bimectin
bimectin har jag beställt idag på jobb. snart dags att avmaska mot styngflugor.
har aldrig hört talas om detta avmaskningsmedel innan, är det något nytt preparat?
vilket brukar ni använda mot styngflugelarverna?
Det är samma verksamma substans som Ivomec,licensen för substansen har gått ut.Vilket gör att andra kan använda den och sälja till lägre pris.Noromectin är också samma substans som Ivomec(Ivermectin)

aha jag tyckte väl att det lät nytt… tack anita!
Någon av dem är det som luktar äpple. Den är nog "god" men sprutan låser sig itne vid dosen så det är lät att det blir feldoserat
Vilken bra tråd! Vi ska avmaska alla hästar samtidigt och fick tipset att få recept utskrivet av veterinär, vilket gör det hela billigare (för 10 hästar).
Tyvärr finns det EN i hästägare i stallet som envisas med att inte avmaska då hon redan avmaskat med banminth
Hävdar att en sådan dubbeldos i kombination med vaccination mot botulism, ska ta styngflugelarverna - har aldrig hört talas om detta!
Tvivlar starkt på det men men, man kan tyvärr inte tvinga någon fastän alla andra ställer upp för varandra för hästarnas bästa.. *morrar*

Jag avmaskade med Bimectin igår. Men den var utan äpplesmak och spärren fungerade bra. Däremot var sprutan så lång så jag var tvungen att använda båda händerna för att få ut det sista.

#4 ja det blir betydligt billigare… jag köper en paket med två st i. det räcker till mina tre. ganska smidigt faktiskt! :D
#5 jag luktade på min bimectin och tyckte den luktade äpple eller ngn annan frukt.. har inte maskat än eftersom jag väntar på frosten…
mocka i svarta sopsäckar ananrs.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

huh?

idag maskade jag. och som kacka skrev…
det sa floff sen hade den dära spärren åkt i botten. gäller att vara försiktig och inte trycka för hårt..
#9 hmm, reklammation på varan tycker jag. En spärr är ju en spärr… får se hur mina sprutor beter sig imorrn då 

jag funderade på om man kan ringa tillverkaren, för att klaga på apoteket har ingen större åverkan.