Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 1017 ggr
bebbe
0

God morgon 1/3

Har strålande vårväder i dag oxå, jag har börjat titta och lyssna efter läkan nu, hon är senare i år, i fjor drillade hon den 24/2, men i dag när solen skiner dyker hon kanske upp. ska inte göra ngt särskilt i dag, förutom "hästarbetet" ska jag plocka hundskit, och när det tinat på gårdsplanen ska den räffsas.

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Guggeflickan
0

God morgon!

Idag blir det jobb igen, sen så ska jag nog vara ledig några dagar =)

Har inte hunnit till stallet sen i Onsdags pga av allt jobb =(

Ska bli skönt att åka dit.

"Efter regn kommer solsken"

http://mittsvenskaridtravare.zoomin.se/

fridak
0

god morgon!

Superväder här! Soligt och vår! Ska snart till stallet och rida ut med sällskap.
Senare blir det lite fix med hemsidan och tv. väldigt soft söndag med andra ord:)

AusaBausa
0

God fm!

strålande sol även här.

Har varit och hämtat hö så hästarna blev glada åt det nya höet..

Strax köra t kalas nr:1 i dag sen blir det kalas nr:2 kl15, puh!

Orolig för min mans släkting på 94 bast som ligger på sjukhus o brötit lårbenet, opererats men mkt komplikationer..så tiden är nog snart inneGråter för henne tyvärr.

Finns ingen goare gumma eller krutkärring än henne..gammal är hon men hemskt ändå!

Ha ne bra dag alla.

Zaphix
0

Hästledig idag, så skönt. Ska bara slappa idag är det tänkt. Fast ikväll blir det träning iaf. Nåt vettigt. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

gejsa
0

#0# Menar du sädesärlan eller? Kommer den så tidigt till er. Hos oss brukar den komma vid mitten av april.

I dag är det strålande sol och minus 5 grader. Det var -14,8 grader vid 7-tiden i morse. Ska inte rida för det gör min medryttare.

Maja
0

God dag!
Ska snart gå upp ur sängen och fixa i ordning mig, tusan vad bekvämt det är med laptop med trådlöst, det blir liksom mitt sätt att vakna på morgonen att starta datorn och kolla runt lite.. Läsa nyheter, kolla iFokus, facebook och annat skoj. :P

Men jaa, idag ska jag nog rida på lillpojken. Var ju två veckor sedan sist så han har nog tappat allt vad trav heter. Grisepassen är väl tillbaka, kan jag anta.. *suck* Men så blir det om man inte håller igång honom har jag märkt.. Men det ska nog bli häst av honom också någon dag!

=)

Anna
0

Goddag!

Jag gick nyss upp. Idag ska jag bara slappa och jobba med lite foton till kunder.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

bubbelbubbel
0

morrn morrn.

har itne mycket på mitt schema idag, tvätta hade jag tänkt försöka göra ikväll, och sen är det middag…hm..

dominic
0

God em! Har precis kommit hem från jobbet. Ska gå ut i stallet nu och göra klart där. Tror jag skrittar pållan en sväng med. Härligt nu när det är ljust lite längre.

bebbe
0

#5 nej gejsa jag skrev lärkan och jag menar lärkan, sädesärlan kommer alltid mella 6e och 9e April hos oss.

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

gejsa
0

#10# Ja, jag förstod det senare. Men då gick det inte att ändra. Man sjunger ju "lärkan drillar högt i skyn". haha  Men det är ju tidigt ändå. Den brukar väl komma ännu senare här tror jag.

jackiejohn
0

Göd kväll!

Idag var ja uppe kl 6 och släppte ut hästarna sen bar de iväg till skogen :) har jagat lodjur hela dagen kallt men spännande vi fick dock ingen men vi hade 4 katter med oss i dreven (Y) släppte in hästarna för en stund sen o gosa med dom :) och tog mig en välförtjänt dusch Skrattande nu sitter ja här och är jätte pömsig haha

gejsa
0

#12# Får man skjuta lodjur? I vilket län då?

jackiejohn
0

13# ja lodjur jakten började idag, 5 lodjur i hela värstragötaland får skjutas.  och jag bor i dalsland.

lisette
0

#14 kan det verkligen stämma? vi har väl inte mycket lodjur i sverige och att skjuta fyra st måste ju göra ett stort hål i stammen?

lisette
0

google är bra… jag är faktiskt förvånad att man jagar lodjur.

VeNyRa
0

eftersom att jag är same tkr jag att det är bra, dom käkar ju upp våra kalvar!

lisette
0

hur många lodjur finns det i sverige egentligen?

#17 ja det förstår jag!

gejsa
0

#14# Men har du jaktlicens? Såg att du inte var så gammal.

Vi hade lo här hemma med för 8 år sedan som höll på att ta vårt första föl. Så jag vet hur det är.

jackiejohn
0

nej ja jagar under övervakning av mor elr far min :) det finns mer än va myndigheterna säger -.- 17# håller med dig helt och hållet hemma här är dom uppe vid hagarna o stryker o skrämmer hästarna hemma hos morfar som bor 1,5mil härifrån har han 4lodjur hemma hos sig som gärna äter sin middag utan för hästhagen och dom flesta hästar gillar ju inte blod etc. så aa ni förstår reaktionerna. kan även säga att ja längtar tills de blir varg jakt då vi har problem med dom två kalvar och 3 får har fått sätta livet till Rynkar på näsan

jackiejohn
0

Kan ju oxå säga till 16# ja förstår om du tror att vi inte har lodjur här i sverige men det är ju så oxå att människan är deras naturliga fiende så när dom får vitring på oss sticker dom men när maten börjar tryta i skogen pga av för mkt rovdjur så går även dom på tamboskap. det är därför man sällan märker av katterna men skogen myllrar av dom var ute förut med pappa vi de är ny snö här och då såg vi spår efter 3st o då gick vi inte långt.

AusaBausa
0

Har också sett lokatter här nere i Skåne…precis utanför byn 2-3st en tidig morron. Var bort där sen o kollade spåren i snön, fotade dem o jämförde m bilder på dator o dem var identiska! Obehagligt!

Räv har vi en del i sommar hästhagen.

jackiejohn
0

22# jo så ja tkr bara det är bra att dom jagas så att dom inte blir för många dom är redan för mkt enligt mig men men…