Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: utrustningtillbehör
Läst 2099 ggr
tessa
0

*sy egen rumpvärmare*

Hejsan!

Ouch, igår kom första dagen då det var kallt att rida, om rumpa och fötter =)

Så nu undrar jag - någon som har bra beskrivning eller "mönster" till att sy egen rumpvärmare? Vore kul att sy en egen, har jag fått för mig.- Vill dock få så bra passform som möjligt och har tyvärr ingen egen som "mall".

Mvh Tessan

1111
0

Jag skulle nog göra en mall efter sätet på sadeln, där den helt enkelt ska sitta, och så en tjockare resårkant som liksom viks in inunder vid stigbygelfästet åch går runt bakvalvet… Ritar du av din egen sadel lär det ju passa :p

tessa
0

Det låter ju vettigt.. =) men med en mittsöm då, för bättre passform - eller hur tusan brukar rumpvärmare se ut? =)

1111
0

Varför ska du ha en mittsömn? Blir ju obehagligt att sitta på :P
Tror de flesta av mina är som i ett stycke + kant eller bara ett stycke + resårkant… Alltså att den är lika bred som över sadeln + flärparna ovan stigbygelfästerna…

Eve
0

Det ska jag också gör! Tack för tipset :)

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

lisette
0

om man inte kan sy då? *letar på blocket istället*

Luthien89
0

Jag köpte min istället :) Fårskinn på Hööks 299, eller 399 kr kostade den :P Haha, jag kan inte sy :P Fick G- i syslöjds betyg :P

hastar
0

Jag gjorde näs grimma till min favvoponny och då skulle jag tagit någon mulligt tyg

Faxlin
0

Det som är lite roligt är ju att man kan få en personligt stuk på det liksom. med matchande saker till tränset och sådant. ;-)
men i alla fall lite kul att sy egna saker till dem. Bara måste testa med att göra en rumpvärmare till dottern nu till vintern. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

E_hjo
0

Det går ju lika bra att köpa en som att sy.
Min kostade typ 100 kr.
Köpt från granngården och den är verkligen überskön! =)