Hovslagare
Idag var hovslagaren ute och verkade Fontane. Han har verkat eller rättare sagt försökt verka Fontane på förra stället men inte gått så bra.
Han berömde mig och tyckte jag hade gjort ett jättebra jobb med Fontan då han självmant lyfte sina ben för honom idag….. jättekul att höra!!! Var även lite snopen att han accepterade täcket med…. har haft honom i 1 månad nu 30/10. Fontane hade innan vänt sig bort från honom, medan han idag sökte kontakt….. Kul att höra, då puchar det en med träningen vidare… ville bara skriva av mig glädjen lite….

Grattis gumman!! Hoppas att det fortsätter att gå lika bra!
Han är verkligen jätte fin!

Tack!

vad kul ! =)

Har aldrig haft problem med sånt med mina hsätar, de har bara smält in i situationen eller vad det heter. :P. :P Men vad roligt att din fina häst gör framsteg! :)=)

Ohh, vad roligt. Sådant är alltid skönt att få höra. Speciellt om det kommer från någon som vet hur hästen varit förrut liksom. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#4 med tanke på att han var helt ohanterad 5åring när jag hämtade han och inte litade på någon så känns det verkligen bra för mig nu när jag bara haft han i snart en månad och han söker kontakt med hovslagaren nu och lyfter självmant benen… innan gick han inte ens fånga i hagen för han var rädd.

Kul att höra vännen min.

grattis det måstte kännas hel skönt!

För oss tog det över en månad också innan hovslagaren kunde verka min Gobbans hovar första gången. Han var ju 14 nästan 15 år när han kom till oss ohanterad nästan. Vi fick kämpa varje kväll med att lyfta på hoven och berömma honom. Vi tog väl en halvtimma varje kväll.

det jag gör med Fontane varje dag är rör honom överallt och borstar och lyfter hovar, ut och går. igår fick han gå lite med en tömkörningsgjord. Han reagerarde inte. Han är så himla duktig. gått så snabbt fram för honom. Nu står han i sin box framme vid öppningen med dörren öppen med öronen framåt och tittar vad jag gör när jag går i stallet, innan stod han i hörnan och vågade knappt äta sitt hö. han står still i stallgången med grimskaftet löst hängande….ja alltså detta känns såå bra. Känns som jag kommer få en toppenhäst och VÄN i honom. Han är ju så gudasnällt! ALDRIG nånsin gjort NÅT för att hota eller ha väck mig!!! han bara står. ibörjan var han rädd och gick undan men inte nu. Puss på mulen till mina 2 underbara hästar

Ja, det är verkligen kul när man gör framsteg på hästar som mått dåligt förr.

#11 ja, jag vill verkligen inte ha något jobb nu. Vill vara i stallet hela tiden.