Arg
Pim är så hiskligt arg på Fontane! riktigt lyser ilska i hans ögon när Fontane bara rör sig. De går inte i samma hage. Pim och Moye går i en och Fontane och Shirley i en. Varför är han så arg tror ni???? Har aldrig sett Pim sån här innan. Han har alltid varit den som "tagit" hand om nya hästar inna och alltid tyckt om alla….men varför inte Fontane???

kan det vara att Fontane är skimmel??? Moye e ju svart, Shirely fux och Pim själv brun. De andra accepterar Fontan bra

putt..
någon????
Svårt att svara på men jag kan nog med säkerhet säga att det har inte med färgen på dem olika hästarna att göra.Men hästar är ju olika individer och precis som vi mäniskor så gillar man inte alla man träfar.Nån annan kanske har nån annan teori ?

Tänkte faktiskt fråga dig vilken färg Fontne har. Tycker mig minnas ett annat fall där en viss färgs häst inte accepterades i flocken.
Men ärligt så vet jag inte varför Pim reagerar som han gör.
Min finnhäst var likadan när isisen fick eksemtäcket på sig, hon blev jättearg på isisen och bet och sparka efter henne. Vet inte om det berodde på att hon ändrades från svart till bege eller att finnen inte kände igen henne.
Svårt att förstå sig på dessa djur ibland.

men det lustiga är ju att Fontane har ju aldrig gjort annat än bara stått…. har aldrig gjort något mot Pim? Och sen då Pim som träffat så mång olika hästar och aldrig betett sig så innan. Men när jag tänker efter så han han nte stått med en skimmel eller vit häst sen han kom till mig.
Ida_79….vet du om Pim accepterat vita, skimmlar andra ljusa hästar innan när du hade han eller på stället innan dig? Pim lägger inte ner sina tjurighetsfasioner

#4 tycker så synd om Fontane bara….. Pim e ju ranghögst med i stallet och Fontane lägst
Hmm….
vet ju att vi hade en häst på ridskolan som hette Ronja, hon mobbade skimlar trots hon själv var gulblack…..
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
jag har träffat hästar som ''mobbar'' vita hästar…..min egen tillexempel hon är jättearg på skimmelponnyn som står i samma stall…när vi två rider på banan samtidigt så lägger hon öronen bakåt och hotar när han kommer nära det gör hon inte mot någon annan som rider nära.

#3 varför skulle det int ha med färgen att göra?
där jag hade tosan inackordard fanns en skimmel som blev utjagad ut hagen av de andra hästarna. de accepterade honom tillslut, men han stod alltid alltid för sig själv..
jag tror att det mkt väl kan handla om färgen.
vi såg ju hur oskar behandlade harry och harry var väldigt ljus i somras!

det är vanligt att vita hästar mobbas ut. i det vilda skulle ju dom sticka ut från omgivningen och då blir ju hela flocken upptäckt av rovdjuret.
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

det e så vi med trott…att det handlar om färgen… Jag har en rasisthäst!!!!….

rasist är vad han e!!!!!
Har en svartskäck i stallet som säkert är 95% vit och 5% svart, med två blåa ögon.. ;P Han är hur mysig som helst, men är tyväärr den "mobbade" av hästarna.. Antagligen p.g.a. att han inte ser ut som alla andra.. :(

Tom en skimmel i vårat stall hatar andra skimlar. Är ofta så att en skimmel blir utstött ur en flock.

Jag har en skäck och har haft två skimmlar här olika tider. Ingen av dom tre är/blev mobbade. MÄrker inte någon skillnad på färger eller varför dom är griniga här hemma.

Hej!! Det låter inget kul!! Har ingen aning,när jag hade honom så hade jag juh ingen skimmel,på tävlingarna så var det fullt av skimmlar,men det brydde han sej inte om.. Hos förra ägarna fanns ingen skimmel heller.. Innan dess har jag ingen aning.. Hoppas det går över.. Kramar från oss

ja tror åxå de kan ha me färgen o göra ja ha för mej att de va nån som sa att skimmlar offta ligger lägre i rang än andra..fast ja vet itne om de stämmer;P finns nån fjording korsning tro ja de ör på klubben dem är helt jävla aggressiv mot endel hästar..'är rätt hög i rang tro ja ..o den är ljus

ok. tack alla för era svar…..
Min brunskimmel mobbade i sommras ut en vanlig skimmel… Men sen är hon ju bästis med en avblekbar skimmel och hennes "pojkvän" i somras var kritvit han me….

#19 hmmm…… märkliga pållar..