Nya bilder

Du får ursäkta mig men jag tycker det är jättefult med rosa på stora hästar. Annars är bilderna fina.

asså, jag gillar inte knabstrupper öht men av ngn anledning så gillar jag astra. vet inte vad det är som gör mig att gilla henne…
jag tycker rosa passar henne! :D

fina bilder :D
tkr hon passar i rosa :) :P

Åhh Astra är så fin! Har själv haft en kabstrupper och tycker dom är supermysiga och fina OM dom är "rätt" tecknade och det tycker jag Astra är =)

Nej, mörkt lila hade hon passat bättre i. Ledsen men jag vill ju vara ärlig.
#11/15 Alla tycker vi olika =) Kan försöka leta efter mörklila på GHS. Tror hon skulle vara väldigt fin i det. Tack för förslaget ;)
#12 Vad kul! =) Jaa jag tycker också rosa passar =P
#13 Tack =D
#14 Ja hennes teckning är jättefin ;D Tack!

gud ja håller på typ att rammla av stolen när jag ser bilderna !! så SJUKT SNYGGA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Och Rosa är pefekt(enligt meej)hihi , 

Bild #1 är ju helt underbar!
Dom andra med. =)
Sj tycker jag att det rosa var fint!
Jätte fina bilder :)
Vill du ha lite ridråd?
som vanligt, jättefina bilder, Rubi :).. Du får komma och fota mig och lykka på dressyr. och hopptävlingarna i november!
#19 Gärna =)
#20 Det kan jag göra =) Tack för kommentaren =)
Och tack alla andra =D =D =D
Jättefin pålleplutt:) Gillade #1 bilden jättemycket!
#21 - Vad kul :) Kmfinalen är den 19 november och dressyrkvalet är den 22 tror jag.. så det är bara att boka upp :P 
Jag kan inte bestöma mig för om du kutar eller svankar, du kanske varierar och gör både ock? (Om du inte är med i mitt tänk nu: I stort sett alla brukar antinge svanka eller kuta med ryggen när man sitter normalt. Exempelvis: när jag sitter avslappnat normalt så svankar jag nästan alltid om jag inte jobbar på att inte göra det. Man tar oftast med sig detsamma till ridnigningen. Vad gör du?)
Min fundering efter bilderna är att jag inte kan bestäma mig för om du svankar eller kutar… Du kanske växlar, är lite ovanligt…
Du faller iallfall iväg i stolssits. Jag tror att du har ett för stort säte i din sadel, om jag var du skulle jag nog fundera på att prova en sadel med en aning mindre säte… Vad du kan göra tills vidare är att tänka på att sitta i en korrekt trekant och slappnar av i höften. Kanske du kan ha någon som hjälper dig att hålla i ditt ben när du sitter på och sedan lyfta ditt ben lite utåt och göra en långsam liten cirkel - på så vis får du hjälp att länga dig i höften, komma ner och runt och öppan dig så att du kan kommer ner i sätet istället för att hamna på baken.
Gissar på att du är mer medvetten om mer ytliga saker så som händer (upp, ihop, armbågar vid kroppen och en bra vinkel och linje till munnen) och skänklarna (som du drar bak på bilden där du arbetar lite (vilket du behöver göra eftersom du sitter i lite stolssits - får du bukt på stolssitsen så att skänklarna hamnar i rätt position ifrån början så kommer de ligga rätt jämnt) och som åker fram när ni bus-travar).
Vad är det för stam på henne?

Hur hög är Astra? Hon är jättefin på alla bilder Rubi =)

Hon kan ju även passa i rött. *ler*

Åhh, hon är så fin! Helt underbara bilder! Tycker hon passa bra i rosa, tror hon passar i de flesta färger, ja köpte ett brunt schabrak till henne förut, så brunt passar hon i också =)

Nej, rosa passar inga hästar i. Det passar bara till en baby. Eller på sin höjd en shettis. *ler*
Vet att Thea hade rosa benskydd till RoxeLina, Gejsas föl. Men jag tyckte det såg för jäkligt ut helt enkelt. Vilken färg som helst men inte rosa.
gejsa: NU har du nog fått något om bakfoten
….jag har ALDRIG haft rosa benskydd till Lina!!!! Var fick du det ifrån? Däremot hade jag ju ljusblå lindor till henne.
Tjusiga bilder! Dock tycker jag att lindningen bör ses över. Tycker personligen att du/ni har lindat för långt ner på kotan. Prova att sluta precis i jämnhöjd med sporren istället.
//I
Medarbetare hästhoppning.ifokus.se
Det var ju hennes syster som rider också…. SÅ det kanske är systern som kutar eller svankar….?
Hade vart skoj o ta litet ridbilder o få dom "analyserade" vet att jag har problem med att jag glor i manen på hästen, o tårna pekar ut åt för att jag inte kan slappna av tillräckligt i höften. Samt att jag ofta lutar mig framåt, men tror itne jag har stolsits…..
JAG VILL BLI FOTAD NÄR JAG RIDER!!!! *tjuter*
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
#30 Jag kollade bara på de tre bilderna som det skulle vara hon på ;) Systern är inte här och läser och därför är det ointressankt att diskutera/kommentera ridbilderna på henne.
Jaha? då är det väl jag som är förvirrad i vanlig ordning ^^
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

jättefina kort!! Härlig häst du har!!

#29# Jo, jag kom på det i natt. Men orkade inte starta datorn och ändra det. Men ljusblå var precis lika fult som rosa till hästar. Det är babyfärger tycker jag. Och jag har ju redan sagt det till dig då. *ler*
Trodde jag skulle få ett mejl från dig där du berättade hur det gick i lördags.
Fick du bättre mottagande nu eller?

Kanon fina bilder!!
Håller med Gejsa om hennes åsikter om rosa och ljusblått till stora hästar, därimot på ponnysar kan det var sött i vissa fall!
gejsa: Det är därför jag har de ljusblå på Thea fortfarande….
Mejl kommer, men det har varit så mycket i helgen så jag har inte hunnit! Var bara ute en snabbis i går morse….
//I
Medarbetare hästhoppning.ifokus.se
#34 - Jag som ville köpa en rosa/lila grimma till min musblackskille.. ;P Han är väl 140-145 cm.. ;) Haha.. Fast senare så insåg jag att han borde ha allting i blått!! :) Mörkblått.. Mmm.. ;)

#37# Ja, mörkblått är snyggt. Men inte ljusrosa och ljusblått. Jag ryser när jag ser det på hästar. *ler*
Har sett mejlet och svarat dig redan Thea.
#24 Jo jag vet att sitsen inte är den bästa nu. Förut har jag fått mycket beröm för den, men det var när jag red för tränare. Jag känner att det är dags att göra det snart igen då jag har tappat enormt mycket. Har inte ridit för tränare på över ett år.. Tack för tips och så, aka tänka på det!
Hon är e. Musse u. Edwina
#25 Vi vet inte riktigt då hon inte är mätt, men runt 156 cm.
Tack alla andra :)