Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 630 ggr
nannan
0

MIPS-hjälmen

Var och provade MIPS-hjälmen häromdagen för nu har jag funderat så länge. Tyckte dock att de hade märklig passform, de ska tydligen vara stora så jag fick gå ner en och en halv storlek till 54-55. Den satt väl bra så, men de sitter så högt! Kännde mig som världens svamp. Trots att jag hade den ända inpå huvudet occh utan tryck så kändes den lite ovanpå, men försäljaren förklarade att det skulle vara så..

Ni som har hjälmen, är det något att ha? Jag har redan bra hjälmar, men med mycket unghästridning och inridning så kanske den skulle vara en billig försäkring? Hjälp mig! ;)

Glader
0

VArt hitta du den?

fridak
0

jag har också provat mips-hjälmen, det känns som att den sitter ovanpå istället för om huvudet. Jag ratade den för det…

Glader
0

Var finns dom ? Vart har ni testat dom?

fridak
0

Jag provade min på Kings i Kalmar, men det var ett bra tag sedan…

Peppe
0

jag testade en (mycket förstor, dom får tydligen inte tag i dom längre) på sharpman och ja, som ni säger, den sitter konstigt :S

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

tezzie
0

Den var snygg men något dyr….
men säkert bättre ände flesta andra hjälmar!

*** Kärleken övervinner allt ***

Haag
0

Har hört 3 st som har fått reklamera sina mipshjälmar, för att något spänne går sönder på hjälmen. Jag köpte en charles owen istället, och dom sitter perfekt och är dom skönaste hjälmarna som finns! Skrattande

Mvh Emma Haag

www.haagfoto.se 

Flaxii
0

Min kompis har en MIPS-hjälm. Har provat den ett par gånger och enligt mig är den verkligen obekväm.

fridak
0

efter ett litet uppehåll så såg jag nu mipsarna igen på djurkompaniet i kalmar.

annikamedstortA
0

#7 Ja, jättemånga hjälmar har reklamerats i "tre/två omgångar" för olika saker, så att de fick ändra design och sånt. Men nu tror jag att de är bra igen? :)

Jag vann en MIPS hjälm i en fototävling, och blev superlycklig. Men inte lika glad efter första gången jag använde den. Den är ganska obekväm och kämmer mycket fram och bak på huvudet, men inte på sidorna? (Kanske bara till mitt huvud, vet inte.) Man känner sig verkligen som en svamp, inte särskilt smickrande. Tycker att det är super att de är så säkra och sånt, men tycker att den var alldeles för obekväm att jag gick och köpte som #7 en charles owen - hur B E K V Ä M som helst! Fast å andra sidan kanske det bara blev obekvämt till mitt huvud? I så fall om du sysslar med unghästridning så vore det ju jättesmart med en MIPS. Funderar på att sälja min, någon som är intresserad?