ser intressant ut…
#89 höhö det var ju bra. han lär inte hamna där igen så… :D

Fast jag fattade det som att det var tävlingsbidragen som skulle visas upp. ;-)
Vi får se hur de menar om någon av oss har turen att vara med bland finalisterna. ;-)
Säg inte det du, tycker kortet på Brago var ursött.
Audiatur et altera pars

jag fattade det som om man ska åka dit. tror inte de visar bilderna nämligen.
#92 Om man skulle vara tvungen att åka upp med hästen skulle de nog ha strängare regler (så som: hästar som är döda får inte delta, tillstånd från ägaren krävs) samt att de förmodligen skulle ge mer information

#93: Ja exakt. jag menar det står ingenstans att hästen måste vara ens egens ens eller att den måste vara i livet. Bara att man intygar att det är ens egen bild eller att man har tillstånd att använda den.
Audiatur et altera pars
#94 det hoppas jag verkligen att det inte måste vara ens egen häst, eftersom Minta inte ägs av oss längre…

#95: haha, nej exakt. Så vad gör man en sådan gång. tror de måste skriva ut det mer tydligt då att hästen ska vara ens egen eller åtminstone transporterbar till Stockholm. Hur gör man om hästen är död liksom.
Audiatur et altera pars
#96 Undrar vad dom skulle säga om jag ringde och sa att jag ska hämta Minta till Stockholm
haha
dom skulle nog inte uppskatta det…
#90 - Haha.. Tänkte döpa den till Brotta!! :D Brago + Lotta = Brotta!! :P Haha..

#82# Det var ju det jag skrev förut se:#19# *ler*

#98 vilken fantasi *eloge* ;)
#101 - Jajamen.. Han eller hon ska få vara med i min bok!! :D

Brago ligger på topp 3 :)

Jag har lagt in en bild också :) Sackum Azyke och jag som galopperar i vattnet ;)

#104 redan röstat på den ^^
tror ajg röstat på alla här inne :)

#102 det är ju en henom.. :D
#103 grymt. bara man slipper åka iväg så är jag glad. men jag vill itne ha en massa bindor i ett år. blää.
#104 den är jättevacker!

vet ni om att ni kan fuska? man kan rösta från en dator ju. men man kan gå in på olika datorer och rösta.. har röstat på alla två ggr.. hemma och på jobb.. :D

#106, ahhaha ;)
#107, joo, det har jag också märkt ^^

Haha jag oxå, är hos Pia nu så jag passade på att rösta på alla igen =) Ska hem o låna lillebror dator oxå, just ja, pappa har nog sin med sig hem oxå nu när han e hem på besök, måste kollas =)
men det går väl inte från olika datorer med samma IP adress va?

#110 nej jag tror inte det.

#110 nej jag tror inte det.
bragobus är trea! :D

#112 - Tack vare mig.. ;P Det var min fina benborttagning som gjorde det!! ;P Hahahahahaha.. Eller inte.. :P

jag lovar juve, du ska få hälften av alla bindor… ;) plus att jag ska nämna dig i mitt tacktal…
Haha.. Bindor är ju alltid kul att ha!! ;P Haha.. Tackar, tackar.. ;)

Får man ha flera bilder med??
japp, hur många man vill stod det :)

Fast Mia då är vi två. jag fick också för mig att man enbart fick ha med ett bidrag.
Audiatur et altera pars
jag fick bara ha ett bidrag, men min gubbe skickade in ett i hans namn.
De måste ha ändrat reglerna i så fall, om man får ha flera med nu…..

jag kommer inte in på deras sida 
jäkla bredbandsbolag!! det är jättemånga sidor jag ej kan komma in i alls,,,,

Bebbe, den är inne redan

Nu har jag "ny" dator, eller ja har lånat pappas och har nu röstat på väldigt många Ifokus hästar som jag känner igen, en 5:a till alla såklart! =)
#30 jag rösta på "din", älskar shettisar<3
Men de stod enbart EN från början! De är ja tvärsäker på!

#137# Ja, jag tyckte också att det stod endast ett foto….förut när jag tittade alltså.

Måste hålla med lisette där. jag är också hundra procent säker på att det stod endast en bild från början. De kanske inte tyckte det kom in tillräckligt med bilder.
Audiatur et altera pars
Fast ja tyckte gott och väl de räckte med en bild var! Nu blir de bara en maaassa istället.. :/ aja. :)
nu lade jag in min bild igen ch nu kanske den blir hel iaf… hoppas…

brago ligger 2:a nu :D :)
Haha.. Just nu:
1. Lykka
2. Lykka
3. Lykka
Haha..
FOXEN är me nu;)

#141 en massa bilder på samma häst är ju inget roligt tycker jag.

2: Pepini
3: Tova
:)
1. Pepini
2. Isobell
3. Pepini
Haha.. De är bra Jennie, vi får uppdatera alla om ställningen med jämna mellanrum.. ;)

precis ;D
ingen annan gör ju det ;) :b
fortf.
1. Pepini
2. Isobell
3. Pepini
haha, vad kul att folk tycker om mina pållisar ^^ ska in och rösta på era också, jag är ju sjuk, så jag har hur mycket tid som helst nu :P
2. Pepini
3. Pepini
Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus
#152 - Lykka fick bara femmor av mig.. ;P Pepini också.. ;) Haha..
OBSERVERA!! "Obs 1: För bästa resultat bör din bild vara större än 640x480 pixlar och inte väga mer än 3,2 Mb."
Det är väl det som gör allas bilder så "konstiga" så att man bara ser t.ex. öronen etc. :)

Försvinner mina meddelanden eller ser någon vad jag skriver?

#154: Jag ser det här i alla fall. Men det var länge sedan jag såg något du skrivit. ;-)
Audiatur et altera pars

Har varit inne och röstat på alla jag känner igen…
min bild var inom ramarna för allt.. å ändå kapas dom.. grrr!

#155# Okej.. :P ingen svarar mig… förutom du! tack!! :P haha här har jag varit och röstat femmor på alla från ridsport så får man ingen respons tillbaka. ;D
alla femmor åt ridsport!! :P
Hejja Nina!

Haha ja. ;P Hela ridsport påväg till Globen… :P se nu till att rösta på BINOOOO. :D

#160: jag har röstat på din bild redan när du satte ut den. ;-)
Audiatur et altera pars
Tycker det är fel att man får delta med hur många bilder man vill… (men självklart skulle de vars bild blivit dålig pga sidan fått en andra chans) Men det kanske bara är jag som tycker så….

#162: Jag håller med dig. Därför håller jag fast vid mitt enda foto på Dixi. ;-)
Audiatur et altera pars
mina bilder är jättelångt bak juu….

Det är min bild med jen
Audiatur et altera pars

#160 - Nina, jag hittar inte Bino. heter bilden så?
#166 - Den heter "Bino"!! :) Sortera som "Medlem" så kommer bilden först av alla!! :)

Haha;P Tack Åsa för att du röstade! Har röstat på din med. :P Tycker också det är dåligt att man får va med med hur många bilder som helst. Speciellt på samma häst.
#166# Yes Binooo. :)

har röstat på alla hästarna, om de inte kommit in fler idag.. ^^:)