Ätit 15 kg kraftfoder
Imorse när jag var på väg till jobbet ringde Linda som skulle ta ut hästarna, lillhästen hade varit lös i stallet inatt. Han hade tagit sig ur sin box på något sätt, antingen hoppat över boxdörren eller lyckats få upp dörren.
Han hade ätit upp ca. 1liter mineraler och 15kg krafft groov 125. Och så hade han haft ner en massa saker och bajsat överallt.
Så det var bara att ringa jobbet och säga att jag inte kunde komma idag. Ringde distriktsveterinärerna och de kom ut efter ungefär 45 min. De hade ner en slang i magen på honom och hällde ner 2liter vatten och 1liter paraffinolja, så fick han smärtstillande, lugnande och passade på att vaccinera och ge honom stelkramp.
Det blev en lång och kall dag i stallet.
Ajaj dax och låsa in fodret :)
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus
Ajdå :S Hur mår han nu?

Usch, det låter otäckt. Hur kom han ut då? Hoppade han över eller?

Aj då "/ hur mår han nu då? Min förra häst öppnade haken som satt fats i grimman när hon stod i spilta och hade lite äventyr i stallet om natten så hon fick byta till box och fick upp dörren en gång :O förstår inte hur dom bär sig åt haha, hoppas allt går bra iaf :)
Där jag jobbade hade vi ett sånt sto som lyckades öppna dörrarna hela tiden. Du kunde inte lämna henne 2 min för att gå och hämta något, då var hon redan ute. Hennes fölunge lärde sig snabbt samma trix. När dom byggde nya stallet sen så tänkte dom till ordentligt vilka handtag dom skulle ha. Det tog henne 5min så hade hon listat ut hur man gjorde. Dessa nya dörra öppnade hon med tungan. Så det blev fotlås på även dom boxarna.
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
Nej men usch då! Hur är det med han nu? Håller tummarna.
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Oj, mm dags o låsa in fodret. Hoppas att han snart blir bra i magen o tur att vetrinären kom så snabbt.

Ooj! Hoppas han mår bra efter omständigheterna!
Josefinejumpforjoy.blogg.se

Nämeen, lilla bushäst! Hoppas allt gick bra!
#5 Haha! Guuh vad jobbigt. 
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi
ojdå, håller tummarna att han mår bra 

Oj, det var inget bra. Hur har det gått för honom?
Aj då, inte så bra… :/ Hur har det gått?
Vad har ni för boxdörrar?
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Han verkade må bra igår kväll och imorse. Så förhoppningsvis så blir han bra igen. Veterinären var ganska orolig eftersom han är så ung.
#3 - Vi vet inte om han hoppade över eller om han fått upp dörren på något annat sätt.

#13 Men om han har fått upp dörren borde den väl varit öppen när ni kom?

Ni får sätta på galler även på dörrarna. Så kan ingen hoppa ut. Ni skulle ha lås med spärr.

#15 Okej :) Fint stall!
vart med om samma sak med en av shettisarna i stallet och hon lyckades öppna in till foderkammaren med :P duktiga små saker säger jag bara