värmeskillnad..
funderar på en sak nu.. ramira kommer på torsdag. där hon kommer ifrån är det ca 10 grader varmt, när hon kommer hit är det ca - 5 (båda mitt på dagen). hon går där utan täcke.
Hur mycket täcken ska jag slänga på för att det ska bli så lite skillnad som möjligt?
Jag hade en tanke om att hon får ha fleecetäcke med helhals på sig på natten (inomhus), och ute under dagen får hon ha regntäcke med halvhals med 100 gr fyllning. räcker det eller borde hon få mer kläder? vill inte riskera att hon måste frysa, men inte heller att hon ska svettas såklart.
Är hon inte klippt så tror jag det blir bra :)
Bor hon i skåne då? Iom att det är sån skillnad?
hon i skåne (sjöbo) jag i umeå.. =)
ooojdå, tvärs genom landet då :D Hur kommer hon till dig?
grens kör henne!
okej. Låång resa :)
Det låter lagom. Är bara att känna efter om hon blir varm eller kall sedan och täcka efter det.

Ett vanligt täcke och lite mer hö att äta så fixar det sig nog. Hästar fryser inte som vi gör.

Jag tänker på min lilla Olivia som snart ska flytta ifrån mig här i Hörby ända upp till Umeå, hon får lära sig ha täcke på sig i unga år
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Vi har bara täcke på våra unghästar om det snöar, blåser hårt och regnar. Annars klarar dom sig bra. Har ni inte läst länken som någon tipsade om i dag? Från Hippson.