Känsliga hovar
Tangos hovslagare råka klippa bort för mycket o han har nu ont i dem =( kan ej ridas.
Han har nu ståt 3v utan att gå lektion för han har så ont.I mondags hade de sprutat i något i hovarna typ silikån som är blåt 1 vad är de o va är de till för ?
Dottern till ägarna av stallet(familjen vk)sa att han skulle stå i 2 veckor med de där.Jag glömde att fråga om de med silikånen.
O jag skulle ha privat lektion på honom v 11 på torsdan vad tycker ni ska jag bytta häst o rida någon annan eller flytta rid dag?
Nu när jag rider ponny så får jag både rida häst o ponny på privat lektionen för Avk men de är inte alla stora hästar jag får rida.
(jag prata med henne men i gentligen får jag inte rida häst nu när jag rider ponny)
Det blåa silikonet är stötdämpning. Så är väl för att han ska få mindre ont förhoppningsvis.
Sen är det bara du som kan avgöra om du vill rida en annan häst eller byta dag. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

men har hovslagaren tagit för mycket? låter ju konstigt, borde vara någon hovblöd eller liknande som de åtgärdat.

Du ska inte rida honom, han ska läka och hovar tar tid (hoppas dom byter hovslagare)

Nä de blöde inget men han är så himmla känslig säger avk man får inte ta en milimeter för mycket då blir ha så där sa hon.Men vi har en häst som hetter flingan o hon gick inte heller efter att hovslagaren hade värkat henne .
Men avk sa att han blir bra om 2 veckor.
Men hon sa att jag kan rida han när han är frisk.¨
De jag mena va att jag antingen skulle byta till en annan häst o rida smma dag eller skulle jag vänta tills han blev frisk o rida honom istället ;)
#4 den frågan är det ingen annan än du som har svaret på.
Det är ju helt upp till dig vilken häst du vill rida. Svårt för personer på ett forum att svara på det eftersom de flesta av oss varkän känner dig eller hästarna på din ridklubb!

OK ;)
Men jag tror jag väntar på tills tang blir frisk =)

Det kan ju hända att han han tex haft en hovböld som hovslagarn behövt ta bort? Som de andra sagt så är silikonen till för att skydda hoven och funkar som stötdämpare.
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.