Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: utrustningtillbehör
Läst 3841 ggr
swfotografi
0

amigo regntäcke, bra eller dåligt?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tänkte klicka hem det hära regntäcket från amigo idag men tänkte först bara höra med er. Är det bra? eller är det dåligt? Jag gillar det extremt mycket och vore bra att få höra vad ni tycker om det finns någon som har det, är ni nöjda eller besvikna?

Mvh sara :)

[Angel88]
0

jag tycker bara att d e onödigt att köpa sy dyra täcken, efter som hästen kan göra isönder dom oxå…. vet många hästar som rivit sönder dyra täcken fotare än billiga, vissa redan första dagen dom använder dom.

Alex
0

Just det där täcket har jag ingen erfarenhet av, men andra Amigo-täcken. Och jag kan inte säga annat än att de är kanon. Det kan regna precis hur mycket som helst under en dag, hästen är snustorr när den kommer in. Trots att täcket ser ut att ha badat…

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Chestnut
0

Alla Horseware täcken (Amigo, Rhino & Rambo) har jättegott rykte, i amigos prisklass (som inte är speciellt mycket dyrare än tex Hööks) tycker jag att de och Domani är överlägsna =)

Med vänliga hälsningar
Chess

Sarawibron
0

tack för det :)

#1 jag förstår om du tycker det är onödigt, men dom kostar inte bara mer för kul. dom har bättre kvalite och hur mycket det än kostar och hur många gånger min häst förstör det så gör det inget, han är värd allt, även det bästa.

#2 presic så ska det va :) det ska kunna regna hur mycket som helst och enda hålla tätt.

#3 japp:) men nog skulle jag säga själv att det är stor pris skillnad på hööks och amigo men det är väl olika. det dyraste hööks regntäcke jag sett är för 500 men jag vet inte, du kanske har sett ett dyrare?;) och amigos kosatr ju uppemot 1000 :) men jag håller med dig, om att amigo är överlägsen ;D

så nu är täcket beställt och hamnar i min brevlåda inom kort :D tjoho

Alex
0

#3 Jaså är de olika alltså? För det var ett Rambo-täcke, men det stod Amigo på det också. Så jag trodde Amigo var själva märket. :P Men men. Det är väl kanske ingen större skillnad på dem i alla fall.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

[Jennniie]
0

#4 Dom har regntäcken för mera, uppemot 799 kr ..
Men där tror jag inte kvaliten är bättre för att de är bättre snarare mer funktioner på dem ijämfört med deras andre täcken. Därför de kostar mera..

Har ingen erfarenhet av detta regntäcke, men har ju bara hört mkt gott om dem annars..

[Angel88]
0

#4 jo men ja vet bara sådanna som köper täcken för 3-4tusen som sedan går en reva i dagen efter… lägger häldre pengar nå något annat till hästen men det är ju va "jag" tycker

Idrus
0

#7 - Sånt du lägger ut 3-4 tusen på kanske andra tycker är onödigt? :) Alla tycker olika.

Besök gärna min blogg.

Cilla89a
0

#7 anledningen till priset är kvaliten.. yttermaterialet är otroligt slitstarkt..
jag har ett HW täcke som är 7 år gammalt och det är lika bra som den dag jag köpte det!
jag lägger hellre 2-3.000 på ett täcke som håller i evighet, än springer och köper täcke var, varannan månad på Hööks.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

[Angel88]
0

#9 i ett hoppstall hadde dom rängn och vinter täcken täcken på hästarna som dom betalar nästan 5 eller 6 tusen för, efter en tvätt vart hästen genomblöt ute och det va hål  på ryggen d va ett vinter täcke… d va ju ett väldigt bra slitstarkt material. dom sa att du kunde tvätta det ca 150 tvätar innan man fick om impregnera det. men det höll bara en tvätt på 30 eller 40 grader. precis som dom rekomendrade.

min kompis köpte för 4 år sedan ett jätte billigt vinter täcke för max 300 kr, och det håller än.. till hennes super duper busiga shettis

Maliiin
0

Inte bara hållbarheten man betalar för! Man får ju faktiskt en riktigt bra passform med.

Det är lite skillnad på å köpa ett Rambo å ett från Börjes ex.

Så jag lägger nog hellre lite extra å får ett täcke som sitter bra! Än ett som sitter som skit å saknar bogveck, svansskydd å ja allt vad det kan va!

Men alla har vi olika åsikter=)

Flaxii
0

Jag har det till min ponny, and believe me, det är nog det bästa täcket jag någonsin haft. Det sitter perfekt och har hållt super. Jag tycker det är bättre att lägga lite extra på ett täcke som man vet håller, sitter bra osv. Amigotäcket är verkligen en bra investering enligt mig.