Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettersjukdomarskötselvård
Läst 791 ggr
lisette
0

julafton

hmm känns som jag är ute i god tid, men jag fick nyss upp "last christmas" i winamp…

hur gör ni på julafton eg? många åker ju iväg och stannar borta.

när kommer hästarna in? vem sköter hästarna om ni åker bort?

shirley
0

vi kommer nog åka både till min mamma och min killes föräldrar på julafton… hästarn delar vi jämt under jul och nyår. mellan mej, sofie å stallägaren/halvfodervärden….

Maja
0

I år firar jag julafton i Brasilien.. ;) Få jag ta med mig Brago? :D Haha.. ;)

lisette
0

jag ska iväg till mina föräldrar och ska nog åka dit vid 13 tiden. allt ska vara klart så det är bara för en i byn att ta in hästarna vid normal tid. de ska fira jul hemma nämligen.

får se om jag ber henne natta dom med eller om vi hinner hem tills dess…

lisette
0

#2 vissa har det bra… jag tror att brago hade blivit hästnappad där så det får du inte. för de har inte så vackra hästar där nere.. ;)

gejsa
0

Vi är alltid hemma nu för tiden eftersom det är så mycket med alla djuren. Så tiderna är som vanligt. Ev insläpp lite tidigare ifall man vill ta ett par snapsar till maten. Tycker inte om att sköta djuren onykter oavsett om det är lite eller mycket man tar. Min policy är att sköter man djur så gör man det nykter. Punkt!

Maja
0

#4 - Haha.. Ääääh.. Det ligger ett stall vid mitt hotell, så han kan få bo där.. ;P Men jag ska iaf rida där.. I 40°C.. :O Kan man rida i bikini? ;)

lisette
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#6 klart man kan rida i bikini.. :D

Maja
0

Haha.. På stranden med 1000000000 folk som tittar också.. ;P

lisette
0

ja det är klart… :D

shirley
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

självklart! kan ju bli skoj!!!Cool

Maja
0

Haha.. Då blir det så!! ;)

Maja
0

Hmm.. Okeeej.. Skumt.. Vi började snacka om julafton och nu är det ridning i bikini istället!! Hahahahaha..

shirley
0

som vanligt, typ….Fundersam

Maja
0

Haha.. Ja, oj oj oj.. ;)

lisette
0

men tillbaks till julafton… :D

LinaN
0

Jag tror jag ska fira jul med Daniels familj, om det itne är som så att ah nmåste jobba julafton istället. däremot så lär han få bra betalt av att köra taxi på julafton.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

[slo]
0

Jag ska försöka fixa stalltjänst hela jul och nyårshelgen, så slipper jag den skiten :D

Yazmine
0

Vadå är det skit att ta hand om sina hästar ?Jag för min del kommer att åka hem till mina föräldrar med min egna familj,men vi kommer att åka hem igen på kvällen,Vi äter julmaten kl13.00 och sedan tittar vi på kalle kl 15.00 sen öppnar vi julkapparna och lite senare på kvällen brukar det bli lite fika och för dem som har blivit hungriga igen brukar plocka fram lite julmat igen =)Så ser våran jul ut i allafall.Vad det gäller hästarna så går dem på lösdrift så jag behöver bara se till att dem har vatten så att dem klarar sig,för dem har fri tillgång på hösilage.

LinaN
0

Yazmine, tror Slo menar at tha nska se til lså han HAR stalltjänsten på K1 o tar hand om arméns hästar hela vintern :D Så ha nslipper vara hemma o fira jul

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Luthien89
0

Vi blir hemma, ev, kommer kusinerna hit som förra året, vi kan ju inte åka iväg över jul eftersom vi har hästarna hemma. Så hästarnas rutiner bryts inte bara för det är jul :P Och det är skönt.

Faxlin
0

Ohh, julen och hästarna.
Vi firar alltid julen hemma. Och på morgonen kliver vi upp extra tidigt. Myser ihop med en rejäl grötfrukost. Åker upp till hästarna ger dem julfrukost. Liiite extra i krubban liksom. ;-)
Sedan pysslar vi om dem lite extra. Släpper ut dem,mockar och åker hem. Så firar vi min extrema jul (då jag är julfanatiker) och sedan åker vi upp på kvällen och myser lite extra med dem. Även nu en liten extra krubba med lite extra gott i. Så är denna j slut.
Hem så kan man pysa ihop och känna sig både glad och vemodig över att julen nu är slut för detta år.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

MiaMaria
0

Vi brukar fira här hemma, allihop på fars-sidan kommer hit och på juldagen åker jag o lillebror till mamma o firar, dvs två "jul-aftnar" =) Har alltid haft en liten tradition att rida på morgonen men får se hur det blir med det i år, kanske tar en tur på Jätten =)

[slo]
0

#19 precis så menar jag :) Hatar julen…

.sol.
0

hästarna kommer jag som vanligt  att sköta om . inga undantag bara för att det e jul.

mazze
0

En annan jobbar julafton, pust!

jen
0

vi ska inviga vårat hur i jul och vara här hela tjocka släkten Glad

vi kommer att vara 17 personer här…. inklusive tomten Flört

hästarna fixar jag ut på morgonen, och en annan stallkompis tar in dom.

Wanilj
0

Vi kommer vara här hemma på öland, träffa svärföräldrarna, vår jul se ur som ni beskriver med mys, mat, kalle och klappar!

Jag älskar att ha hand om pållarna på jul… som Åsa skriver extra gos och gott! Men i år har jag ingen mule att pussa på!Gråter

Just det! Har idag köpt 4 julklappar till barnen, jag ÄLSKAR att shoppa julklappar!!

Lyrik
0

Ev ska jag och päronen åka ner till syrran i Sörmanland och fira jul. Då tar stallägaren hand om Lyrik. Får väl mätta upp maten innan.

Hon tycker jag har så krånglig meny till pållen…

emsems
0

på julen bruka rjag först fixa hästen. åka iväg på morgonen å rida å ge dem morötter. en lång uteritt i djupsnön med alla andra från stallet. sedan hem till föräldrarna där vi har julbord och allt sånt.. längtar!