Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettridtravare
Läst 882 ggr
hjullan
0

ridtravare

läste på denna sida nyss, fick en o annan tankeställare där. för er som har ridtravare / har fördomar mot travare.

http://www.geocities.com/Petsburgh/Farm/3265/index.html

__iE
0

hittar inte dt man ska läsa *trög*

men idag på tävlingarna så va dt en fd travare dvs en ridtravare :) som dt gick jätte bre för, va bara i omhoppninggen den petade till en bom, synd, men blev placerad iaf :D

så ridtravare kan va lika bra som andra hästar :)

Peppe
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

vi har 2 travare i vårt stall och det märks jättestor skillnad på dom. den ena är gänglig och går i passgång om man intr trycker fram honom ordentligt och är allmänt jobbig att rida. den andra ser ut som ett halkvblod, rör sig som ett halvblod och är jätterolig att rida faktiskt.

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

MiaMaria
0

Jag har ridit otroligt mkt travare och skolat om dom, hur kul arbete som helst! =) Skulle gärna göra det igen om jag haft råd och tid med två hästar…

wewwa
0

Ja, det är klart att dom oxå är jättebra. Tex. isisar är kända för sin tölt, varmblod ofta till trav osv… Alla är bra på ngt.

Peppe
0

#3 ja visst är det roligt att skola dom :) själv har jag arbetat med hästen på bilden i inlägg #2 i ett år. tyvärr åkte hon tillbaka till ägaren nu för ungefär 45min sen då fodervärden ska plugga på annan ort.

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

jen
0

våran lilla vbl kille är en otroligt trevlig prick som älskar att hoppa och är duktig på hoppning också. han är duktig på galoppfattning och har en ganska fin galopp.

Eve
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har också ridtravare :) Lykka är tränad i trav, men inte startad… Tävlar hoppning och dressyr med henne med goda resultat

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

Ottino
0

Jag vill ha LYKKA!! Hon är så fin!

Eve
0

hihi :)

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

E_hjo
0

Jag vill också ha Lykka! så otroligt vacker =)  Räcka ut tungan

Tyfon
0

jag vet en travare som startade på travet efteråt tävla den medelsvrå dressyr så dom som säger att att travare inte går å rida på har helt fel blir så arg på såna som har fördommar om travare!!!!!

LinaN
0

Travare kan!

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

1111
0

Nea, skulle gärna vilja ha namnet på travaren som startat MSV dressyr, letar efter travare som faktiskt startat msv och svårare dressyr!

Till TS: Kan fö inte se vilken text det är du vill att man ska läsa…

Murre_Uddiz
0

Till stallet har det kommit en nordis som har gått på travet innan, hon har vart här i början av sommaren. Man kunde då inte galoppera med henne eller nånting, men nu fattar hon galopp mycket fortare och för några veckor sen hoppade hon 80cm med min kompis som e medryttare på henne! Och så har hon blivit tävlad i bruks, hon e jätteduktig:))

Tyfon
0

# 13 har tyvärr inte namnet men tror att det va Hanne Södergaard som red den men det va många år sen!

[slo]
0

#13 hehe, det är väl visserligen inte namnet som är intressant, utan procenten. Jag kan ställa upp med vad som helst i dressyrklasser och komma toksist, men ändå säga att jag startat. Flört

LinaN
0

*ASG* Slo, jag komemr sakna dig o dina fynidgheter :)

Mamma tävlade lydnad emd sin schäferkorsning för en herrans mass aår sedan, De kom allti d näst sist, men en gång placerade dom sig som 2a!

då var det tre tävlande i klassen ….. :/

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

1111
0

Fortsätter via PM istället med Nea_91…

Håller med dig Slo, men det är en början eller något att använda/knäcka om det inte är sant.