Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterbilderfilmer
Läst 2115 ggr
PimTheGreat
0

Kingens lösdrift

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

1

PimTheGreat
0

2

PimTheGreat
0

3

Smex
0

Det där blir ju jätte bra för lill killen ju =) Månda hästkompisar och så en massa utevistel =)

PimTheGreat
0

4

PimTheGreat
0

5

PimTheGreat
0

6

PimTheGreat
0

7

PimTheGreat
0

8

PimTheGreat
0

9

PimTheGreat
0

10

PimTheGreat
0

11

PimTheGreat
0

12

PimTheGreat
0

13

PimTheGreat
0

14

PimTheGreat
0

15

PimTheGreat
0

16

PimTheGreat
0

17

Anna
0

Ser ju jättebra ut! Vad fin han är, Kingen :)

Måste bara få fråga… skimmeln på bild 14 och 15, vet du vad det är för häst (ras, stam, ålder)? Den är en exakt kopia av min Wilda!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

PimTheGreat
0

#18 nej vet inte det, men jag kan höra….:-)

Anna
0

#19 gärna! :)

annaattlid.se

Tusen
0

Hur trivs du själv då med att ha din häst på lösdrift? Hästen trivs säkert alldeles utmärkt.

joooossan
0

Ser ju bra ut! Jag har ju själv mina hästar på lösdrift och jag och hästarna trivs alla tiders Skrattande

Josefinejumpforjoy.blogg.se

PimTheGreat
0

#21 jo det känns bra då jag har så lite tid just nu. Jag är där en gång om dagen nu och stödfodra honom och pyssla om honom. Känns lite konstigt så här nu i början o  komma in i deras rutiner de har där och var saker finns osv…känns lite ensamt, men annars känns det bra. Blir säkert kanon med tiden när man lär känna de andra som är där också…

PimTheGreat
0

#20 mamman är new forest och pappan är halvblod. Är 5 år. Namnen på föräldrarna kom hon inte ihåg i huvudet….var inte ägaren jag frågade…

Ledin
0

han har blivit jätte fin på så kort tid :D. Kul o se att han är ett med sin nya flock med, får dom fritillgång på hö nu? Men jätte kul med bilder på han o skönt o höra att allt är bra med nya stället o han med :)

mazze
0

Det ser ju bra ut o han verkar ha kommit in i flocken bra på så kort tid Skrattande

Anna
0

#24 tack för att du tog dig tid att fråga!

Måste få säga också, Kingen är jättevacker :)

annaattlid.se

WinterPrince
0

Har du några bilder på hur ligghallen ser ut och lite mer miljöbilder?

Ska nämligen flytta min lille till lösdrift i maj.

Marija
0

Han ser ut att trivas och fin är han! Glad

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

gizz
0

va bra det verkar för kinge mannen!!  ser ut som han fått en kompis häärligt…!! han ser ut att trivas som fisken i vattnet…

PimTheGreat
0

Tack alla för era fina kommentarer om min pojk..:-)…varmer mig gott!!!

#28 jag kan ta bilder på ligghallen och miljön imorgon….

PimTheGreat
0

#25 ja det har fri tillgång till hösilage, sen stödfodrar jag honom samtidigt och kolla efter hand hur jag kan minska stödfodringen….

PimTheGreat
0

kan ju även ta några bilder på honom utan täcke så får ni se hur han ser ut i hullet och vad ni tycker. Han är mkt muskelfattig så hon som har stället tror jag tag tycker han är tunn i hullet pga det…. ska börja sätta igång honom så fort det blir bättre mark. har ingen möjlighet till  longering just nu så det som jag gör nu är endast och går med honom. Passar på att miljöträna honom i trafiken då man måste rida vid trafikerad väg för komma någonstans. Vill inte tömköra där ännu då JAG är osäker på tömkörning och inte känner det säkert med det. Ska även kolla om jag får låna en rundcorall som ligger i ett stall längre bort….

någon som vill ge förslag på hur man kan lägga upp en veckas träning för pojken? han ska börja från grunden

PimTheGreat
0

putt…

ingen som vill ge förslag??

Rita-S
0

Tjah… jag är inte nån expert, men jag skulle säga tömköra i kuperad terreng, skritt, gå mellan träd så han får böja sig och akta sina fötter, longera kavaletter så han får lyfta benen, vanlig promenad i grimskaft, rida korta skrittpromenader typ 15 -20 minuter en eller två dagar i veckan i början eller nånting? I så fall kan jag tänka mig det ser ut så här i mitt lilla huvud:

Måndag: Vanlig promenad i grimskaft.
Tirsdag: Tömköra vid väg/på ridbana
Onsdag: Liten kort skrittpromenad, ridning
Torsdag: Tömköra i skogen om möiligheten finns, även upp små backar och runt träd
Fredag: Promenad i grimskaft
Lördag: Kort skrittpromenad
Söndag: Löslongera/longera (kanske även ett litet lågt hinder att hoppa typ 20 cm  eller kavaletter)

Bara ett förslag :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

PimTheGreat
0

#35 tack!! :-)