Har hon ont??
Har ganska nyligen satt igång min ridhäst, efter en lång viloperiod pga fölning. Skorna har åkt på och hon står inne på nätterna. Dock har jag märkt när jag rider att hon slänger ner huvudet hela tiden och emellanåt också drar ner huvudet så jag tappar tyglarna. Varför? Kan det varaså att hon har ont någonstans? Hon haltar inte, hon ömmar inte i ryggen, hon är pigg och glad och tuggar på betten och går på för "full maskin". Någon som har någon idé om vad det kan vara?
gör hon så när du har korta tyglar, så kan det vara att hon tycker det är jobbigt. Rid på långa tyglar i början så kanske hon blir lite mer avslappnad.
Nej, hon gör så oavsett om jag har kort eller lång tygel. Blir så orolig att hon ska ha ont någonstans. Kan inte påminna mig att hon gjort så förr. Kan i och för sig vara en ren olat, men jag blir ändå orolig.
#2 hon kan ju ha ont i ryggen, be en ET känna på henne för säkerhets skull ifall hon har ont.
Får nog göra det. Får tyvärr inte tag i någon innan lördag dock, vilket är jättesynd, för jag hade tänkt rida Hubertus på henne, men det är nog bara att glömma. 
#4 ja, det kan ju vara en liten sträckning eller nåt…

calippo har gjort så hela sommaren, men han vill åt att klia bort flugorna på benen.
hoppas det inte är ngt allvarligt.

Jag tycker det låter som om hon är glad över att vara ute igen men för säkerhets skull borde hon kollas upp.
pollan jag red igår gjorde så med, på hemvägen, vet inte vad det berodde på heller, hon, ägaren alltså, hade höjt hennes pessoa lite, så hon trodde det kanske berodde på det. märkligt var det iaf

Det låter som lite dumheter tycker jag. Svårt att säga när man inte sett hästen. Men markera en gång när hon gör så och om hon slutar så var det ju dumheter.
Är helt klart något fel. Antinge på häst, utrustning eller din ridning. - För att inte rida på en häst som har ont skulle jag börja undersöka allt för att hitta felet. Finns ju ingen anlending till att hon helt plötsligt skulle ha lagt till sig med dåliga ovanor medans hon vilat!