söker sadlar!
hej ja söker två nya sadlar till min häst, en allround mon hopp och en dressyr.
sadlarna ska vara 16- 16,5 och normal mot smal eller bara normal. hälst kompletta
min är en häst är liten och kompakt R-travare.
söker en av dom sålänge maxpris med frakt till landskrona-skåna 1500kr
skulle hällst vilja att dom fans i närheten så man dunde prova dom/ den!
MVH Evelina och Granda

Det bästa sättet är att få tag i en sadelprovare som antingen kommer ut och provar ut sadlar eller om du åker till ngn. Jag gjorde det felet att jag köpte begagnat privat och den gjorde mer skada än nytta..

#1 jag provar alltid ut mina sadlar själv, jag tycker det är många som är missnöjda även efter att dom haft sadelutprovare ute också.

#1 fast har hon bara 1500 kr att köpa sadel för så finns det nog ingen möjlighet att ta ut sadelprovare. dem 5 utprovare jag varit i kontakt med har kostat mellan 500-1.500 kr för att prova ut sadel.
#2 håller verkligen med. har haft kontakt med 5 utrprovare varav en enda jag varit nöjd med! det är helt vansninnigt!
det bästa är nog att själv gå efter magkänsla och se vad hästen gillar.
Medarbetare på Dressyr.ifokus

#1 ja men då ska man kanske känna att man kan det här med sadlar också? jag är urkass :P kan dock se när det är helt fel..jag har också varit och fått felutprovad sadlar hos en sadelutprovare. Men den jag har nu är jag nöjd med. Jag var på huntley och jag behövde inte betala ngt, bara sadeln men då köpte jag ju en ny men provade även begagnade.

#4 jo jag kan det där med att prova ut sadlar och ofta finns det någon i stallet också som kan och vet, det är inte så svårt.

tips är att kika in på tradera

jag har en gammal hubertus allround. tror att den är 16.5, den är normal mot smal. Finns i saxtorp.
#7 hej vart i saxtorp finns du, ja har min stallplats precis utanför saxtorp, mot asmundtorp. kan du maila bilder på den, färg?

kör man mot hofterup från landskrona så har jag min häst på sista gården innan saxtorp kyrka. Vilken sida av saxån står du?
Skriv din mail så skickar jag bilder på sadeln.
Om inte #7 sadel passar så är mitt tips hastnet.se och blocket för det finns en del sadlar och man kan även få det skickat hem det kostar inte så mycket. Men då chansar man lite om man inte kan prova den… endel går med på provköp men att man då får stå för frakt hem o dit själv.