Täckesgalge
smart! men kostar den så mkt per hängare/täcke? förstod inte riktigt…
Japp, jag fattade det som att dom kostade det styck, för det står ju att man får fem för 122kr/st…
Men den var oerhört smart!

ser ju nästan ut som hållarna som finns i alla affärer där täckena hänger på rad. men frågan är hur mkt vikt dom tåler…

Jag har varit på gång länge att införskaffa mig hela ställningen och en höggaljar, för oss skulle allt bli så mkt smidigare.
Mvh Linda

Jag tyckte att det såg klent ut. Sedan om dom är ihop så torkar dom ju inte intuti.
Köp grimkroken i stället och häng täcken på dom. Kostar inte mycket på Börjes.

Vi har dom i vårat torkrum, håller faktiskt.. tom för jättetjocka o blöta vintertäcken. Ett tips när ni torkar täcken; häng dom med insidan utåt så torkar dom bättre… 

Jo, men har inte ni en fläkt eller något i erat täckesrum mazze? Har man dom tex i en vanlig sadelkammare med ett element så lär dom inte torka på det sättet. Vi har snören i taket som vi hänger dom på och dom där krokarna. Om det är riktigt blött och torkar sakta så tar vi två krokar så hänger det helt fritt.

Vi har element. Men oavsett om jag använder torkrum eller inte så hänger jag alltid upp täckena med insidan utåt. Finns ju dom täckena som inte ens andas och då kan dom komma in torra, när man sätter på dom dan efter så är dom fuktiga. Därför hänger jag täckena alltid så, men det är ju svårt att få dom att torka på en natt om dom är blöta.
Det allra bästa är ju om hästen själv torkar täckena. Så har jag gjort några gånger såvida inte täcket är genomblött. Då vid intag får det vara kvar på hästen och tas av vid kvällsfodring…

Ja, så kan inte vi göra. Eftersom vi tar in kl 20-21 på kvällen. Då tas alla täcken av och en del ska ju ha innetäcken då. Vi vill gärna slippa och gå ner mer då på kvällen. Men vill man ha täckena torra helt dagen efter så får man nog ha ombytestäcken. För i bland kan dom ju drypa av lera och vatten.

Jo, det här med täcken är svårt. Man har ju inte alltid tillgång till sådana utrymmen. Får ha extratäcken istället. Gör som jag… hoppas på bättre väder!

Ja, lite tråkigt är det ju faktist. Och täcken är ett jäkla jobb att hålla på med för oss stallägare som har insläpp jämt. Hänga upp skitiga och leriga blöta täcken är inte kul. Allra helst när det droppar lera på kläder och i håret.

Hihi, vet faktiskt mycket väl vad du menar. Sen är man inte så lång i rocken, det blir tungt! Otympligt!

jag har ett bra utrymme jag tänkte hänga upp blöta täcken på. i taket vid uppställningsplatsen tänkte jag sätta upp krokar som man kan hänga täcken från.

#12# Nej, lång i rocken är inte jag heller. Då är det ju ändå jobbigare. Lervattnet liksom rinner ner utefter armarna. bläää
Man borde fixa någon anordning som går att arbeta med i lagom höjd, och sen hissa upp i taket när den inte används… Förutsatt att man har lite högre i tak då… *Hmm*

Ja, det finns ju sådana som man hänger över badkaret och hissar upp när man hängt tvätt. Men dom är inte så långa och sedan är det ju inte så högt till tak i min sadelkammare heller.

Fast visst skulle man kunna göra en egen sådan som man kan använda till täcken. Bara det att man gör en längre modell av den man använder över badkaren;-)
Smart faktiskt.
Själv tar jag in dem i det varma fika rummet om de är jätteblöta annars torkar de bra på hängaren.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Jo, men det tar mycket plats i taket. Fungerar tyvärr inte hos oss.
Jag har sett den även på Tränarportalen (www.tranarportalen.se). Där kostar den inte lika mycket. Vi har provat den och den är mycket bra.

vi har gjort en egen lösning…i sadelkammaren givetvis. krokar i taket, kvast skaft med snöre som hakas i när täcken ska hängas på tork. (tar bara plats då täcken hänger på tork) billigt blev det också.
vi har krokar som vi hänger täckena på och en nedfällbar regel så att täckena kommer ut lite där elementet är. Då kommer det luft under täcket och de torkar bra.
täckesgalgen som Bebbe visar tycker jag verkar lite klen. Men den borde ju funka den med