Akut kolik
För bara en halvtimme eller nåt sen fick Caroline dra iväg med sin lilla Celine till skara för akut kolik. hon fick känningar mitt på dagen så veterinären va ute och gav sprutor. hon blev lite bättre men nu blev hon akut myckret sämre. hoppas bara hon överlever… :(
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Åneeeej!
Hoppas att det går bra!=/
*Håller tummen*

Shiiiit va jobbigt:( Hoppas hon Klarar sig!!

Håller tummarna!
Usch.. Jag kommer ihåg när jag fick veta att min gamla "medryttarhäst" fick akut kolik.. Jag pratade med hans ägade i telefon och försökte lugna ner henne, genom att berätta vad hon skulle göra.. Hon var helt förstörd, eftersom hon trodde att de skulle vara tvugna att avliva honom.. :( Han klarade sig dock!!
Jag håller tummarna för Celine!!

Vem är Caroline? Är det någon här?

Faran är inte över än. förmodligen har hon tarmvred. blir det värre tar dom bort henne direkt…
Caroline har ett stall bara 1,5 km från mitt hus. Brukar vara hos henne ibland och hjälpa till med småhästarna (bl a Celine)

Usch vad hemskt. Jag hoppas hon klarar sig. Men att hon blev sämre efter sprutorna är ju tyvärr ett ruggigt dåligt tecken.
Kommer tänka på denna stackars lilla häst idag. Hoppas verkligen att det går bra.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
nej
va tråkigt, e celine fux, stor häst?
/Elin
isch…. :(
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Men Åsa då! Åkte ni inte tidigt i morse?

nej hon är runt 115 och vit med svarta prickar… (tigrerad)
Hon va lite bättre igår vid 11-12 på kvällen men vet inte mycket mer än :/

tarmvred e det hemskaste mna kan få spec när det kommer ut okompentea vetrinäre vi hade en jättego häst som fick det i onsdags avlivades på torsdagen för vetrinären sa att det inte va tarmvred om han hade sagt det hade vi åkt direkt å då kanske hästen hade levt idag:(

Har nu fått besked att hon är mycket bättre och får komma hem på måndag eller tisdag.
så skönt Peppe!
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Ohh, vad underbart att höra att det ¨går åt rätt håll.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars