Bilder på Granda gumman!

snyggt täcke!
nu kan nu komentera!!
#1 tack…
Gud vad fin hon är, fin utrustning med 
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
#13 hehe tack. du ska se när rästen kommer med, då lyser hon rosa hihihi

Vad fin hon är! Och grattis till hästköpet!
Men tror nosgrimman har trasslat till sig lite på bilderna?
#15 tack det såg ja inte… ja har satt ihop det fel,la det i ett oje bad för 3 veckor sedan. får ändra på d idag.
puttt
putt
Hon var söt :) jätte kul o se lite bilder på henne.
Jättefin, och söt i rosa! Lycka till med allt nu!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Hej!
Kul att se att Granada har hamnat hos någon som verkligen verkar bry sig om henne:) Har ridit denna goding då och då genom åren, och hon har även varit hagkompis åt min häst. Var i sverige bor du?
har lite gamla bilder på henne hemma, får se till att leta fram dem:)
klappa på granada från mig!
#20 å va kul känner du henne!.
hon e världens goaste och underbaraste..
nu ska vi bara börja bygga muskler…
vi bor i skåne, ja i landskrona- asmundtorp-tofta
och granda en bit utanför saxtorp ca 6 km moppe vägen från mig.
har hon varit dåligt skött innan.
vet du om det stämmer att hon e utbildad i dressyr?, hon e för omusklad nu för att vi ska kunna avgöra det i stallet, mer än att hon orkar gå i form stund vis, hon har ju stått i 1 månad. ja jobbar henne försiktigt nu..
och i dag blåste det hämskt, men hon va lika glad för det… hon e så himmla snäll att en 2 åring skulle kunna rida henne.
när red du henne och vart var det!, köpte henne i Östra göinge, det ligger ca 12 mil från mig uppåt.
kan du berätta lite om henne, som du vet
jag kände henne då hon stod hos sin förra ägare i Nyköping, som har haft henne i många år, enda sen hon kom från banan om jag minns rätt. tråkigt att höra att det verkar som att hon har fått vandra runt en del:( såg henne senast för drygt ett år sedan. När hon ägdes av C var hon perfekt skött, även om hon inte reds så mkt pga ägarens ointresse. Jag motionsred henne i princip bara, men har sett henne gå trevligt med ägaren. jag upplevde henne iaf som lyhörd och arbetsvillig, gick i form i alla gångarter samt hade mycket lätt för galoppen.
om det är ngt mer du vill veta så fråga bara!:)
ja men nu har hon kommit för å stanna, kommer nog aldrig någonsin att sälja henne. om inte något katastrofalt skulle hända mig.
ja jo hon e arbetsvillig, men väldigt, väldigt omusklad just nu… hihi, hin blev rädd idag då ja höl på att blåsa av henne, så för att kompensera det, grispassade hon… va ja skrattade..
oj i nyköping..
du du kan få min msn
så kan vi prata lite minnen, och nya saker om henne
föresten vet du när hon kom från banan
Vilken snygging du har skaffat :)

Hon ser fin ut samt verkar ha en härlig blick, hoppas ni kommer att trivas tillsammans.
Marsvin 4-ever
.
tack alli sammans
pm:a gärna din msn:)
om du går in på www.travsport.se, klickar på "sök sportinfo" och söker på granada swing så hittar du en del info om hennes tävlingskarriär. där framgår att hon sprang tom april 2002, har en seger och en adraplacering, men inte verkar ha varit ngn stjärna direkt:P
såg även att hon inte blev godkänd förän på 3:e kvalet. ngn travintresserad här som kan svara på om detta är vanligt? hos oss inom galoppen skulle man nog ge upp hoppet om en sådan häst:P
#28 tack! haha, jo hon om man travar travar trav med henne går hon häldre över till gris pass… fruktansvärt obekvämnt
det gick inte att komma in på din sida förut

#29 En av mina pass hästar jag hade när jag jobbade i travstall hade en förmåga att gå i pass gång.
Det är vanligt bland travare. Det är väl för dom en bekväm gångart?
Jag montée red dessa hästar mycket, och med den lille passgångaren jobbade jag mycket på voltarbeten som var nyttigt för honom.
Marsvin 4-ever
.
#28 dom 2 första kvalen blev hon diskad..
ug får nån annan svara på vad det betyder :P
men den andra vart hon diskad för hon galopperade 5gånger..
och hennes första start så galopperade hon 12gånger.
M0ag tror jag betyder målgalopp? inte säker men :)
#31 jo hon gillar att galopera, det ville hon göra igår, men det får hon inte ännu.. måste få muskler…. ja jobbar henne mässt i skritt men låter henne lunka lite i trav då hon tycker d e så kul. fast hennes pass/ grispass e väldigt obekväm hehehe
hon e så söt

Måste få rätta lite.
I första kvalet galopperade hon och tappade antagligen så många metrar att kusken valde att utgå. (ug=utgick med galopp)
I andra kvalet galopperade hon och inkom som femma i mål men diskvalificerad. (d5g)
Överlag ser man att hästen haft svårt att hålla sig till trav, och verkar både ha galopperat i starten och i slutet då hon även blivit diskad för målgalopp.
De gånger hon hållt sig till trav har hon dock oftast fått pengar med sig hem!
#33 det märks värkligen i ridningen oxå. skulle tästa och trava lite i dag och ja fick välja mellan gris pass och galopp… och galopera går ju inte ännu på bra länge.. d e hon för omusklad för. fick henne dock att jobba lite smått på tygel i traven en och en halvt varv på volten i båda varven, det fick räcka, hon va ju jätte duktig. det sa stall ägarna med som oxå red.
några tipps om hur man mjukar upp sidorna lite hon e stel i höger sidan, käns en del i skritt men trava går nästan inte åt det hållet, hon bara hänger fast i inner tyglen och går inåt inåt hela tiden i både skritt och om man testar att trava ett varv. markarbeta gick inte, testade det härom dagen att bara gå breved och styra med tyglarna, men hon kör bara upp huvudet och rusar iväg. går inte att få henne att jobba alls så.
tömköra ska stallägaren hjälpa mig med, men hon måste kommit igång mer först säger hon.

Som jag ju skrev i inlägg #30 så är det bra att jobba på volter.
När du känner att hon börjar gå i form så kan du börja öka och minska volterna det är mjukgörande.
Marsvin 4-ever
.
Naw, så fin hon e