Linement..
Skulle vilja ha tips på bra linement. Värmande linement.
Tipsa på!
Det här linimentet är bra.

Radital kyler först och värmer sen, det är bra och jag använder det mycket själv. Dock använder jag det bara på benen och inte tex. uppe på ryggen då det är just kylande först.
Vill du ha ett liniment som bara värmen så rekomenderar jag Kamfer, det använder jag på musklerna på min häst iaf.
"Nationalism är en barnsjukdom. Den är mänsklighetens mässling." - Albert Einstein

Jag tycker att Lindrament är kanonbra.
Jag köpte min flaska från equiterapeuten men den finns att beställa från nätet oxå.
En häst i stallet hade fått en ordentlig lårkaka strax under höftbenet efter att han gått omkull i transporten…efter några dagars massage med Lindrament var lårkakan borta.
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.
Tack för tipsen!

Tycker BlueLotion funkar bra=) Men på rygg o så använder jag Arnika=)

#5 He he Blue Lotion tycker inte jag fungerar alls…har provat den på mig själv och det kändes ingenting av den :o)
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.
Vi använder bluelotion för dt är det som köps in. tycker inte det är så jättebra, men det funkar. använder inte liniment så mkt ändå..

#6 Va!? Jag brukar ha den på mina knän o jag märker superstor skillnad. Först är det kallt o sen rätt som det är blir det varmt o mysigt^^ Men jag kanske använder mer o så masserar jag in det ganska länge, både på mig själv o hästarna=)

Någon som har hört nåt mer om Blue Lotion och hurvida det gav utsalg på doping eller ej?

#9 Det var väl inte Blue Lotion det handlade om? Det va Linement Blue (tror det hette så) Det senaste jag läste i ridsport så skulle det va karens på det. Men sen började en kompis till mig babbla om det o så rörde vi ihop det men jag har för mig att vi kom överens om att Blue Lotion, Emin är okej=) Men jag vågar inte säga till 100% att det är rätt.

#10 Finns det två olika? Vi kallar det bara för blue så jag ahr inte riktigt reflekterat över namnet… Jag har i vilket fall inte riktigt fått klarhet i hurvida man kan använda det eller ej, så jag tänkte att nån här kanske visste?
Det verkar ju vara karens på de flesta linement?

# Ja det heter typ tvärtom. Andra namnet är Blue på dopinglinimentet..men eftersom det är så lika så blir man lätt förvirrad vilket det är..

Allt som innehåller Capsaisin (stavning?) är det karens på! Det har pratats väldigt mycket om det efter OS… :)
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

använder arnika, tål inte "vanligt" liniment (BlueLotion) utan får utslag på handlederna
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
Jag använder Arnika Gel.
Använder oftast blue lotion till benen, vid kraftigare effekt använder jag radital värmelininment. Arnika har jag på kroppen vid massage. Har några gånger smörjt både benen & bogen med ett liniment för människor; Hot&Cold. Superbra, men rätt dyrt… Oftast står de bara med Back on Track-underlägg & då behövs inget liniment!